Czy FIA miała wpływ na spadek formy Astona Martina?
W środowisku F1 pojawiła się kolejna bardzo interesująca teoria, która być może jest wytłumaczeniem ostatniego dołka ekipy z Silverstone. Prawdopodobnie cała sprawa ma związek z działaniami FIA na polu elastycznych przednich skrzydeł.Aston Martin w lipcu znacząco obniżył swoje loty względem początku sezonu 2023, kiedy Fernando Alonso wywalczył aż 6 podiów. Zieloni w ostatnich czterech rundach zdobyli raptem 42 punkty i w padoku zaczęto się zastanawiać, co może kryć się za ich tajemniczym i nagłym spadkiem formy.
Zagadkę tę jako pierwszy próbował rozwiązać sam Hiszpan, który zasugerował, że ma to związek z wprowadzeniem nowych opon Pirelli. Błyskawicznie tej teorii zaprzeczył natomiast Mike Krack. 51-latek zrzucił całą winę na zły kierunek rozwoju AMR23 i po wizycie w Belgii - gdzie wprowadzono ulepszenia, które dały korzystny efekt - wyznał, że zespół powrócił na właściwą drogę.
W międzyczasie także na Spa wypłynęła inna ciekawa teza, którą w rozmowie z szefem Astona Martina podzielił się Ted Kravitz. Ni stąd, ni zowąd brytyjski żurnalista zapytał się go o to, czy wymuszono wprowadzenie pewnej zmiany w obszarze przedniego skrzydła, która negatywnie wpłynęła na osiągi zielonego samochodu.
💥| A summary of all suspicious things in connection with a possible forced change to the AMR23 by the FIA:
— Aston Martin Formula 1 News (@AMF1News) August 1, 2023
*read full thread* 🧵
👉Ted Kravitz pressed Mike Krack during an interview on the subject of misguided tweaks and changes to the car.
Ted Kravitz: „Can you deny or… pic.twitter.com/G2lenAtc9v
Krack nie potwierdził tej sugestii, aczkolwiek też jej nie zaprzeczył, co oczywiście zmusiło do działania prasę. Prawdopodobnej odpowiedzi doszukał się serwis Motorsport. Ten poinformował bowiem, że wszystko rozchodzi się o aktywność FIA na froncie elastycznych przednich skrzydeł, która w tym roku została ponownie wzmocniona.
Oczywiście nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz ten temat obiega świat F1, gdyż z wiadomych względów nie można stworzyć w 100% sztywnych skrzydeł. Zdaniem Motorsportu, od początku 2023 roku Federacja miała przyglądać się wnikliwiej kilku projektom i przy okazji zawodów w Baku nieformalnie przekazać paru ekipom, że domaga się wprowadzenia pewnych korekt.
Jedną z analizowanych drużyn miał być Aston Martin. Wszystko za sprawą nagrań z bolidu Alonso z pierwszych wyścigów tego sezonu, na których można było dostrzec wygięcia na prostych przy maksymalnych prędkościach i zupełnie innego kąty jego przedniego skrzydła w zakrętach.
Potwierdzenie wymuszenia zmiany może znajdować się w trzecim sporniku na tym elemencie (na poniższym tweecie oznaczonym czerwoną strzałką). Niespodziewanie zniknął od GP Hiszpanii i od tamtej pory brytyjska stajnia ma niemałe trudności na torach wymagających dużą siłę docisku, a przecież w pierwszej fazie sezonu 2023 to właśnie one były jej najmocniejszą stroną.
🚨🟢| According to @Motorsport Aston Martin had to make modifications to its front wing
— Aston Martin Formula 1 News (@AMF1News) August 8, 2023
👉Sources with good knowledge of the situation have revealed that Aston Martin was one of the teams that had to make changes to it’s front wing.
👉Rivals in the paddock have suggested that… pic.twitter.com/pnW5QDKV4o
komentarze
1. mik_72
ostatniego *dołka*, a nie ostatniego *dołku*
Co to ostatnio za moda z tym nadużywaniem końcówki -u dla dopełniacza liczby pojedynczej!
Nie mówi się, ani nie pisze: (nie mam) pasu, odcinku, młotku, dołku, tylko "normalnie" (nie mam) pasa, odcinka, młotka, dołka!
2. ktrzosek19
@1
dzięki za zwrócenie uwagi.:)
3. markus202
zawsze będę powtarzał że za spadek formy Astona Martina odpowiada Aston Martin i ich niedprowacowana umiejętność rozwoju mocnego samochodu
4. Vendeur
"brytyjski żurnalista zapytał"
Po polsku powinno być "dziennikarz". Żurnalista to zapożyczenie z języka francuskiego (journalist) i jeśli nie służy unikaniu powtórzeń słowa "dziennikarz", to jego stosowanie jest zbędne.
5. Jacko
@1. mik_72
A lista czy listu? Płota czy płotu?
Nie ma żadnej określonej zasady, choć tu oczywiście "prawidłowo" jest "dołka".
6. mik_72
@5. Jacko
Zasady, owszem, są, chociaż rzeczywiście w tym przypadku nie są proste i w dodatku pełne wyjątków.
Oczywiście (nie wysłałem) listu, nigdy lista, i (spadłem z) płotu, a nie płota (poza kultowym cytatem: Kargul, podejdź no do płota :)
7. Ateonn
Skoro zrobiła man się lekcja polskiego, to jeszcze nie "żurnalista zapytał się go" tylko po prostu "zapytał go".
8. hubos21
Podobno czarne gwiazdy następne w kolejce.
9. Lulu
Za spadek formy Aston Martina odpowiada oczywiście Aston Martin . Ta rewelacja obecnego sezonu to nic innego jak zielony RBR. Tyle ile glowa wyniosła tyle udało się zmontować. Planów na rozwój podróbki nie ma i formą spadła . Obecnie Aston jest tam gdzie być powinien .
10. Danielson92
@8 Ciekawe kiedy przyjdzie czas na drugich od przekraczania limitów budżetowych.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz