Tsunoda cieszy się, że powrócił do punktowania przed przerwą
Yuki Tsunoda po dobrym wyścigu cieszy się, że przerwę wakacyjną rozpoczął od powrotu do punktowania. Daniel Ricciardo, dla którego to dopiero drugi wyścigi w barwach AlphaTauri w tym sezonie narzeka na brak wyczucia bolidu na trudnym torze."Zespół wykonał dzisiaj fantastyczną robotę. Bolid leciał. Cieszę się ze zdobycia punktu przed przerwą wakacyjną. Dobra robota ze strony całego zespołu: mechaników, ludzi w Bicester i Faenzie oraz inżynierów na torze. Dawno nie zdobyłem punktów, a w ostatnich kilku wyścigach miałem problemy, więc jestem bardzo zadowolony. Mieliśmy trochę szczęścia, gdyż kilka aut przed nami wycofało się z walki, ale podczas wyścigu czułem się pewnie. Bolid naturalnie jechał do przodu, a ja zarządzałem tylko oponami. W pewnym momencie pojawił się deszcz, ale na szczęście szybko minął, a ja mogłem utrzymać tempo i równą jazdę. Po okropnym dniu wczorajszym, nie chciałem w takim nastroju rozpoczynać wakacji, więc jestem szczęśliwy, że mogłem zmaksymalizować osiągi bolidu. Odpłaciłem się ekipie, przeprosiłem i dałem nieco pozytywnej energii przed przerwą. Teraz odpocznę jak tylko potrafię i przygotuję się do drugiej części sezonu."
Daniel Ricciardo, P16
"Szczerze, jazda w korku była ciężka. Być może wyścig w czystym powietrzu wyszedłby lepiej, ale ogólnie nie jestem przekonany, że mieliśmy dobre tempo. Czułem jakbym nigdy nie wyciskał wszystkiego z opon, a my nie mogliśmy wygenerować z nich odpowiedniej przyczepności w drugim sektorze. Gdy w dalszej części wyścigu jechałem w czystym powietrzu, czułem się bardziej konkurencyjny, ale w korku było ciężko. Prawda jest taka, że to były moje pierwsze okrążenia w tym aucie na tym torze, a jeszcze go tak dobrze nie znam, więc cały czas czegoś mi brakowało, ale uporam się z tym. Wiele osób czeka już na zasłużone wakacje, ale dla mnie sytuacja jest nieco inna, gdyż będę mógł wtedy spokojnie sobie popracować. Po kilku dniach odpoczynku, będę ćwiczył na siłowni i powrócę do rutynowego treningu, aby poprawić formę."
komentarze
1. Supersonic
Tsunoda świetnie pojechał i miał dobre tempo. Pierwszy dobry wyścig Yukiego od chyba Hiszpanii gdy dostał kontrowersyjną karę. Natomiast Ricciardo dziś bezbarwny, choć jego los był w dużej mierze załatwiony limitami toru w sobotę przez co większość wyścigu spędził w pociągu DRS. Chyba też brakowało mu prędkości. Wielokrotnie jego strata do rywala malała do 0.1, 0.2, a jednak pozostawał na tej samej pozycji. To raczej ostatni wyścig, który można potraktować ulgowo bo dopiero wskoczył do auta. Po przerwie oczekuję od niego, że będzie systematycznie pokonywał Tsunodę. Inaczej jego kariera definitywnie dobiegnie końca i nici z zastąpienia Pereza.
2. Manik999
Dla obu tak na prawdę to być, albo nie być, w F1. RBR jest już na końcu współpracy z Hondą, a w obwodzie w razie czego mają Ayumi Iwasę. Tylnymi drzwiami puka Liam Lawson. Kto okaże się lepszy, ten zapewne utrzyma posadę, bo raczej wątpię w awans do RBR przed sezonem 2024. Drugi będzie musiał zwolnić fotel, no chyba że obaj będą wyjątkowo dobrze się spisywać.
3. xandi_F1
@2
Sorry ale Tsunoda zjada każdego wychowanka RedBulla. Lawson zjada każdego wychowanka RedBulla. RedBull ich ma bo ma. Może któryś wygra F2 i będzie reklama. Był Daruvala kilka lat i teraz też dalej w F2 cieniuje.
4. Ksys
@1
Z tego co widziałem jak utknął RC za MAG to konfiguracja bolidu AT nie była za dobra na wyprzedzanie. Widać było gołym okiem, że tylne skrzydło bolidu AT było na bardzo mały docisk ustawione, prawie jak na monze, i nawet włączenie DRS niewiele pomagało w próbie dogonienia i wyprzedzenia bolidu Haas-a.
Wyścig zrujnowany był przez wyjazd poza tor w kwalifikacjach i skasowanie jego czasu, przez co nie mógł startować wyżej.
zobaczymy po przerwie wakacyjnej, czy wyciągną jakieś dodatkowe ułamki sekund z tego bolidu.
Cieszy punkt TSU, mam nadzieję, że odbiją się do końca sezonu z ostatniej pozycji, nie po to tankuje na Orlenie, żeby na końcu jeździli ;)
pozdrawiam
5. MP40
kiedy ludzie zrozumieją że Ricciardo jest przeciętnym kierowcą . Nigdy nie rozumiałem jego fenomenu, mimo moje sympati do tego gościa
6. PrezesArQ
@4.
Dokładnie. Ric dużą część wyścigu spędził za bolidem Haasa i trzymał się w DRS, dlatego pewnie przegrzewał opony. Jednak na wyjeżdżając na prostą Kemmel nie był w stanie wyprzedzić tego Haasa, gdyż ten miał podobną prędkość bez DRS do AT z DRS. Polecam sobie podwinąć i zobaczyć na kamerę z bolidu Ric podczas wyścigu, musiało to być frustrujące ;)
7. 3000
Yukii pokazał klasę. Niestety AT obecnie to najgorszy bolid w stawce.
Najbardziej szkoda teraz Nycka bo okazuje się, że aby zdobyć punkty w tym bolidzie trzeba mieć dużo szczęścia.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz