komentarze
  • 1. mentos11
    • 2022-09-03 15:08:46
    • *.

    Ale pier.... ten Szafnauer mieli kontrakt tylko go nie podpisali bo negocjowali?! To go mieli czy nie mieli ? Wychodzi na to że nie i jeszcze się rzucali i awanturę robili a na koniec nikogo nie mają i rachunek do zapłacenia na 3 mln

  • 2. dexter
    • 2022-09-03 15:45:26
    • *.89.204.138.pool.telefonica.de

    "Komisja FIA uznała, że Alpine nie może mieć żadnych roszczeń do usług młodego Australijczyka, a jego kontrakt na sezon 2023 z McLarenem jest jak najbardziej ważny."

    W tym przypadku trzeba cofnac sie i w skrocie omowic co chlopak faktycznie zrobil. Piastri to mlody czlowiek, ktory co prawda znakomicie przeszedl przez klase juniorow w sportach motorowych. Takie talenty pojawiaja sie w Formule 1 powiedzmy co 5 do 10 lat. I dlatego jest naturalnie goraco pozadanym diamentem. Jego manager nazywa sie Mark Webber i umiescil go w Alpine (wlasciwie Renault) - a to gwarantowalo, ze bedzie dobrze finansowany w klasach Formuly, bedzie mogl jezdzic w najlepszych zespolach, bedzie jednoczesnie zaangazowany w rozwoj pojazdu w zespole Formuly 1 i, ze szczegolnie w tym roku pokona 5000 do 6000 kilometrow bolidem Formuly 1 (dwuletnim pojazdem wyscigowym).

    A wiec wlozyli w tego chlopaka miliony - to kosztuje duzo pieniedzy. Ale! - wiedzieli dlaczego. Bo to naprawde niesamowity talent - cos, co nie zdarza sie codziennie. I fakt, ze on rowniez (oczywiscie w porozumieniu z Markiem Webberem) powiedzial: "Nie, nie ... Nie bede jezdzil dla Alpine!" - to tez mnie zwalilo z nog, gdy to uslyszalem. Zanim cos takiego oglosisz najpierw chlopak musi miec kontrakt! Inaczej nie zainwestuje milionow w jego kariere, jesli pozniej nic od niego nie dostane.

    Wiec gdzies w systemie kontraktowym musial byc blad, inaczej strona Piastri nie odwazylaby sie odejsc z Alpine. Teraz pierwsze pytanie brzmi, dlaczego w ogole nie chce tam jezdzic, przeciez to swietny zespol? Alpine/Renault to wlasciwie idealne rozwiazanie dla mlodych kierowcow. A przede wszystkim Alpine jest faktycznie lepszym autem (obecnie Alpine wyprzedza McLarena w mistrzostwach konstruktorow).

    Powodem moze byc tylko to, ze chca go wyciagnac z kontraktowych szponow - po prostu dlatego, ze mysla, ze w przeciwnym razie (powiedzmy w nastepnych 5 latach) sportowiec zostanie quasi "zaglodzony" i na pewno nie podpisze kontraktu z Ferrari albo Mercedesem. Slowo kluczowe: "two digit number". Chodzi o dwucyfrowe milionowe kwoty, ktore mlodzieniec moze zarobic w przyszlosci na sezon. To tylko kwestia dochodow i dlatego mysle, ze zrobili ten krok. Zobaczymy czy taki plan wyjdzie.

    I jest jeszcze jedna rzecz o ktorej nie wolno zapomniec: caly swiat mowi, ze Piastri jezdzi dla McLarena. Oczywiscie, ze bedzie jezdzil dla McLarena, jesli umowa jest taka sama jak ja przeczytal Mark Webber. A tego nie wiem, bo nie czytalem umowy. I jest jeszcze jeden: Alex Palou. Ktos slyszal o tym zawodniku kiedys? Mistrz IndyCar, 23 lata, Hiszpan. To jest drugi kierowca, ktory sprzedawany jest w McLarenie.

  • 3. Krukkk
    • 2022-09-03 17:47:23
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @1 mentos11. W punkt!

    Wszyscy patrza na Alpine pod katem obecnego sezonu, gdzie obsada foteli to: Alonso i Ocon. Alonso odchodzi-czyli ma powody. Zorientowal sie, ze ten zespol jest zle zarzadzany i szkoda tracic czas na sentymenty, badz scigac sie tylko i wylacznie dla francuskiej flagi.
    Natomiast w Maclernie jest duet Noris/ Ricciardo, tutaj wielu kibicow mnie nie zrozumie, gdyz wiekszosc zyje czasami, kiedy Daniel pokonal Maxa w jednym zespole no i na tym bylby koniec przeblyskow Ricciardo, wiec slusznie Mclaren chce sie go pozbyc.

    Trudno powiedziec co wydarzy sie w sezonie 2023 i jaka bedzie forma Alpine oraz Mclerena, ale dzieki temu calemu zamieszaniu z Piastrim bedzie co sledzic w przyszlym sezonie.

  • 4. Marvyn
    • 2022-09-03 21:16:09
    • *.gdansk.vectranet.pl

    A ja myślę, że McLaren niezadowolony z Ric, dogadał się z młodym, którego Renault chciało oddać do słabego Williamsa. Więc Piastri oczywiście zamiast Williamsa, wybrał McLarena. W czasie negocjacji, zespół Alpine miał teoretycznie komplet kierowców. A cały dym wywołał Alonso swoją decyzją. Na pozostanie w Alpine Piastriego było już za późno, bo dogadał się z McLarenem. Oczywiście wcześniej z Webberem dokładnie przeanalizowali sytuację prawną.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo