komentarze
  • 1. hubos21
    • 2022-05-11 10:51:59
    • *.8.182.156

    W ostatnim odcinku GP Confidential była pokazana budowa tylnego zawieszenia RBR i to jego konstrukcja ma mieć duży wpływ na to, że ich bolid ma min problem z podskakiwaniem, AM też korzysta z zawieszenia Mercedesa i mają to samo, McLaren ma swojej konstrukcji i jest dużo lepiej

  • 2. Gumek73
    • 2022-05-11 12:02:50
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Mają teraz niezły problem, bolid którego używają obecnie raczej trafi do muzeum, a budowa nowego, nieważne czy na ten czy na przyszły sezon i tak stawia ich w sytuacji gdzie praktycznie startują od zera. Oczywiście mają pogląd jak wyglądają konkurencyjne auta, ale w f1 decydują detale i takie wizualne skopiowanie czegokolwiek nie wystarczy, bo trzeba to jeszcze wstawić do tunelu aero, potem wyjechać na tor i zrozumieć jak to działa w praktyce.

  • 3. berko
    • 2022-05-11 19:09:16
    • *.191.188.99.ipv4.supernova.orange.pl

    @2. Gumek73
    E tak, Racing Point w 2020 zrobiło drugi bolid w stawce tylko że zdjęć ;)

  • 4. Gumek73
    • 2022-05-11 19:46:17
    • *.205.149.57.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @3
    Aston zapowiada nowy bolid na Barcelonę, to jak im się uda to może tym razem Mercedes przerysuje ich koncepcję :)

  • 5. rowers
    • 2022-05-11 21:18:16
    • *.dynamic-1-kat-k-5-1-0.vectranet.pl

    Zawieszenie zawieszeniem, ale trzeba pamiętać, że to właśnie podłoga odpowiada za to wszystko. Od początku bylo widać, że ta powierzchnia podłogi wokół calych sidepodów, czy też najbardzej przed tylną osią w Mercedesie jest ogromna względem reszty i pewnie w tym leży problem. Tak na prawdę, to logiczny i świetny ruch ze strony Mercedesa jeśli chodzi o te koncepcję. Duża powierzchnia, prosta, idealne jeśli chodzi o przepływ powietrza i generowanie docisku. Zastanawiam się jednak, dlaczego tego problemu nie da się zasymulować w tunelu i na CFD. Przecież oni doskonale widzą dzięki tym narzędziom jak przepływa powietrze, myślę, że musi być widoczne też kiedy i jak się zrywa. No ale, nie znam się na aerodynamice, więc to czyste teoretyzowanie.

  • 6. hubertusss
    • 2022-05-12 06:34:16
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Już dawno pisałem, że ta konstrukcja to niewypał. Straty względem RB i Ferrari są zbyt duże aby można było to kilkoma detalami naprawić. I zmieścić się w limitach budżetowych. Ten rok będą się męczyć. W następnym roku będzie nowe auto podobne do RB i Ferrari. Niestety Mercedes przyzwyczajony do pracy za gigantyczne pieniądze nie umiał odnaleźć się w nowych realiach i pracować tanio. I efekty widzimy. Kilka lat temu zbudowali by trzy prototypy za trzy limity budżetowe i testując wybrali najlepszy. Teraz mogli zrobić jeden i poszli złą drogą. Na tym polegała dominacja Mercedesa poprzednich lat.

  • 7. Ksys
    • 2022-05-12 07:25:42
    • *.238.122.81

    @5 Zawieszenie zawieszeniem, ale tam pokazano, że w rbr mają specjalny ogranicznik, który nie pozwala na obniżenie auta poniżej jakiegoś poziomu, co niweluje podskakiwanie, ponieważ auto nie dobija do podłogi. Takie małe niby nic, a zmienia dużo:) podobno ferrari też myśli o zmianach w zawieszeniu tylnym aby zmniejszyć właśnie efekt dobijania podłogi do podłoża. Zobaczymy co z tego wyjdzie, widać, że jak merc się uporał trochę z podskakiwaniem, to osiągi były niezłe.
    pozdrawiam

  • 8. berko
    • 2022-05-12 10:03:06
    • *.centertel.pl

    @7. Ksys
    Gdyby to było takie proste i jakieś ograniczniki, odboje mogłyby to naprawić to już dawno Mercedes by to zastosował. Wygląda na to, że to grubsza sprawa i trzeba na nią poświęcić więcej czasu i pieniędzy.

  • 9. hubos21
    • 2022-05-12 10:30:27
    • *.8.182.156

    @8
    Ty myślisz, że oni dołożyli tam jakiś gumowy korek? :)

  • 10. goralski
    • 2022-05-12 13:02:24
    • *.centertel.pl

    @9 bycze jajo z Żuka wzięli ;)

  • 11. Manik999
    • 2022-05-12 15:55:30
    • *.toya.net.pl

    Porspoising ewidentnie zaskoczył inżynierów, bo zwyczajnie nie dało się tego zasymulować w tunelu aero. I to też potwierdza, że testy na torze zawsze najlepiej oddadzą realia pracy samochodu. Problemy Merca mogą być na podłożu pierwotnym, w związku z czym cała koncepcja pójdzie do kosza, jeżeli tego nie ogarną. To zbyt skomplikowane. Co innego mieć niedopracowany sprzęt i zwyczajnie zyskujemy na jego doskonaleniu, a co innego mieć złą koncepcję samochodu. @hubertusss ma rację - w czasach, kiedy budżet był praktycznie nieograniczony, Merc mógł pracować na kilku projektach jednocześnie. Obecnie to niemożliwe. Dlatego ich powrót do formy nie nastąpi ot tak. Problemy z lat 2017-2018 oraz 2021 to pikuś, bo wówczas mieli najlepszy pakiet (co wraz z rozwojem sezonu pokazywali).

  • 12. Davien 78
    • 2022-05-12 22:16:57
    • *.116.132.58.vegawlan.pl

    No cóż śmiech to wzbudza ale puszki faktycznie zamontowali takie ograniczniki. Na przednim centralnym amortyzatorze zrobili to na Dudżę a w tyle na Imolę. Takie proste a chyba działa. Co więcej już na pierszy wyścig mieli tzw wycięcie w podłodze (co mi kształtem przypomina obieraczkę) co skopiowalu od Mc. Co ma dostarczać tzw lewe powietrze w chwili gdy podciśnienie jest na tyle duże że jest blisko do zerwania strugi. Newey do prasy bije pianę jak to policzył przepływy z wykorzystaniem współczynnika Lammersa co zakrawa na absurd ponieważ współczesna nauka może obliczyć w pewnym przybliżeniu przepływy laminarne i zaburzone tylko do stałych i prostych przekrojów a nie do podłogi bolidu gdzie geometria jest nieustannie znienna. Ale jak mu bolid nie skacze to ma pole do popisu i takich fantazji. A geniusze z Merca w tym czasie zbierają dane. Do dziś nie wdrożyli podłogi z tymi wycięciami co wydaje się zdroworozsądkowe. Analizują, liczą i mają głupie miny jak po 3cim treningu w Miami. I tak już pozostanie w tym sezonie.

  • 13. hubos21
    • 2022-05-13 08:45:42
    • *.8.182.156

    @12
    Mają zrobiony dodatkowy ogranicznik ale nie w postaci jakiś odbojów

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2022 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo