Okrążenie toru Sepang z Rubensem Barrichello
Rubens Barrichello, kierowca zespołu Honda, przed wyścigiem o Grand Prix Malezji, który odbędzie się już w najbliższą niedzielę, opisuje okrążenie toru Sepnag widziane z kokpitu kierowcy.„Zakręt pierwszy prowadzi do kolejnego ciasnego lewego zakrętu pokonywanego na drugim biegu, a potem do długiego, prawego łuku numer trzy, na którym osiągamy przeciążenie około 2,5 G. Kiedy wyjeżdżasz z zakrętu numer trzy jedziesz na pełnym gazie wrzucając kolejne biegi aż do siódmego i prędkości 270 km/h przed kolejną strefą hamowania znajdującą się przed prawym zakrętem numer cztery, pokonywanym na drugim lub trzecim biegu w zależności od przełożeń skrzyni. To nie jest trudny zakręt ale może być zdradliwy z powodu nierówności. Stamtąd jedziemy do pięknej kombinacji lewego i prawego zakrętu numer pięć i sześć pokonywanych bardzo szybko na piątym biegu. To naprawdę wymagająca sekcja toru, gdyż przeciążenia oddziałują na szyję raz z jednej strony, raz z drugiej.”
„Potem mamy krótką prostą, po której następują dwa zakręty siedem i osiem z podwójnym szczytem [ang. apex]. Trzeba w nie wejść ze sporą prędkością, szeroko, a później zacieśnić tor jazdy, co może sprawić, że podsterowność przysporzy problemów. Później dojeżdża się do pierwszej prostej położonej z tyłu, która wiedzie do nawrotu numer 9, który przejeżdżamy na pierwszym biegu. Ważną rzeczą jest mieć tutaj dobrą trakcję, gdyż od razu skręca się w prawo, a zakręt numer 10, który nie jest trudnym zakrętem, prowadzi do prawego zakrętu 11 pokonywanego przy 130 km/h. Potem kolejna prosta i szybki lewy zakręt 12 pokonywany na pełnym gazie, na szóstym biegu przy 250 km/h”
„Łuk 13 wiedzie do zakrętu 14 i na długą tylną prostą, która jest dobrym miejscem do wyprzedzania. Ostatni zakręt numer 15 jest kolejną dobrą okazją do wyprzedzania; jadąc na drugim biegu wyjeżdża się na prostą start/meta, na której znajduje się linia kończąca okrążenie.”
komentarze
1. adamekdab
Hmm, będzie ciekawie
2. granat88
szkoda ze filmiku nie ma
3. Roberto666
Ciekawie się czyta jesli samemu sie gra w F1. Gdy się zna tor z gry to inaczej wszystko wyglada.
4. rulff
Orientujecie sie moze ile trwa przejazd przez aleje serwisowa?
5. Roberto666
Zalezy gdzie. W malezji jest długi wjazd, ale krótki wyjazd. Razem ze zmianą opon i tankowanie ok 25 sekund.
6. Jazz
Są filmiki z poprzednich lat na youtube.
7. totalfun
apex-coś mi to przypomina ;D
8. Matixx
No ja też jestem bardzo ciekaw tego wyścigu i mam nadzieje że teraz taktyka BMW nie zawiedzie
9. surelaw
Nie wiem czy mi sięwydawało - ale wiele razy padło słowo "wyprzedzanie"? Oby tak było!
10. Łukasz_Fan F1
Jak myślicie kto tym razem będzie miał bardziej ofensywną strategie? Ostatnio miał taką Robert, jak myślicie kto tym razem? Czy BMW znowu będzie walczyło o pole postion?
11. Luzman7
Patrząc na ilość paliwa: Kubica - Hamilton w GP Australii, gdzie mozna było zauważyc iz maja bardzo podobną jego ilość to mozna sie spodziewać iż tym razem tez bedzie gorąco :-) zeby tylko stratedzy znowu nie dali ciała , nie wspominając juz o panu "kamikadze" :-//
12. Maciej86
surelaw ja bym się tak nie cieszył. Beemki nie są w tym sezonie zbyt szybkie (chodzi mi o osiąganą prędkość) :-/
13. Łukasz_Fan F1
"kamikadze" będzie daleko nawet jak nieźle pójdzie mu w kwalifikacjach to i tak o 10 pozycji wstecz zostanie przesunięty i Robert raczej nie będzie musiał się martwić o tego śpiocha......
A co do strategii w GP Australii nie było tak źle wszystko popsuły te "sc". Mam tylko nadzieję że tym razem wszystko będzie dobrze z silnikiem i nawet gdy bolid Roberta będzie zatankowany na ful to będzie mógł wyprzedzać bolidy kierowców z mniejsza ilością paliwa:D
14. djmarquss
Przecież to okroążenie z Kimim a nie Rubensem
15. surelaw
Robert miał "ponoć" problemy z przyspieszaniem - jak to BMW rozwiąże i lepsza aero na Malezję - to może BMW też coś wyprzedzi?
16. Nikon92
wymagający tor.... w niedziele będzie bardzo ciekawie zapraszam:))
17. freeqstyler
Hmm... Proste odcinki i szybkie łuki- jeżeli BMW nie rozwiąże problemu z maks. prędkością, będzie bardzo ciężko uzyskać dobry wynik, tym bardziej, że prawie pewny jest powrót Ferrari do gry. Obawiam się też, że znów niewielu kierowców nie ukończy wyścigu. No i wyprzedzanie będzie utrudnione na mokrym torze.
18. freeqstyler
Ups, miało być "wielu kierowców nie ukończy" ;)
19. Rapidoo
Posłuchajcie jak często słychać kontrole trakcji w bolidzie Raikonena - będzie ciekawie
20. motocykled
Zapraszam na wypasioną stronkę www.motocykledxd.pl.tl.Na tej stronce mam bardzo dużą ilość ciekawych podstron o wszystkim np.TELEWIZJE ONLINE,ciekawe kawały,
bramkę sms;zdjęcia,schematy i filmiki o motorach;filmiki o spryciarzch,WSZYSTKIE ODCINKI WŁADCÓW MÓCH WRZUCANE KILKA MINUT PO EMISJI TV,WYSZUKIWARKE,
zapraszam!!!!!!!!!!!!!!
21. PETRONAS ![RK]!
Hhhmm , ciekawe czy na trzecim zakręcie z TC też tak ostro jak z nim?
22. japa1
kubica w Malezji pokarze sie z dobrej strony w koncu PETRONAS to ich sponsor!! Robert da rade tym razem to Nick zawiedzie!!!
23. stefek
nie umiecie odroznic kimiego od rubensa?????
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz