komentarze
  • 1. XandrasPL
    • 2021-12-27 14:13:09
    • *.play-internet.pl

    Moim zdaniem w przyszłym roku McLaren dostanie lanie. Samochód nie dobry. RBR spadnie za Ferrari. Aston z Alpine o 4 miejsce będą się bić.

  • 2. SpookyF1
    • 2021-12-28 07:39:44
    • *.plastcom.pl

    @1 gdybać sobie można. My, kibice, nic nie wiemy. Według mnie zespoły też nie będą nic wiedziały. Nawet testy nie będą miarodajne. W 2020 Mercedes wynalazł system DAS, ale nie przywiózł go na testy żeby się z nim nie obnosić. To samo mogą teraz zrobić inni. Ktoś może wpaść na jakiś genialny pomysł, jak kiedyś BrownGP. To nowe przepisy, zapewne jest wiele luk i pola do interpretacji.

    Nawet jeśli każdy zrobi postęp to nie jest kwestią pytanie: o ile sie poprawiliśmy. Pytanie brzmi o ile jesteśmy do przodu/tyłu względem konkurencji.

    Wydaje się, że Ferrari się najsolidniej szykuje. No i ten szumnie medialnie zmieniony silnik... McLaren to potężna firma o ogromnym zapleczu i budżecie a jakoś ostatnimi laty dostają baty. Zdziwię się, jeśli będą na górze stawki, ale ne da się tego przewidzieć. RB zawsze miał dobrych projektantów, szczególnie od aero więc o nich nie będę się bał. Ludzie piszą, że Honda odeszła od RB. No jakby nie. Mają jeszcze wspierać RB rok, to wciąż będzie Honda, a że motor na 2021 mieli bardzo mocny, a przepisy się nie zmieniają, to RB powinien być wciąż na czele.

    Wydaje się, że Merc, RB i Ferrari powinni być na czele. Pytanie do reszty stawki, skoro zupełnie zmienia się koncepcja aero oraz ścigania, jak to wykorzystają?

    Nikt nie pisze o oponach. A to ciekawy temat. Na kanale povagovani jest fajny felieton 20min tłumaczący główne zmiany w F1. Ale w taki sposób że szczena opada. No i rzekomo szersze obręcze to mniej gumy, więc szersze okno temperaturowe, ponoć też mniejsze zużycie. Mercedes ma problemy z dogrzaniem opon. Tymczasem dla nowych 18calówek okno ma być dużo szersze, zużycie mniejsze, więc może okazać się, że zmniejszy się ilość pitstopów, a Merol nie będzie już musiał się patrzeć na opony. Dla nich to ogromna zmiana na plus. Taka opona jest też cięższa więc będzie inny moment bezwładności itd. Opony mogą odgrywać zupełnie inną rolę w F1, inaczej pracować, stad też decyzja o rezygnacji z koców grzewczych. Pozostanie głównie zarządzanie przepływem paliwa.

    Zmiany w F1 są tak diametralnie daleko idące, że serio, nawet po testach, zespoły nie będą wiedzieć na czym stoją, a co dopiero kibice.

  • 3. XandrasPL
    • 2021-12-28 08:36:55
    • *.play-internet.pl

    @2

    Mercedes pokazał DAS na drugiej fazie testów. A McLaren ma ogromne kłopoty finansowe.

  • 4. martemal
    • 2021-12-28 20:05:15
    • *.adsl.inetia.pl

    @3 Nawet jeśli mclaren jest w długach może wyjść na sam szczyt tabeli. Brawn GP był też w poważnych kłopotach
    finansowych a wygrali.

  • 5. Appelsin
    • 2021-12-29 03:37:53
    • *.mbb.telenor.dk

    Może być niebezpieczny. A może nie być, gdybanie. Nie wie tego ani Ocon ani nikt w Alpine bo nie wiedzą co tworzy reszta teamów i vice versa.

  • 6. MALCOLM
    • 2022-01-02 06:02:02
    • *.111.131.216.x.reliablehosting.com

    Trzymam kciuki za Alonso.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo