Alpine z drugim zespołem w F1? Williams rozpocznie współpracę z Porsche?
Znakomicie zorientowany w świecie F1 dziennikarz, Joe Saward, wypuścił na swoim blogu artykuł poświęcony różnym padokowym przeciekom, o których dowiedział się podczas pobytu w Turcji. Brytyjczyk poruszył wiele kwestii, począwszy od walki o fotel w Alfie Romeo, po temat wejścia do królowej motorsportu przez grupę Volkswagena.W ostatnim czasie uwaga mediów związanych z F1 skupia się przede wszystkim na rywalizacji o ostatnie wolne miejsce na sezon 2022, które obecnie posiada tylko Alfa Romeo. Antonio Giovinazzi nie ma raczej szans na utrzymanie tego fotela, a lista chętnych na zatrudnienie ciągle się wydłuża.
Niedawno pojawiły się nawet pogłoski, że w walce o to miejsce liczy się też Colton Herta z IndyCar. Miałoby być to podyktowane rzekomym przejęciem stajni z Hinwil przez Michaela Andrettiego, o czym informował w zeszłym tygodniu serwis RaceFans (więcej TUTAJ). Joe Saward potwierdził, że rzeczywiście Amerykanin najprawdopodobniej w niedalekiej przyszłości zakupi ten team, natomiast całkowicie zaprzeczył sugestiom, jakoby Herta miał trafić do F1.
W "grze" o angaż w Alfie Romeo mają liczyć się tylko dwaj juniorzy Alpine, Guanyu Zhou oraz Oscar Piastri. Mimo iż Frederic Vasseur wolałby zatrudnić obecnego lidera klasyfikacji F2, to jednak wydaje się, że to Chińczyk pozostaje faworytem do jazdy w przyszłym roku.
Saward uważa, że stoją za tym dwa powody. Po pierwsze, chodzi oczywiście o pieniądze od chińskich sponsorów, a po drugie, Alpine nie zamierza wypuszczać Piastriego na sezon 2022, gdyż chce, aby ten został ich kierowcą rezerwowym (z możliwością etatowego zatrudnienia na rok 2023).
Idealnym rozwiązaniem dla Francuzów byłoby posiadanie drugiego zespołu F1 albo chociaż klienckiego, w którym mogliby umieścić swoich utalentowanych juniorów. Alpine ma być na tyle zdesperowane, że rozważa stworzenie nowego teamu, co wiązałoby się z zapłatą wpisowego w wysokości 200 milionów dolarów.
Stajnia z Enstone chciałaby w ten sposób utworzyć współpracę podobną do tej, jaką obecnie mają Red Bull i AlphaTauri. Dzięki temu Renault miałoby też partnera na froncie silnikowym i istniałaby możliwość rozwoju innych francuskich marek.
Brytyjski dziennikarz poruszył także wątek zapomnianego już Davide Brivio, który przed tym sezonem dołączył do Alpine jako dyrektor wyścigowy. Saward donosi, iż Włoch najprawdopodobniej po zakończeniu tegorocznej rywalizacji powróci do MotoGP. Oznaczałoby to, że obowiązki szefa zespołu byłyby rozdzielone tylko na Marcina Budkowskiego oraz Laurenta Rossiego.
Saward dostarczył także ciekawych doniesień odnośnie nowych producentów silników, którzy mogą pojawić się w królowej motorsportu od sezonu 2026. Mowa oczywiście o Audi i Porsche.
Obie firmy mają mieć zupełnie odmienne zdanie w kwestii swoich programów F1. Audi planuje kupić cały zespół, a Porsche jest zainteresowane bliższym partnerstwem z istniejącą ekipą, tak jak niegdyś McLaren-Mercedes czy Williams-BMW.
Mogłoby się wydawać, że ten drugi producent raczej nawiąże współpracę z Red Bullem, o czym informowano kilka tygodni temu. Nie jest to jednak takie pewne, bowiem austriacki koncern ma zapewnione jednostki napędowe na przyszłość (dzięki wsparciu Hondy).
Według Sawarda, jedynym wyborem dla Porsche może być Williams. Legendarny zespół oczywiście obecnie współpracuje z Mercedesem, ale jako niezależny zespół może w każdej chwili zerwać umowę i zdecydować się na nowe wyzwanie. Jednym z powodów, dla których stajnia z Grove jest łączona z Porsche, ma być oczywiście postać Josta Capito, który w przeszłości pracował dla Volkswagena w serii WRC.
komentarze
1. konewko01
Proponuję dodać jeszcze z pięć znaków zapytania w tytule. Wtedy będzie 100% Onet.
2. Krukkk
@1. Nie patrz na tytul, wyraz wlasne zdanie na temat informacji zawartych w artykule. Mam nadzieje, ze nie wymagam zbyt wiele od Ciebie...?
3. XandrasPL
Niech Renault zrobi tam Dacia F1 Team czy Nissan. A Audi i Porsche niech trzymają się od toxic bulla z daleka.
4. Frytek
Dacia F1 Team. To jest to
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz