Red Bull nie będzie musiał wymienić silnika w bolidzie Verstappena
Stajnia z Milton Keynes oraz jej kibice mogą odetchnąć z ulgą, przynajmniej jeśli chodzi o ewentualne kary związane z modyfikacjami jednostki napędowej. Helmut Marko potwierdził, że jego team wciąż może korzystać z tego silnika.Wypadek Maxa Verstappena podczas GP Wielkiej Brytanii nie tylko oznaczał utratę dużej przewagi nad Mercedesem w klasyfikacjach generalnych, ale również stratę aż 1,8 miliona dolarów na odbudowę całkowicie rozbitego samochodu RB16B. Jeśli dodamy do tego, że w sezonie 2021 obowiązuje limit budżetowy na poziomie 145 milionów dolarów, to taki wydatek jest naprawdę ogromnym ciosem dla austriackiego teamu.
Kolejne komplikacje mogły dotyczyć jednostki napędowej Hondy, który na pierwszy rzut oka wymagał także pewnych modernizacji. Jednak Helmut Marko uspokoił sympatyków Red Bulla i wyjawił, że japoński producent zezwolił na dalsze korzystanie z tego motoru. Dzięki temu Verstappen uniknie kar w dalszej części sezonu za używanie "nadprogramowych" silników:
"Honda dała zielone światło odnośnie silnika. Nadal możemy z niego korzystać. Dzięki temu nie musimy się już martwić o kary przesunięcia na starcie", mówił Austriak w wywiadzie dla F1Insider.com.
Marko postanowił również odnieść się do czwartkowego spotkania FIA z Mercedesem i Red Bullem, na którym rozstrzygnie się, czy śledztwo w kwestii wypadku nadal będzie kontynuowane. 78-latek nie wyklucza żadnego scenariusza:
"Wszystko jest możliwe. Kara Hamiltona może być zwiększona lub zmniejszona, a może zostać nawet uniewinniony. Nam zależy tylko na tym, by nowe dowody zostały wzięte pod uwagę i żeby Max wiedział, że jesteśmy razem z nim."
komentarze
1. Mayhem
W Ferrari też było wszystko OK w Monako, dopiero gdy Leclerc wyjechał na okrążenie formujące okazało się, że jednak nie... Nie chce tutaj źle wróżyć ale czuję, że będzie szybka wymiana miedzy sesjami.
2. snakesparer
@1
Jeśli chodzi o skrupulatnośći i dokładność , to jakoś większe zaufanie wzbudzają we mnie inżynierowie Hondy niż Scuderii... :)
Aczkolwiek, jak piszesz, różnie może być
3. Slazak
Nie wiesz jak pracują w scuderii, nigdy tam nie byłeś, a ja i owszem i wiem ze sa to bardzo wysokiej klasy fachowcy
4. Noise
@4 najwidoczniej w Monaco byli Ci na umowę zlecenie????????????
5. snakesparer
@3
Dlaczego taki z dupy komentarz- że się czymś chcesz pochwalić? I że gdzie nigdy nie byłem?
Czy widziałeś inżynierów f1 przy pracy? Ferrari i Hondy?
Czy tylko zwiedzałeś fabrykę lub muzeum ferrari- bo to różnica, zwłaszcza żeby realnie ocenić pracę inżynierów f1 i porównać z inżynierami innego teamu, ale przez próżność chcesz tu błysnąć?
Ja byłem 2 razy w Maranello- choć to nie było związane akurat w ogóle ze sportem
Miałem też okazję obserwować, jak pracują mechanicy Ferrari- będąc kilka dni w Monzie, uczestniczyłem w evencie na tamtejszym torze, gdzie min ferrarka pokazywała prototyp (wtedy) modelu Monza, oraz był zespół wyścigowy (nie f1), i widziałem jak chłopaki się uwijają zmieniając koła, tankując itp- pokazowo dla widzów
Więc nie prdl co widziałem a co nie, lub gdzie byłem a gdzie nie, "a ty owszem"- ch... to kogo obchodzi.
A co do inżynierów- są nie tyle "bardzo wysokiej klasy", to są najlepsi lub jedni z najlepszych specjalistów w swoim fachu na świecie- w Mercedesie, Hondzie jak i w Ferrari oraz Renault.
Co nie zmienia faktu, że Scuderia Ferrari daje w porównaniu do reszty stosunkowo często ciała, co pokazali także w tym roku. Stąd napisałem o zaufaniu
6. Vendeur
@5. snakesparer
Nie dyskytuj z małobystrym. ;)
7. Vendeur
Zapomniałem dodać, co do silnika - szkoda, że nie będą wymieniali.
8. Slazak
@snakespater- pracowałem tam, ignorancie
9. Slazak
@ sneaker, piker czy jak Sie zwiesz, strzelasz z armaty o zaufaniu do mechaników. Wrzuciłem Ci haczyk z przynętą, s Ty połknąłeś. Słaby jesteś, nie wiesz o czym piszesz. Fajnie, ze oglądałeś co sie dzieje w padoku, pewnie dostałeś certyfikat widza z pieczątką z ziemniaka. Pleciesz bzdury, Czerwoni mieli kilkanaście godzin, Honda prawie dwa tygodnie. Jesli chcesz cos porównywać to na wspólnej platformie. Poza tym nie chce mi czytać Twoich wypocin, Yotube?owy expercie. Czesc. Miłego dnia
10. Mateusz2317
@8. Brzmi nieźle, ciekawych ludzi tutaj można spotkać! Opowiedz może jeśli to nie tajemnica jak wygląda taka praca w dziale silników zespołu F1. Może warto by też napisać do admina, żeby jakaś mini serię z tego zrobić bo dla nas kibiców coś takiego super by się czytało ????
11. Mateusz2317
@10 miała być minka emotka graficzna na końcu ale widzę, że nie przechodzą tutaj :)
12. Majk-123
Kiedy ma być ta konferencja w sprawie kary?
13. snakesparer
@9
Sliniak, czy jak tam się zwiesz.
Nie wiem o jakim zaufaniu do mechaników piszesz.
Nie potrafisz zrozumieć prostego posta, nie potrafisz też logicznie i poprawnie kilku zdań sklecić.
Ale w Scuderia Ferrari pracowałeś. Git!
Zastosuje się do tego, że co napisał kolega
@6
bo naprawde szkoda mi czasu na jakieś bzdurne słowne przepychanki.
Nie po to chyba jest to forum...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz