komentarze
  • 1. Ocato
    • 2021-05-07 10:38:44
    • *.15.217.200

    A wystarczy nie kombinować i pozostać przy zapisie w regulaminie sportowym, że limity toru wyznaczają białe linie. Ewentualnie włączyć krawężniki w limity.

    Ale nie! Sędziowie muszą do każdego toru przygotowywać mapę gdzie limity obowiązują, a gdzie nie, w dodatku nierzadko różną dla kwalifikacji i treningów i różną dla wyścigu.

  • 2. Mayhem
    • 2021-05-07 10:40:55
    • *.home-net.pl

    Nie ma co na to patrzeć i tak jeszcze minimum dwa razy podczas weekendu zmieni.

  • 3. Andrzej369
    • 2021-05-07 11:41:50
    • *.mt.pl

    A na wyjściu z 9-tki między białą linią, a żwirem bolid się nie zmieści na szerokość, więc jak tam ktoś by złamał limity to natychmiast traci czas i prędkość przez żwir. I jakoś tam nikt nie wyjeżdża poza limity...

  • 4. Muni
    • 2021-05-07 12:46:28
    • *.access.hol.gr

    A potem się dziwić że oglądalność spada.Zamrozić rozwój silnika ograniczenie budżetu co wyścig wygrana Hamiltona czasem Verstapena i jeszcze limity toru.To jest już chore tylu moich znajomych zaprzestało oglądania F1 i ja piszę tym sezonie dam sobie spokój chociaż już 25 sezon co niedziela.

  • 5. ekwador15
    • 2021-05-07 13:58:29
    • *.184.111.222.ipv4.supernova.orange.pl

    ciekawe co można zyskać w zakrecie 13? i po co te limity w tej sekcji i kolejnych zakrętach 14 i 15 skoro tam są wysokie krawężniki. zajęli się sekcją, z którą przez lata nie było kontrowersji. na wyjściu z 7 też na torze dali krawęzniki skoro tam zawsze jeździło się do żwiru. na torze, gdzie jest żwir oni dają jeszcze krawęzniki :D to przecież glupota.

  • 6. Majk-123
    • 2021-05-08 14:59:55
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    W 13 i tak samo (pomimo wysokich krawężników) w 14 i 15 można zyskać dużo. O ile mnie pamięć nie myli w dawnych sezonach zanim był ten ambaras z limitami torów to były limity właśnie w tym GP i chyba w tych zakrętach właśnie.

    Co do żwirów i krawężników ogólnie. To zwir to nie jest taka o se przeszkoda jak w biegu z przeszkodami. On jest po to by wyhamować kiedyś bolid pędzący poza trasą, najczęściej przed uderzeniem w bande. a nie by uatrakcyjnić nam oglądanie przez oglądanie wypadających z jezdni bolidów. Gdyby nie żwir to po Sennie było by jeszcze dużo śmiertelnych wypadków nawet i do teraz w tym. obaj Schumacherowie, Alonso, Webber, Trulli, Irvine itd. z tym że go trzeba wykorzystać umiejętnie, a nie wszędzie. Chodzi o wyhamowanie przed bandą czy innym zakrętem. Krawężnik może pełnić taką rolę jak żwir (wspomagać go) tak jak w tym przypadku, ale można go też użyć na obrzeżach jezdni np. by kierowcy nie ścinali zakrętów. Najczęściej te drugie jest wewnątrz torów. Nie ma w tym nic dziwnego.

    Uważam tak jak większość, że limitami torów powinna być biała linia lub ewentualnie koniec krawężnika, jednak nie znaczy to że można sobie wszędzie sypać żwir za limitami. Kierowca, który najedzie na taki żwir traci kontrolę nad bolidem jeszcze bardziej niż Russel w przypadku najechania na trawie na Imoli. Bolid może ,,zostać'' na torze np jeżeli wychodził z zakrętu i roztrzaskać się o bandę po drugiej stronie z powodu najechania delikatnie na żwir, nie mieszcząc się w zakręcie. Ja na szczęście takiego przypadku nie pamiętam, bo żwir jest w celach bezpieczeństwa, a nie niebezpieczeństwa i w tak sposób jest lokalizowany na torze. Zawsze chronił przed huknięciem np. w bande. Nigdy nie służył jako ,,psikus'' tak jak proponujecie.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo