komentarze
  • 1. osmose
    • 2020-02-27 10:19:43
    • *.

    Kubica pojechał do Barcelony samochodem? Skąd? Z Krakowa? Z Hinwil?

  • 2. hubi7251
    • 2020-02-27 10:37:20
    • *.play-internet.pl

    #1 Pewnie z Monako.

    Swoją drogą o jaką szansę chodzi? Niby Gio miałby byc wykluczony z wyścigów, ponieważ jest Wlochem? Suchar.

  • 3. kempa007
    • 2020-02-27 10:49:03
    • *.133.21.67.ekoline.net.pl

    nie wiem, ale juz widze te nagłówki oczami wyobrazni w niektórych portalach.

  • 4. goralski
    • 2020-02-27 11:49:56
    • *.

    Ten wirus dla gospodarki Chin a i światowej może mieć spore konsekwencje, f1 pewnie też trochę dostanie.. A co do prasy i nagłówków to nic tylko czekać, aż napisza że wirusa wypuścił ZUS żeby odciążyć kraj i trochę przetrzepać nierentownych emerytów..

  • 5. TomPo
    • 2020-02-27 18:12:41
    • *.

    Jak to juz wczesniej pisalem, ten sezon moze byc bardzo dziurawy.

  • 6. dexter
    • 2020-02-28 10:43:05
    • *.dyn.telefonica.de

    @osmose


    "Kubica pojechał do Barcelony samochodem? Skąd? Z Krakowa? Z Hinwil?"

    Moze z Monaco? Robert Kubica jeszcze za czasow BMW-Sauber przeniosl swoje miejsce zamieszkania do Monte Carlo - oficjalnie ze wzgledu na dobre warunki treningowe. Jednak wazniejszy jest powod, ze w Ksiestwie prawie nie musi placic podatku.

    Mozliwe, ze na mysli ma rowniez Szwajcarie, poniewaz mowi o sytuacji w polnocnych Wloszech. Albo - o samych Wloszech (jako swoim domu). Z pewnoscia moze byc interpretowane gdzie jest jego faktyczne centrum zycia. Oficjalnie figuruje jako "bezdomny" :-). W kazdym razie firma zajmujaca sie m.in. jego managementem zameldowana moze byc praktycznie w kazdym kraju (przewaznie tam gdzie jest niski stopien opodatkowania).

    A we Wloszech nie ma ostrzezenia o podrozy, ale sa porady dotyczace podrozy. Srodki odnosza sie tylko do regionow: Lombardo i Veneto. Naturalnie kazda osoba bedac w podrozy spyta sie na co musze zwrocic uwage? Czy moge w ogole wjechac do danego regionu? Jesli jestem w danym regionie w jaki sposob moge sie wydostac, czym mozna wrocic?



    @goralski


    "Ten wirus dla gospodarki Chin a i światowej może mieć spore konsekwencje, f1 pewnie też trochę dostanie.."


    Ten wirus dla Chin i swiatowej gospodarki juz ma konsekwencje. Bylem w Chinach na poczatku stycznia, poniewaz wszystkich rzeczy nie mozna zalatwic przez videokonferencje, ale wowczas nie bylo jeszcze mowy o epidemii. Dzisiaj linie produkcyjne czesciowo stoja w miejscu.

    Coz, w 2002/2003 r. sytuacja byla podobna. Pamietam jak pandemia wirusa SARS sparalizowala gospodarke. Jednak wowczas konsekwencje byly mozliwe do opanowania. Dzis sytuacja wyglada zupelnie inaczej. Sek w tym, ze w porownaniu przez dwie dekady udzial Chin w swiatowej gospodarce eksplodowal: wowczas okolo 4 procent, dzisiaj okolo 17 procent. Wirus pojawil sie w zlym momencie - mamy globalne konflikty handlowe, mamy Brexit, mamy niestabilnosc finansowa w Europie etc. Koronawirus jest ostatnia rzecza, ktora uwzgledniajac gospodarke jest teraz potrzebny. Na przyklad dla niemieckiego rynku motoryzacyjnego Chiny sa bardzo waznym partnerem. Koncerny jak VW, Daimler, Audi i BMW jedna trzecia swojej dzialalnosci robia w Chinskiej Republice. Dzisiaj juz taka sytuacja istnieje, ze w ostatnich dwoch latach produkcja w Niemczech spadla o 17 procent, a teraz przychodzi kryzys zwiazany z wirusem w Chinach. W kazdym razie w nadchodzacych tygodniach patrzac na dostawy z Dalekiego Wschodu w kilku branzach dojdzie do zahamowania, miedzy innymi przemysl elektryczny, motoryzacyjny, farmaceutyczny i papierniczy.

    Rowniez sytuacja dla wloskiej gospodarki z duzym prawdopodobienstwem bedzie bardziej problematyczna niz sam koronawirus. Polnocne regiony Lombardo i Veneto sa podstawa gospodarcza Wloch - tutaj generuje sie ponad 30 procent produkcji gospodarczej Wloch (ponad 550 mld. euro). Jesli srodki kwarantanny beda dalej zachowane, produkcja bedzie ograniczona, czesciowo biura beda zamkniete - takie rzeczy faktycznie moga miec wplyw na gospodarke. Branza turystyczna z pewnoscia bedzie dotknieta. Wenecja odnotowuje spadek rezerwacji hotelowych o 30-40 procent. To juz jest duzy problem.

    Jesli teraz niektore kraje nie pozwola Wlochom na wjazd do swojego kraju to dla F1 moze byc problem. Ferrari, Alpha Tauri sa zadomowione w polnocnych Wloszech. Hass i Alfa Romeo-Sauber jezdzi na silnikach i skrzyni biegow Ferrari. Pirelli jest wloskim producentem opon.

  • 7. TomPo
    • 2020-03-01 10:28:25
    • *.

    @6
    I tak optymistycznie podchodzisz do tematu.
    Biorac pod uwage fakt, ze w Chinach produkuje sie najwiecej lekarstw (lub ich skladnikow), sprzetu medycznego, plastiku oraz przede wszystkim elektroniki... to obawiam sie, ze nie ma takiej branzy na tym swiecie, ktora nie ucierpialaby z powodu zamkniecia Chin i przerwania lancucha dostaw.
    Jedne branze odczuja to po prostu od razu, np motoryzacja bo braknie wiazek elektrycznych.
    Inne branze pozniej, gdy zaczna sie psuc maszyny, potrzebne do produkcji.
    A jeszcze inne najpozniej, gdy zaczna padac podzespoly komputerowe.

    Mam nadzieje, ze na tych pierwszych sie to zatrzyma, czyli na branzach ktore potrzebuja Chin by rano 'odpalic' produkcje, a te pozostale nie zdaza tego odczuc.

    Co do F1... jesli dalej sie to tak bedzie rozwijac, to mozemy zadnego wyscigu nie zobaczyc, jesli kolejne kraje beda (slusznie) zakazywac masowych imprez, oraz zamykac sie na inne kraje.
    Jesli np taka Australia wprowadzi zakaz przyjazdu ludzi z Wloch czy UK, to juz mozna wyscig w sumie odwolac, nawet jesli imprezy jako takiej nie zabronia organizowac.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo