komentarze
  • 1. TomPo
    • 2018-11-09 00:06:40
    • *.dynamic.chello.pl

    Moze by tak np zmniejszyc i odchudzic te autobusy? Na niektorych torach to juz wygladaja jakby jezdzili po torze kartingowym.
    Do tego koniecznie zmiana aero by dalo sie za kims jechac nie niszczac opon.
    Oczywiscie najprosciej i najszybciej jest zglosic sie do Pirelli ale nei wiem czy beda w stanie zaspokoic wszystkich.

  • 2. WDrake
    • 2018-11-09 06:28:07
    • *.centertel.pl

    Pierwsze co powinni zrobić to zwiększyć obowiązek do 2 pit stopów, ilość kompletów na weekend oraz o połowę wytrzymałość wtedy przynajmniej na treningu będą jeździć

  • 3. B_O_N_K
    • 2018-11-09 07:40:06
    • *.koba.pl

    Zwiększyć wytrzymałość opon i wprowadzić obowiązek danej liczby pitstopów - skończy się ciągłe oszczędzanie opon bo obecnie na niektórych torach wystarczą trzy kółka jazdy na maxa i z opon sypią się strzępy...

  • 4. ipkuser
    • 2018-11-09 10:02:25
    • *.play-internet.pl

    sami wcześniej "kazali" Pirelli zrobić słabe opony, tak żeby nie wytrzymywały całego wyścigu

  • 5. kdj
    • 2018-11-09 15:43:11
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    po mojemu kierowcy chcą takich opon na których można się ścigać na maxa naprzykład 20-25 okrążeń z idealną przyczepnością po których opony powiny "gasnąć" i była by potrzeba pit stopu

  • 6. dexter
    • 2018-11-09 17:32:19
    • *.dyn.telefonica.de

    Generalnie chodzi tutaj o temat, ze w ostatnich wyscigach nie wszyscy kierowcy podrozowali takim tempem, ktorym wlasciwie mogli pojechac. Ekstremalnie sytuacja wygladala w Singapurze, gdzie wszyscy podrozowali dosc spokojnym tempem. Powod jest taki, ze kazdy chce oszczedzac opony i tylko z jednym pit-stopem pokonac wyscig. To jest cos, co niektorym kierowca nie smakuje i na spotkaniu GPDA (Zwiazek Kierowcow) podczas weekendu wyscigowego w Brazylii ma zostac omowione.

    Z tym, ze trzeba wyjasnic o co wogle chodzi. Pirelli jako producent wykonuje fantastyczna prace jesli chodzi o mieszanke ogumienia. Do danej charakterystyki toru zawsze probuje sie wyszukac 3 rodzaje mieszanki, ktore niekiedy doprowadzaja do wyboru alternatywnej strategii. Niekiedy spektrum jest troche bardziej miekkie, niekiedy troche twardsze, ale zawsze jest tak rozproszone, ze jest duza liczba mozliwosci.

    Naturalnie zespoly chetnie jezdza szczegolnie na miekkiej oponie, poniewaz to sa najszybsze opony, a pozniej dziwia sie: Aha! Opona ma degradacje. Identyczna historia jest z kierowcami. Kierowcy wlasciwie wola opone, ktora jest dosc solidna, bez wszelakich problemow. Naturalnie Pirelli potrafi wybudowac taka opone. Tylko taka opona ogolnie patrzac ma mniejsza przyczepnosc. W koncu trzeba sie kiedys zdecydowac co wlasciwie chcemy?

    Mieszanka, ktora w tym roku zostala wyprodukowana byla czasami troche krytyczna, poniewaz byla konserwatywna. Tzn. mozna bylo bardziej przycisnac i opona byla dosc stabilna. Ale przy oponach Supesoft mozna wychodzic z takiego zalozenia, ze auto przy pelnym baku paliwa patrzac na performance owszem moze sie troche zalamac. Byly rowniez takie rzeczy jak w Meksyku, gdzie niektore zespoly nie mialy wystarczajacej sily docisku, aby opone w ogole wprowadzic do pracy. Ale to sa rzeczy, ktore tak po prostu wygladaja i zespol powinien z tym sobie jakos poradzic.

    Pytanie brzmi jaki temat kierowcy chca przedyskutowac? Niektorzy kierowcy nie sa zadowoleni, poniewaz opony staly sie bardzo skomplikowanym tematem powiazanym z odpowiednim zarzadzaniem opon. Z pewnoscia niektorzy moga byc troche przeciazeni, poniewaz jest troche rodzajow ogumienia. Niekiedy na oponach moze pojawic sie graining lub zuzycie bedzie zbyt duze etc. Z tym, ze w F1 jezdza najlepsi kierowcy na swiecie i powinni sobie jakos poradzic. Przede wszystkim to nie jest tak, ze kierowcy nie mogli/nie moga do takich rzeczy sie przyzwyczaic. Kazdy kierowca wyscigowy dostaje wystraczajaca liczbe informacji od zespolu co dokladnie w danej sytuacji trzeba zrobic.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2018 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo