komentarze
  • 1. TomPo
    • 2017-11-08 10:39:21
    • *.dynamic.chello.pl

    Przeniesc je na sobote a kwali na niedziele. Nic by nie zostalo zabrane przeciez.
    Piatki powinni odpuscic (chocby dla kosztow) a np co 4-5 wyscig w piatki moglyby byc testy nowych czesci, nowych rozwiazan i nowych/rezerwowych kierowcow.
    Wszyscy by na tym zyskali moim zdaniem.

  • 2. ipkuser
    • 2017-11-08 11:35:01
    • *.play-internet.pl

    cały weekend składa się z wielu wydarzeń - oprócz F1 pojawia się wiele innych serii wyścigowych oraz różne imprezy towarzyszące. nie wyobrażam sobie upchnięcia tego wszystkiego w dwa dni.
    oglądając w tv F1 wydaje Ci/wam się, że cały weekend to tylko trzy treningi, kwalifikacje i wyścig

  • 3. Mariusz_Ce
    • 2017-11-08 12:02:39
    • *.centertel.pl

    Dobra, upchają 3 dni w dwa i co? Koszyt dojechania ten sam, te same sesje w 2 a nie 3 dni to tyle samo paliwa dajmy na to. Może dziwne myślenie, ale nie widzę wielkiej różnicy w kosztach. Ceny biletów nie spadną, a kibice nie 3 a 2 dni spędza na torze. Poza tym towarzyszące serie trzeba jakoś upchają w ten cały pierdolnik . Po mojemu kiepsko

  • 4. Jacko
    • 2017-11-08 14:10:23
    • *.dynamic.chello.pl

    @3
    Zgadza się. Koszty spadną niewiele, za to strasznie wzrośnie presja na mechaników i resztę zespołu. Najzwyczajniej nie będzie za dużo czasu na analizy i poprawki. Tak samo na testy, bo będą się bali ryzykować, wiedząc że nie ma czasu na jakieś ewentualne naprawy.

  • 5. dominof1
    • 2017-11-08 17:49:25
    • *.opera-mini.net

    Kempa, kiedy konkurs z książką R. Brawna?

  • 6. youm
    • 2017-11-08 18:19:46
    • *.centertel.pl

    @ 5
    nie spamuj . Wygrałeś .idź sobie kup.

  • 7. darek0361
    • 2017-11-08 18:25:05
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    za bardzo kombinują.I tak już nie ma testów,to kiedy zespoły miałyby sprawdzić nowe części i zrobić ustawienia bolidów.

  • 8. sliwa007
    • 2017-11-08 18:41:39
    • *.centertel.pl

    Tutaj chodzi raczej o tempo w jakim wszystko się dzieje. Obecnie w sytuacji gdy wyścigi rozgrywane są tydzień po tygodniu, ekipy w zasadzie nie mają ani jednego dnia wolnego pomiędzy weekendami. Po wyścigu w ekspresowym tempie pakują się i przemieszczają, tak by w środę - czwartek wszystko było już przygotowane na kolejnym torze.
    Jeśli wywalą piątki z grafiku, to tak jakby przybywa jeden dzień na transport i organizację w boksach, bo docelowo szykują się na sobotę a nie na piątek.

    Liberty szuka gdzie można wyciągnąć jakieś pieniądze, bo póki co to promotorzy wyczuli słabość i będą chcieli renegocjować stawki, zespołom też naobiecywał a przecież sami też muszą zamykać wszystko z gigantycznym zyskiem.
    Ograniczenie weekendu wyścigowego do dwóch dni to głupota, równie dobrze mogą jechać tylko wyścig, resztę można przecież zrobić w symulatorach...

  • 9. FanVerstappen
    • 2017-11-08 20:28:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam nadzieję że piątkowe treningi zostaną! Bardzo przyjemnie się je ogląda,a podczas tych 2 godzin komentatorzy mówią wiele ciekawych ciekawostek na temat F1. Niestety na kwalifikacjach i wyścigu nie ma na to czasu...

  • 10. projektor333
    • 2017-11-08 21:24:27
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie ma co rezygnować z piątkowych treningów wprowadzi to pewien chaos zespoły będą mieli mało czasu na analizę i testy ustawień itp. Brak piątkowych treningów oznacza chyba zabranie możliwości jazdy kierowcą rezerwowym a moim zdaniem młodzi utalentowani kierowcy powinni dostawać jak najwięcej minut na torze.

  • 11. TomPo
    • 2017-11-09 00:26:11
    • *.dynamic.chello.pl

    @10 jakby zrezygnowali z piatkow to mogliby np co 4 wyscig robic testy w pt wlasnie. Wtedy mogliby sie wykazac i mlodzi i byloby jak nowe czesci testowac.
    @8 czemu ciagle nie rozumieja ludzie, ze nic by nie zniknelo? Tylko by zostalo przesuniete w czasie?
    Treningi piatkowe na sobote, a kwalifikacje na niedziele ? Nic nie trzeba przenosic na symulatory.

  • 12. sliwa007
    • 2017-11-09 08:58:13
    • *.centertel.pl

    11. TomPo
    Treningi to nie tylko jazda w kółko przez kilka godzin, ale przede wszystkim analiza tego co zebrane z toru, wyciąganie wniosków i zmiany ustawień. I tak w kółko aż do wyciągnięcia maksimum z bolidu. Po to są robione przerwy między sesjami treningowymi - na analizę i zmiany. Nie da się tego zrobić mając 5h treningów w jednej serii bez przerw.

  • 13. TomPo
    • 2017-11-09 09:53:06
    • *.dynamic.chello.pl

    @12 Z soboty wypadly by kwalifikacje, wiec nic by sie nie zmienilo. Po prostu zamiast kwali mialbys 3 sesje treningowa. Dalej by mieli odstepy jakie mieli, tylko wszystko by sie przesunelo.
    A kwali w niedziele pare h przed wyscigiem na ewentualne naprawy.
    A jak ktos skasuje bolid podczas kwali? No coz... nie kasowac :)

  • 14. sliwa007
    • 2017-11-09 10:43:35
    • *.centertel.pl

    13. TomPo
    Kwalifikacje kilka godzin przed wyścigiem to zupełnie inne temperatury toru i powietrza. Ustawienie bolidu to będzie jedna wielka loteria.
    Jakby ktoś się uparł to wszystko można zrobić nawet i w jeden dzień, tylko powoli zatracimy atmosferę weekendu wyścigowego. Trzeba znaleźć jakiś kompromis pomiędzy tym wszystkim. Dla mnie weekend z trzech dni i 20-21 wyścigów w sezonie jest dobrym kompromisem.

  • 15. TomPo
    • 2017-11-09 11:24:01
    • *.dynamic.chello.pl

    @14
    Dla mnie dobry kompromis to:
    - treningi w sobote (jeden trening w godzinach wyscigu by dobrac ustawienia co do temperatur)
    - kwali pare h przed wyscigiem z czasem na ew naprawy
    - w piatki raz na 4 wyscigi testy, gdzie jezdziliby mlodzi i rezerwowi.
    - wyscigi w blokach geograficznych. Np 4 wyscigi co tydzien w Amerykach (Usa, Kanada, Meksyk, Brazylia), 2 tygodnie przerwy i kolejne wyscigi co tydzien w innym miejscu swiata.
    Korzysci:
    - ograniczenie kosztow
    - zespoly maja wiecej czasu miedzy wyscigami (odpadaja piatki)
    - zespoly maja wiecej testow w sezonie
    - mlodzi maja kiedy pojezdzic i jest jak wyprobowac mlode talenty
    - wiecej wyscigow w sezonie
    - mniejsze skakanie po strefach czasowych

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo