Raikkonen rozczarowany straconą szansą na PP
Kierowców teamu Scuderia Ferrari czeka w jutrzejszym wyścigu ciężkie zadanie. Zarówno Kimi Raikkonen, jak i Felipe Massa startować będą po mniej przyczepnej stronie toru Silverstone, a - jak przyznają członkowie włoskiego zespołu - różnice między dwoma czołowymi zespołami są tak minimalne, że o końcowym rezultacie może zadecydować właśnie udany start. Niemniej obaj kierowcy stajni z Maranello nie składają broni - wierząc w dobrą strategię i mocny bolid."Nie kryję mojego rozczarowania. W drugim przejeździe w Q3 popełniłem błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu. Wyjechałem delikatnie na trawę, co przyczyniło się do utraty trakcji i kosztowało wiele, zbyt wiele czasu. Ale nie warto tracić zbyt wiele czasu myśląc o tym. Stało się, nie da się nic zmienić. Teraz musimy skoncentrować się na wyścigu. Oczywiście start na brudnej stronie toru nie daje przewagi - ale wiemy, że mamy dobre tempo na długich przejazdach. Wiele będzie zależeć od startu i strategii opracowanej przez zespół. To jeszcze nie koniec. Zrobimy co w naszej mocy, by wrócić do domu z jak najlepszym rezultatem."
Felipe Massa
"Bardzo ciasna sesja kwalifikacyjna, z małymi różnicami czasowymi między czołowymi czterema kierowcami. Mój ostatni przejazd był stosunkowo dobry - ale straciłem nieco czasu w drugim sektorze, szczególnie na zakręcie siódmym. Wiemy, że nasz bolid dobrze sprawuje się w warunkach wyścigowych - jutrzejszy wyścig będzie długi i trudny, a różnice mogą sprowadzić się do strategii."
Jean Todt, szef zespołu
"Byliśmy świadkami zaciekłej walki, której wynik rozstrzygnął się w ostatniej sekundzie. Jak oczekiwaliśmy, dwa czołowe zespoły są bardzo równe - co można wywnioskować z bardzo drobnych różnic w tabeli czasowej. Oceniając kwalifikacje musimy oczywiście wziąć pod uwagę tradycyjne znaki zapytania dotyczące strategii. Jutro decydującym czynnikiem będzie praca zespołu i kierowców, czas pit stopów, oraz tempo bolidu i sprawność ogumienia na dystansie. Z naszej strony, damy z siebie wszystko jak zawsze. Ten wyścig to kluczowy moment w walce na obu frontach, i z całego serca chcemy wrócić do domu z jak najlepszym wynikiem."
komentarze
1. Leeloo
Massa chyba zapomniał że stracił tyle do Raikonena co Robert do niego także ciasno było nie tylko w pierwszej czwórce !!
2. obi216
Doskonale sobie z tego zdaje sprawę , iż Robert jest tuż za nim - Leeloo. Powiedział jak powiedział - tj. przemilczał ten fakt. I mam wielką nadzieję ( wydaje mi się , że wcale nie taką nierealną ) , że jutro zostanie skarcony przez Roberta już na samym starcie. Swego czasu już się woził za Robertem przez pół wyścigu , aż w końcu wyleciał z toru. Kimi mu raczej nie pomoże , bo będzie zajęty Hamiltonem ( jeszcze jest czas na rehabilitację - w stosunku do siebie jak i zespołu ). Może być bardzo ciekawie - na co liczę. Pozdrówka
3. Mareko
Wybaczcie ze pytam tutaj ale widze ze dyskutuje tu grupa prawdziwych fanow i fachowcow F1.
Czy w bolidach jest pedal sprzegla taki jak w normalnych autach? Niby glupie pytanie ale nie wiem. Jakis czas temu Kimi sie wypowiadal ze mu naprawili sprzeglo i przez to lepiej startuje. Natomiast z drugiej strony przeciez nie dali by rady tak szybko wysprzeglac skoro skrzynie sa polautomatyczne i zmiany biegow przebiegaja tak szybko.
Druga czesc pytania: zakladajac ze pedalu sprzegla nie ma to znaczy ze hamulec naciskaja lewa noga ????? To tez bardzo dziwne by bylo.
I trzecie pytanie: Na czym polega okrazenie formujace i dlaczego podczas tego okrazenia jada zolwim tempem ??? Wielkie dzieki za odpowiedzi.
4. walerus
dał ciała na ostatnim zakręcie - i tyle i znów perfekcyjny Lewis pierwszy.... Szkoda że Ralf nie jest bliżej to by go skasował!
5. krys
Pedału sprzęgła nie ma bo mają sekwencyjną skrzynię biegów gdzie sprzęgło jest automatyczne. Tak, hamują lewą nogą co robi większość kierowców wyścigowych. A okrążenie formujące jest tylko po to żeby rozgrzać silnik i opony.
6. reikorp
a ja dodam, że puma ma fajne buciki z kolekcji bmwsauber. pod lewym jest napis brake, pod prawym power:) to ułatwia zrozumienie tego sportu;) robert, tak jak już mówiłem, tam jest taki skrót i możesz nim uciec przed ralfem nim cię trafi. trzym się!
7. Leeloo
jest specjalny przycisk do ruszania, natomiast zmiana biegów nastepuje przy w pełni otwartej przepustnicy.
8. michaaalek
jest sprzęgło! do ruszania jest sprzęgło połączone z przyciskiem który pomaga przy ruszaniu! a przy zmianie piegów jest ono nie potrzebne ponieważ skrzynia jest półautomatyczna
9. Seba_F1
Zobaczycie wszystko dobrze, kiedy w trakcie wyścigu będzie pokazane, jak jeździ Hamilton tj. będzie obraz z kamery w jego kokpicie za kierownicą. Z lewej strony ekranu będzie łopatka GEAR UP, a z prawej manetka biegu w dół i pod nią łopatka sprzęgła, używanego tylko po to, aby wrzucić na starcie pierwszy bieg z jałowego
Na okrążeniu formującym kierowcy rozgrzewają przed startem opony i układy hamulcowe w swoich bolidach (do ok. 1000-1200*C
10. PONTI-DRACRAVEN
Co do kwestii hamowania lewą noga, jest ot banalna spraw :)
Kwestia wprawy i wyczucia!
Jadac 700 km autostrada w niemczech noca mozna sie tego nauczyc na poczatku troche rwie cialo na szybe ale z czasem dochodzi sie do wprawy.
Jak bedziesz kiedys w sytuacji awaryjnej to naciskaj hamulec lewa noga.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz