komentarze
  • 1. ekwador15
    • 2016-06-03 13:33:59
    • *.minolta.pl

    Mercedes podczas zimowych testów jeździł tylko na pośredniej i miękkiej mieszance. Ferrari sporo testowało także na supermiękkiej i ultramiękkiej, czyli mieszanki, które jak mówił Mercedes, nie było sensu testować wtedy w Katalonii. Może wyciągneli jakieś błędne wnioski i teraz płacą za to cenę? Pragnę zauważyć, że Mercedes świetnie sobie poradził na ultramiękkiej w Monako a w ogole jej nie testowali w Hiszpanii na testach. Lewis przejechał ogromną liczbę okrążeń w dobrym tempie. A na torze w Hiszpanii taka opona od razu "umiera" i może Ferrari niepotrzebnie brało dane o tej oponie z zimowych testów, które nie były miarodajne, po co testować ultramiękka na typie toru, na którym nigdy nie zostanie użyta?

  • 2. hubertus
    • 2016-06-03 14:23:45
    • *.net.tylda.net

    @1 coś w tym jest - niższe temperatury otoczenia z pewnością wpływaja tez na temp roboczą opony może 1czy2 stopnie to nie wiele ale jak sądzę to własnie dziś widacrózniece na torach

  • 3. stasek44
    • 2016-06-03 16:06:59
    • *.my-it-solutions.net

    Mnie sie wydaje, ze Ferrari ma slaby pakiet aero. Przewage PU Mercedesa widac dopiero przy najwyzszych predkosciach.

  • 4. dexter
    • 2016-06-07 09:19:50
    • *.6.121.79

    @1

    Ale generalnie mowiac kto mial zebrane wartosci? Kto mial zebrane dane na temat jak opona bedzie sie na torze w Monaco zachowywac na zmiane temp. asfaltu, skoro kierowcy w czwartek pierwszy raz jezdzili w Monaco na tej mieszance? Mimo testow, ale wartosciami porownywalnymi z Monaco nie dysponowal ani Mercedes, ani Ferrari, ani producent Pirelli. W odroznieniu do wczesniejszych zapowiedzi Pirelli, wszyscy (lacznie z Ferrari) byli zdziwieni jak mieszanka "US" sie na torze ulicznym zachowuje. Mozna bylo wiekszy dystans bez wiekszych problemow przejechac.

    W trzecim trenigu gdy temp. asfaltu wzrosla o 10-12°C zespol Ferrari sam byl zdziwiony ze auto nagle ma tak dobry balans. No, ale jak wiemy warunki szybko sie zmienialy i zachwyt dlugo nie trwal...

    @2

    "niższe temperatury otoczenia z pewnością wpływaja tez na temp roboczą opony może 1czy2 stopnie to nie wiele ale jak sądzę to własnie dziś widacrózniece na torach"

    Temperatura otoczenia nie robi az tak duzej roznicy. Tym bardziej nie jeden albo dwa stopnie skali Celcjusza. Kluczowym faktorem jest temp. oraz charakterystyka asfaltu.

  • 5. dexter
    • 2016-06-07 09:41:27
    • *.6.121.79

    „Wiele mówi się o sprytnych rozwiązaniach, które odbierają ciepło z kół, ale wszystkie są nielegalne. FIA potwierdziła, że wszystkie bolidy są zgodne z przepisami i nie mamy podstaw, aby w to wątpić.”

    Skoro wszyscy siedza w tej samej lodzi i poruszaja sie w strefie legalnej (uwzgledniajac takze szara strefie przepisow), to dlaczego zespol Ferrari mialby skladac protest do FIA jesli takiej mozliwosci nie ma?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo