komentarze
  • 1. gzr
    • 2016-04-21 12:33:16
    • *.231.92.196

    Wygląda lepiej niż stringi, tylko martwi mnie widoczność. Wiadomo - przy dużych prędkościach woda i rozbryzgi owadów zsuną się z materiału owiewki... ale co z wodą wizjerze kasku? Czy materiały hydrofobowe wystarczą?

  • 2. helik
    • 2016-04-21 12:34:58
    • *.static.gprs.plus.pl

    Ciekawe rozwiązanie, ale widzę wadę. Jak Panowie jadą po torze to owady też ich atakują... wtedy zrywka i jest czysto na kolejny przejazd. A w przypadku szybo/kokpitu dadzą wycieraczki?
    Udziwniają ta F1 na masakrę... Dexter - poproszę o komentarz.

  • 3. Wymoderowano
    • 2016-04-21 12:43:04
    • Blokada
    • *.trustnet.pl

    Już bez przesady, że kierowcy zrywają folię co okrążenie. Równie dobrze na szybie może być folia zrywana podczas pitstopu. To samo tyczy się deszczu, mają wycieraczki na wizjerach? Nie.

  • 4. Sasilton
    • 2016-04-21 13:07:08
    • *.dzierzoniow.vectranet.pl

    Owady owadami, ale ile gumy na tym będzie.

  • 5. Jahar
    • 2016-04-21 13:10:09
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Oby rozwiązanie Red Bulla wygrało. W ogóle to puszki robią więcej dla F1 niż większość starych wyjadaczy chelpiacych się swoim statusem.

  • 6. St Devote
    • 2016-04-21 14:36:47
    • *.static.korbank.pl

    OMFG To wygląda jak jakaś łódź patrolowa z Kambodży. Jeszcze niech tylko zamontują moskitiery od góry, to będzie już w ogóle hołd dla aerodynamiki.

  • 7. ipkuser
    • 2016-04-21 14:38:33
    • *.play-internet.pl

    @1, @2, @4, być może takie same zrywki jak na kasku (tzn. wizjerze). w wyścigach długodystansowych takie rozwiązania stosuje się od jakiegoś czasu i nie ma z tym kłopotu - zrywa się je podczas pit-stopu, a dodatkowa osoba nie będzie stanowić kłopotu.

  • 8. Kwazar
    • 2016-04-21 15:00:42
    • *.ip-149-202-95.eu

    Wybudować im wszystkim budy. Niech stamtąd sterują bolidami jak piloci dronami. Po co marnować miejsce i narażać kierowcę jak i tak go prawie nie widać. Zamontować w kokpicie system kamer. Pełna panorama 360st.
    Zniknie wiele ograniczeń. Będzie tanio i nowocześnie a F1 sięgnie bezpieczeństwa jakiego nie da żaden pałąk. Nawet taki z szybką i wycieraczkami.

  • 9. Blazefuryx
    • 2016-04-21 15:51:34
    • *.dynamic.chello.pl

    Choć wersja RBR wygląda znacznie przystępniej od rozwiązania przedstawionego od Ferrari, to wciąż uważam, że jest to element oszpecający bolidy.

  • 10. czuczo
    • 2016-04-21 16:35:48
    • *.ssh.gliwice.pl

    A RBR wykorzysta to do poprawy aerodynamiki bolidu:)

  • 11. belzebub
    • 2016-04-21 16:58:43
    • *.centertel.pl

    Projekt RBR jest lepszy nie tylko ze względu na estetykę, ale pewnie będzie bardziej aerodynamiczny i nie będzie przepuszczać mniejsze elementy, jak w konkurencyjnym projekcie.

  • 12. St Devote
    • 2016-04-22 12:48:13
    • *.static.korbank.pl

    Zapominacie chyba, że to wszystko ma służyć bezpieczeństwu a nie aerodynamice czy estetyce. Dlatego nie ma to żadnego sensu. Od drobnych przedmiotów chroni kask, a od większych żadna owiewka nie pomoże, a wręcz może jeszcze dorzucić do pieca.

  • 13. ipkuser
    • 2016-04-22 18:03:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @12 a Ty zapominasz, że zespoły wykorzystają co tylko się da, np. wykorzystały spaliny (poprzez umiejętne wyprowadzenie rur wydechowych) do generowania lepszego docisku; zawieszenie również (szerokie i płaskie wahacze) posłużyło im do poprawy i zmiany charakterystyki aerodynamiki bolidu w zależności od ich położenia w danej chwili; F-Duct - który był uruchamiany przez kierowcę kolanem.. przykłady można mnożyć. To że osłony mają ich chronić nie spowoduje że konstruktorzy nie będą próbowali tego wykorzystać również do innych celów.. Co nie znaczy, że im się to uda (choćby ze względu na przepisy)

  • 14. St Devote
    • 2016-04-22 18:35:39
    • *.static.korbank.pl

    @13 ipkuser, nie zapominam, ale co właściwie sugerujesz? Że RBR forsuje te pleksiglasy pod pretekstem bezpieczeństwa, a tak naprawdę wykorzysta do przewagi w aero?! To już jest jakiś nowy poziom teorii spiskowej, którego tutaj chyba jeszcze nikt nie praktykował :))

  • 15. ipkuser
    • 2016-04-23 02:01:42
    • *.play-internet.pl

    zadna teoria spiskowa. podalem przyklady po prostu. skoro chca wprowadzic oslone to wersja rbr wizualnie bardziej mi odpowiada. co nie zmienia faktu, ze kazde rozwiazanie moze byc wykorzystane na roznych plaszczyznach, nie tylko tych do ktorych sa pierwotnie przewidziane. pamietaj, ze dowolne rozwiazanie czy zmiana przepisow (jakichkolwiek, konstrukcja opon, cisnienie, itd.) faworyzuje jedne zespoly i jest im ns reke, a innym "odbiera" troche osiagow.

  • 16. ipkuser
    • 2016-04-23 02:06:04
    • *.play-internet.pl

    inaczej mowiac uwazam, ze oslona wg RBR nie bedzie "obojetna" aerodynamicznie i bedzie miala wiekszy wplyw na aero niz oslona Mercedesa/Ferrari, a co za tym idzie zespoly (wszystkie) beda mialy wieksze pole do popisu.

  • 17. veterynarz
    • 2016-04-23 12:46:33
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @6 wolę łodzie z Kambodży niż jakieś ohydne stringi, od których bolą mnie oczy. Żeby nie było - w ogóle nie powinni wprowadzać tych idiotycznych ochron kokpitu na siłę udając, jacy to oni są bezpieczni i eko (limity paliwa), ale skoro kości zostały rzucone, to trzeba wybrać mniejsze zło.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo