2015-10-23 GP USA - #1 trening 17:00 - 18:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 N.Rosberg Mercedes 1:53.989 7
2 D.Kwiat Red Bull 1:55.224 6
3 D.Ricciardo Red Bull 1:55.592 10
4 C. Sainz Toro Rosso 1:55.667 8
5 L.Hamilton Mercedes 1:55.693 4
6 S.Vettel Ferrari 1:55.710 10
7 M.Verstappen Toro Rosso 1:55.969 7
8 K.Raikkonen Ferrari 1:56.326 10
9 F.Alonso McLaren 1:56.839 18
10 V.Bottas Williams 1:56.866 15
11 F.Massa Williams 1:57.081 13
12 S.Perez Force India 1:57.139 4
13 J.Button McLaren 1:57.495 20
14 N.Hulkenberg Force India 1:57.518 4
15 R.Grosjean Lotus 1:58.319 10
16 R.Marciello Sauber 1:59.431 19
17 M.Ericsson Sauber 1:59.743 18
18 A.Rossi Manor 2:01.154 11
19 W.Stevens Manor 2:01.907 13
20 P.Maldonado Lotus -:--.--- 1
komentarze
  • 1. andy_chow
    • 2015-10-23 18:48:40
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Ale się napatrzyłem na TENIS czekając na formułę 1

  • 2. St Devote
    • 2015-10-23 18:59:12
    • *.static.korbank.pl

    Oglądanie testów to i tak strata czasu. Tylko Borowczyk jest zadowolony, bo można opowiadać różne historie bez większego zainteresowania tym co na torze. Na szczęście te wstawki z tenisem uratowały transmisję na PSE.

  • 3. andy_chow
    • 2015-10-23 19:23:11
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @St Devote ja tak nie uważam,od ponad 20 lat jak tylko mogę oglądam wszystko jak leci oczywiście najważniejszy jest wyścig potem kwalifikacje zwłaszcza,że w ten weekend znowu pracuje i nie obejrzę wyścigu

  • 4. Skoczek130
    • 2015-10-23 20:29:19
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    W trakcie treningów jest czas dla komentatorów, aby opowiedzieli o czymś ciekawym. Prawdopodobnie to właśnie piątek wymaga od nich największej pracy - trzeba się w końcu odpowiednio przygotować, aby mieć po prostu o czym mówić przez te 3 godziny z przerwą. W qualu i wyścigu sama rywalizacja absorbuje na tyle, że trudno coś więcej powiedzieć.

  • 5. St Devote
    • 2015-10-23 20:40:29
    • *.static.korbank.pl

    @3 andy_chow, Ale mi chodziło o PSE. Tak jak napisał @Skoczek130, testy wymagają od komentatora odpowiedniej wiedzy i świeżych informacji, dlatego dobrze się je ogląda na SSF1 czy innych sensownych kanałach. Polsat nie ma takich moliwości, więc Borowczyk niewiele wydobędzie z samej transmisji. Opowiada więc co tam przeczytał na necie czy w innych gazetach, a to nie zawsze jest sensowne. Dlatego nie dziwię się, że wolą przełączyć na tenis, bo statystyczny widz jest tym bardziej zainteresowany.

  • 6. dexter
    • 2015-10-23 21:03:47
    • *.2.33.42

    „Kierowcy Formuły 1 mimo mokrego toru już od samego początku pierwszej sesji treningowej przed GP USA wyjechali ze swoich garaży i pokonywali dużą liczbę okrążeń.

    Wszystko za sprawą huraganu, który najprawdopodobniej będzie straszył zespoły przez wszystkie trzy dni weekendu wyścigowego w Austin. „

    Roznica wysokosci wynosi na tym torze 40 metrow (to jest dosc sporo, kto jezdzi na rowerze bedzie wiedzial co mam na mysli). Na takim torze woda moze sie czesto w dolinach zbierac. Dzisiaj kierowcy mieli na tyle szczescie ze na torze bylo mokro, ale deszcz nie padal mocno. W takich warunkach mozna jezdzic. Moze kierowcy beda miec szczescie i przez caly weekend bedzie sie taka pogoda utrzymywac, a wtedy kazdy zespol bedzie mial intencje pokonania okrazen.

    Jak ktos sie chce wiecej o mokrych trenigach dowiedziec temat bardziej rozwiniety jest pod newsem: „Massa najszybszy na mokrym torze w Soczi“.

    Wedlug prognozy pogody przez nalblizsze 2 dni ma spasc tyle wody, co normalnie w calym pazdzierniku spada. Zobaczymy... Wlasciwie zespoly maja do dyspozycji bardzo precyzyjne dane. Dzis czyli w piatek mozna juz w miare dobrze ocenic sytuacje ile wody spadnie w niedziele i kiedy opady deszczu maja zamiar sie podczas wyscigu pojawic. Dlatego juz w piatek przewaznie zespoly zaczynaja planowac w jakim stopniu zuzyc opone przejsciowa. Wiele zespolow dzisiaj od poczatku jezdzilo, takze jest to pewien znak ze...prawdopodobienstwo deszczu podczas wyscigu w niedziele nie bedzie duze.

    Zespoly maja do dyspozycji 4 komplety opony „Intermediates“ i 3 komplety opon deszczowych.
    Ryzykowac nikt nie chce. Austin jest zreszta torem gdzie ryzyko jest relatywne. W Motorsporcie zawsze moze sie duzo wydarzyc, ale Austin nalezy raczej do nowoczesnych i bardzo bezpiecznych torow. Ma duze strefy bezpieczenstwa.

    Zespoly wyjechaly na oponie deszczowej co bylo logiczne. Inermediates zaklada sie wtedy, gdy juz na torze mozna lekka linie jazdy rozpoznac. Dopoki nie widac takiej linii, to tylko opona deczczowa wchodzi w gre. Zreszta, po 2 czy 3 okrazeniach kazdy kierowca zna topografie toru i wie w ktorym miejscu woda moze sie pojawic tzn. gdzie przyhamowac, gdzie objechac wieksza kaluze. Jezeli jutro maja takie warunki panowac, to dzisiaj kierowcy musza na takiej nawierzchni trenowac.

    Rozpylona woda, czyli ten spray ktory wydobywa sie spod kol mowi bardzo duzo: oznacza ile wody znajduje sie na torze, ale tez jak wyglada konsynstencja nawierzchni. Jezeli nawierzchnia asfaltu bedzie bardziej taka szorstka to wtedy woda az tak nie przeszkadza i kierowca moze na intermediatach pojechac.

    Fajnie mozna bylo zobaczyc jak ustawione sa bolidy Red Bulla. Chodzi mi o roznice ustawienia wysokosci tylnej osi do przedniej osi. Red Bull na tylnej osi stal tak niemilosiernie wysoko, prawie jak auto rajdowe.

    A dlaczego auto jest tak ustawione? W deszczu kazdy chce miec jak najwieksza sile docisku. W takiej sytuacji top-speed nie odgrywa kluczowej roli, poniewaz czas glownie w takich warunkach traci sie w zakrecie.

    Troche takich ciekawostek:
    „W przypadku Wenezuelczyka awaria okazała się jednak znacznie poważniejsza i dotyczyła skrzyni biegów.“

    Maldonado cos mowil przez radio ze gdy wrzucony ma 4 bieg, skrzynia przechodzi automatycznie na neutral.

    Wlasciwie troche dziwne pytanie inzyniera, poniewaz na podstawie telemetrii inzynier widzi jak przekladnia przelacza, co kierowca wykonuje na kierownicy itd .itp. W chwili gdy cos sie dzieje z bolidem inzynierowie wiedza wiecej niz sam kierowca.

    Grosjean tez cos sie skarzyl na wibracje pedalu hamulca gdy naciska noga na hamulec.

    Inzynier odpowiezial ze tez to widzi. Taki fenomen (czyli wibracje hamulca) inzynier bedzie widzial na swoim monitorze. W momencie gdy kierowca bedzie naciskal na hamulec wtedy parametry cisnienia pedalu hamulca beda sie zmieniac. Kierowca naciska na hamulec, a inzynier widzi linie cisnienia ktora na monitorze bedzie skakala w jedna i druga strone. Taki fenomen wystepuje gdy tarcze hamulcowe sa przegrzane. Tzn. gdy kierowca nie chlodzi odpowiednio swoich tarcz hamulcowych moze dojsc do asymetrii i wibracji hamulca. Normalnie w deszczu takie zjawisko raczej nie wystepuje, poniewaz obciazenie nie bedzie takie wysokie. Mozliwe ze w deszczu kierowca bedzie mial otwory chlodzenia zbyt mocno zakryte, wtedy powietrze nie bedzie odpowiednio dochodzic. No, to mozna zniszczyc hamulec.

  • 7. dexter
    • 2015-10-23 21:06:56
    • *.2.33.42

    @St Devote

    Oglądanie testów to i tak strata czasu?

  • 8. dexter
    • 2015-10-23 21:09:29
    • *.2.33.42

    No, to chlopcy padaaaa!

  • 9. dexter
    • 2015-10-23 21:27:45
    • *.2.33.42

    Ah, teraz dopiero doczytalem do konca, sorry. Takze post nr. 7 mozna odpuscic

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo