komentarze
  • 1. Skoczek130
    • 2015-09-29 10:42:25
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Bardzo dobrze. Cieżko bedzie wygrać (bo bogaty bogatego kryje), ale może jednak... ;)

  • 2. PanPikuś
    • 2015-09-29 16:03:32
    • *.dynamic.chello.pl

    To już wiemy, kogo nie będziemy oglądać podczas GP Rosji :)

  • 3. sliwa007
    • 2015-09-29 16:08:07
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Śmieszą mnie takie próby równania dochodów w sporcie (nie tylko w F1) za pomocą urzędników. Prawdą jest że zespoły z tradycjami i wynikami wnoszą znacznie więcej niż Force India i teamy tego pokroju.
    To najlepsze zespoły przyciągają kibiców, sponsorów i zyski a w zamian są stosownie opłacani. Tak działa cały świat i tak działa również F1.
    Nie można wejść do stawki z marszu, przejeździć jeden sezon w ogonie a potem dostać tyle samo kasy co Ferrari, to by prowadziło do tego że małe zespoły otrzymywałyby więcej pieniędzy niż wydają, a to mogłoby prowadzić do tego, że zespoły traktowałyby F1 jako bezpośrednie źródło dochodów a nie jako platformę do promocji.

    Dla przykładu podam, że uśredniając dochody z FOM za sezon 2014 każdy zespół otrzymałby mniej więcej po 90mln euro, przy czym 5 najmniejszych zespołów ma obecne budżety na poziomie 70-80mln euro. Obawiam się że te 10-20 mln nadwyżki (nie licząc pieniędzy od sponsorów) nie koniecznie przekazaliby na rozwój i poprawę osiągów.

  • 4. ewerti
    • 2015-09-29 16:32:59
    • *.11.94.1

    Mam nadzieję, że Sauber i FI wylecą z F1. Skarga do UE na podział...to ja zaczynam się skarżyć, że pracodawca zgarnia zyski a nie pracuje.

  • 5. rokosowski
    • 2015-09-29 17:16:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 sliwa007
    daj linka do informacji, że małe zespoły chcą równego podziału zysku dla każdego, bo bez tego twój wywód jest nic nie wart.

  • 6. St Devote
    • 2015-09-29 17:24:50
    • *.static.korbank.pl

    Wreszcie ktoś ma odwagę zająć się tym problemem. Od dawna piszę, że w F1 powinny być dopłaty dla kierowców. Taki Massa czy Raikkonen na kompensacji swoich ułomności wykręciliby drugą pensję...

  • 7. fanFelipeMassa3
    • 2015-09-29 19:40:10
    • *.ip.euro.net.pl

    Żeby Putin nie wykorzystał tego faktu przeciwko UE.

  • 8. socjoświr
    • 2015-09-29 21:03:26
    • *.play-internet.pl

    Ta skarga nie została złożona po to żeby Unia Europejska unormowała sytuację. Dzięki temu problem jest nagłaśniany, a to chodzi FI i Sauberowi - żeby trudna sytuacja mniejszych zespołów nie była zamiatana pod dywan.

  • 9. KuMaI khan
    • 2015-09-29 21:04:30
    • *.lomza.vectranet.pl

    To jest dziadostwo. Unia nie powinna mieć tu nic do powiedzenia. F1 to przedsięwzięcie światowe, a nie na połowę jednego kontynentu. Ani Sauber (SUI), ani Force India (IND) też nie deklarują się jako kraje z Unii, więc co? Może Hindus niech zgłasza do Unii, że w Indiach maharadże nie dzielą się z nim pieniędzmi? Bardzo dobry przykład podał również. @ewerti. Paranoja i socjalizm, socjalizm, jeszcze raz socjalizm, a socjalizm, szczególnie w takich przedwsięwzięciach, a według mnie nawet we wszystkich aspektach świata, trzeba tępić, tępić jeszcze raz tępić. Socjalizm zabija. Odnosząc się jeszcze raz do komentarza @ewertiego - ja nie chcę, aby te dwa zespoły odpadły z F1 (szczególnie Sauber) ale żeby sami się utrzymywali (bądź ze swoimi sponsorami). Peter Sauber w latach 90. o czymś takim nawet nie marzył. Podobnie Frank Williams przez ostatnie huuuu... już prawie 40 lat ... Za to ja, jak i wielu innych podziwiam ich. Że z własnej pasji, utrzymywali latami zespoły niekiedy prawie ciągłymi z problemami finansowymi (jak Sauber, czy dawniej Ligier, a przykładów chyba jest więcej) i stworzyły ładny kawał historii. Pani Monisha (która uważam, że powinna być wywalona przez pana Saubera, szczególnie za akcję z kontraktami przed obecnym sezonem) oraz pan Vijay, właśnie pokazują, że mogą tylko pomarzyć o byciu takimi ikonami (fakt, dosyć niedocenianymi). F1 od początku była kapitalistyczna, tor w Węgrzech przez ostatnie jego pierwsze trzy lata był jedynym śladem komuchów w F1 (nigdy nie było ani zespołu, ani nawet kierowcy z bloku wschodniego) i niech taka pozostanie. I choć Bernie trochę zbyt łasy na kasę i powinien sobie te tory szejkowskie trochę odpuścić, to ja go bardzo lubię, w przeciwieństwie do eko-socjalistów z FIA, gdyż oni w znacznej większości niszczą Formułę. Formuła powinna mieć jak najlepsze sprzęty i jak najlepsze firmy, a na to potrzeba jak najwięcej kasy. Niech kapitalizm w Formule będzie na zawsze, i niech nikt obcy (jak FIA, bo udziałów żadnych nie mają) w jej zarząd palców nie maczają. Amen!

  • 10. Pawekn
    • 2015-09-29 22:30:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Force India jest oficjalnie ekipą z Wielkiej Brytanii :D

  • 11. marcin_114
    • 2015-09-30 10:42:20
    • *.adsl.inetia.pl

    Panowie zdecydujcie się. Albo 26 pojazdów na starcie, albo "kapitalizm" i zostaje Merc, Ferrari, RBR i może McLaren. co x3 daje 12-14 pojazdów licząc RBR+STR.
    Raz płaczecie, że Ferrari dostaje pieniądze za samą obecność a teraz chcecie, żeby małe zespoły popadały.

  • 12. Skoczek130
    • 2015-09-30 10:48:27
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @sliwa007 - przede wszytkim to wnoszą reżim i ustalają reguły - bo to najwieksze zespoły tak na prawde rządzą F1 i mówią, co FIA ma robić. Na pewno sprawiedliwe jest, że np. takie Ferrari dostaje dużo kasy za sam udział. Pora skończyć z takimi zasadami, ale zapewne wszystko i tak spali na panewce...

  • 13. sliwa007
    • 2015-09-30 14:32:46
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    12. Skoczek130 bogaci mówią swoim językiem a biedni swoim...
    Małe i biedne zespoły chcą standaryzacji wszystkiego co możliwe, ograniczenia budżetów, pozbycia się testów, tanich i przestarzałych silników itd. itp
    To są pomysły które w prostej linii prowadzą do zagłady F1, która to (jeszcze) jest królową motosportu.
    Dlatego moim skromnym i być może trochę kontrowersyjnym zdaniem skoro wszystkie ekipy razem wzięte nie potrafiły się dogadać (w ramach FOTA) to lepiej jak F1 będzie podążać ścieżką bogatych niż biednych. To przynajmniej w teorii gwarantuje dalszy rozwój tego sportu

  • 14. Szaakal
    • 2015-09-30 15:21:06
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Nie od dzisiaj wiadomo, że F1 to sport dla bogatych, na dodatek to większa popularność dla producentów silników, dlatego powinni brać w niej udział producenci, a nie taki Sauber, który chce zareklamować, no właśnie, co chce?
    F1 wymaga dużej kasy i daje w zamian większą popularność dla producentów jednostek...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo