Super miękka mieszanka sekundę szybsza
Pierwszy dzień tegorocznej rywalizacji na ulicach Monako był jednocześnie debiutem nowej mieszanki Bridgestone - na piątą rundę Mistrzostw Świata 2007 japoński producent opon dostarczył gumy miękkie, oraz super miękkie.Obie dzisiejsze sesje treningowe zostały wykorzystane na porównanie obu rodzajów ogumienia - wiadomo już, że zgodnie z przewidywaniami lepsze osiągi oferują bardziej miękkie opony, jednak znacznie szybciej ulegają one degradacji.
"To pierwszy weekend wyścigowy, w którym zespoły wykorzystają z naszej super miękkiej mieszanki Bridgestone Potenza. Oferuje ona lepszy czas okrążenia od miękkiej - ale bardziej się łuszczy."
"To był dopiero pierwszy dzień jazd - więc stan nawierzchni poprawi się. Jednak dla wielu zespołów znalezienie właściwego balansu dla super miękkiej mieszanki jest wyzwaniem. Z kolei miękka mieszanka delikatnie łuszczy się z przodu lub tyłu w zależności od ustawień bolidu."
"Ciężko określić dokładną różnicę między dwoma mieszankami w czasach okrążeń - wygląda to na około sekundę, pół sekundy na okrążenie, w zależności od bolidu i ruchu na torze."
komentarze
1. krys
Ale tylko na 1 okrążeniu, potem jest coraz gorzej :) Myślę że na start wszyscy założą miekkie, a po 1 pit-stopie przejdą na twarde opony.
2. Mati_f1
No nie koniecznie. Myślę, że niektórzy zaryzykują i wyjadą na twardszych i jak zdarzy się wypadek i wjedzie SC to szybko zmienią. Chyba Liuzziemu już coś takiego się udało a w Monaco szansa na szybki wypadek jest bardzo duża:)
3. SpeedyGonzalez
też bym założył na początek miękkie żeby zdobyć pozycję i wypracować przewagę, a potem na twardych, przecież i tak trudno wyprzedzać. Możliwe też, że Hamilton dostanie rolę "stopera" i pojedzie na twardych, gdy tymczasem Alonso ucieknie peletonowi
4. miszczunio
@SpeedyGonzalez : może być całkiem na odwrót, dadzą team orders na Hamiltona a Fernando będzie musiał stopować reszte
5. skoczek
Idę o zakład,że Hamilton odwali jakiś numer-może nawet na starcie,albo pojedzie jak na procesji
6. witek70
Super miękkie będą używane w ostatnim etapie kwalifikacji, na ostatnie okrążenia. Zadecydują o kolejności niedzielnego wyścigu.
7. kaeres
Na twardszej nikt nie zacznie w Monaco !!! To by bylo przekreslenie jakichkolwiek szans.
8. walerus
dobrze piszecie - najlepsze zespoły zostawią supermiękką na 3 etap kwalifikacji. w wyścigu standardowo zacznąod miększych - no chyba że deszczyk ale to nawet lepiej dla miękkich bo się wolniej zużyją....
9. Poohaty
Ja mam mieszane uczucia. Z jednej strony super miękkie są szybsze, ale na krótkim dystansie. Później zdarte działają dużo gorzej. Start musi być najlepszy więc będą na miękkich, ale później nie zdziwię się jak będą dwie zmiany na twardsze.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz