Berger: Renault ma przestarzałą fabrykę silników F1
Gerhard Berger, były kierowca F1 oraz były współwłaściciel zespołu Toro Rosso, nie jest zaskoczony problemami Renault.„Nie jestem tym zaskoczony” mówił Berger, dopytywany o niedobór mocy w układach francuskiego producenta. „Ich fabryka jest przestarzała. Mercedes ma trzy razy tyle inżynierów i inwestuje przynajmniej trzy razy więcej pieniędzy.”
Początek sezonu 2015 w wykonaniu ekip Red Bulla stał pod znakiem gróźb wycofania się z Formuły 1 najpierw zespołu F1, a później producenta felernych silników.
„Jeżeli miałby miejsce taki scenariusz my [Red Bull] również musielibyśmy się wycofać, a potem pozwać do sądu Renault” mówił dr Helmut Marko, odnosząc się do faktu, że jego zespół nie ma możliwości otrzymania silnika od Mercedesa lub Ferrari.
komentarze
1. melo
Zacznijmy od tego, że Renault nie ma wcale fabryki silników F1! Fabryka gdzie sa produkowane owe silniki znajduje się 160 KM pa południe od Paryża, w mieście Aubigny sur Nere w firmie Mecachrome. Motorsport poprzez marketing jest tak samo zakłamany informacyjnie jak polityka;)
2. Tutankhamun
Wg. mnie Renault nie ucelowal w systemie downsizing-u ze stopem - mieszanka stali na wal korbowy albo pierscionki? Albo tez maja problem z nasmarowaniem tych elementow, a moze nie maja sposobu na odpowiednie schodzenie cylindrow? cholera ich wie i nigdy nikt z nas sie o tym nie dowie:) kazdy koncern ma swoje tajemnice i o takich sprawach nieda sie nic wygooglac:( medialne pierdoly typu ze ten a ten silnik F1 ma x koni to sciema:) nigdy zaden koncern nie podal rzetelnej informacji, ile kucy maja za plecami kierowcy F1, to co mozna wyczytac to tylko srednia:).
3. dexter
@ Tutankhamun
To nie jest tylko problem Renault, kazdy producent stoi przed takim wyzwaniem.
"a moze nie maja sposobu na odpowiednie schodzenie cylindrow"
To moze byc glownym problemem. Lepsze spalanie = wydobycie mocy = wieksze cisnienie sprezania w cylindrze = zmeczenie materialu. W porownaniu do ubieglego roku cisnienie sprezenia wzroslo. Wczesny zaplon i wysoka kompresja z pewnoscia zwieksza ryzyko.
"medialne pierdoly typu ze ten a ten silnik F1 ma x koni to sciema" - myslisz ze zespoly nie posiadaja danych ile silnik ma koni ?
Pozdr.
4. dexter
@Tutankhamun
Zreszta obojetnie, dla kierowcy najwazniejsze jest aby moc byla stabilna gdy on nacisnie przepustnice gazu.
5. TomPo
No ale żeby F1 była 'widowiskowa', zaraz wymyślą stado przepisów by spowolnić najlepszych, by miernota była bliżej najlepszych. I w ten sposób z roku na rok bolidy jeżdżą coraz wolniej i są delikatniejsze od porcelany.
6. bera5
Co to za bzdury z tym hasłem (...) wczesny zapłon(...) z czego to jest tłumaczone ?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz