Ruszyła ostatnia tura testów przed sezonem
Pod Barceloną rozpoczęła się ostatnia, czterodniowa tura przedsezonowych testów F1. W okolicach toru, podobnie jak przez większość tegorocznych dni testowych, pogoda sprzyja zespołom. Nie pada, a jedyne na co mogą narzekać zespoły to z rana niska temperatura powietrza.Zespół McLarena przed testami również został zmuszony do dokonania zmian w swoich planach ze względu na wypadek Fernando Alonso. Hiszpan dopiero wczoraj opuścił szpital i nie weźmie udziału w ostatnich testach przed sezonem. Zastąpi go Kevin Magnussen. Dzisiaj jednak zespół testuje z Jensonem Buttonem.
W Mercedesie pierwszego dnia jeździ Lewis Hamilton, a w Red Bullu Daniił Kwiat. O ile ekipa Mercedesa wydaje się pewna swego tempa, co potwierdził w niedzielę Nico Rosberg, o tyle zespół Red Bulla ma przed sobą jeszcze sporo pracy, głównie jeżeli chodzi o układ napędowy. Renault pod Barcelonę zobowiązało się przywieźć poprawki do silnika, które mają pozwolić zespołowi rozwinąć pełny potencjał.
Po pół godzinie zajęć na torze Daniił Kwiat jest jednak pierwszym kierowcą, który przyczynił się do wywieszenia czerwonych flag na torze, po tym jak jego nowe auto zatrzymało się na końcu alei serwisowej.
Williamsa FW37 dzisiaj testował będzie Felipe Massa, w Ferrari SF15-T Kimi Raikkonen. W Toro Rosso pojawi się Carlos Sainz jr, który w niedzielę także miał wypadek w niemal dokładnie tym samym miejscu co Fernando Alonso. Młody Hiszpan uniknął jednak poważnych konsekwencji, a po testach przyznał, że w jego przypadku była to wina porywistego wiatru.
Zespół Lotusa ostatnie przed sezonem testy rozpoczyna z Romainem Grosjeanem, a Sauber z Marcusem Ericssonem.
Tradycyjnie, aby zachować porządek w serwisie, prosimy wszystkich użytkowników serwisu o komentowanie wydarzeń z Montmelo pod poniższą wiadomością.
komentarze
1. dykov
Szkoda, że FI będzie miało tylko 3 dni na nowy bolid, mam nadzieję, że przejadą jak najwięcej okrążeń bez awarii, są mocno w plecy. Kibicuję Lotusowi i Romkowi, wyglądają mocno na testach i może przełoży się to na pudło w sezonie.
2. Viduka
McLaren-Honda znów dobrze zaczyna.....Button jak na razie przejechał tylko 5 kółek.....najmniej ze wszystkich.
3. dexter
Co sie do tej pory wydarzylo?
Po 8 dniach testow, obraz pomalu pomalu zaczyna byc bardziej wyrazny. Mercedes czyli obronca tytulu przez ostatnie 8 dni skoncentrowany byl na dlugich przejazdach oraz udoskonaleniu niezawodnosci czyli na umocnieniu podstaw na ktorych mozna budowac. W ostatnich dniach w Barcelonie pokonali w sumie 441 okrazen albo 2.053 km jak kto woli. Dopiero w 8 dniu gdy Rosberg wykrecil na oponach medium czas 1.24,321 konkurencja mogla zobaczyc czego po Mercedesie mozna sie spodziewac. Romain Grosjean na swoim okrazeniu uzyskal czas 1.24,067 ale na mieszance ktora oznaczona jest jako supersoft. Riccardo w 6 dniu testow osiagnal czas 1.24,574, Kimi byl o jedna setna wolniejszy. Massa przejechal okrazenie w czasie 1.24, 672, - ale wszyscy panowie podrozowali na mieszance soft, ktora w porownaniu do opony-medium jest szybsza o 1,4 ok. sek. na okrazeniu. W sumie sam Mercedes przewiduje przewage od trzech do pieciu dziesiatych.
Patrzac na takie zespoly jak Ferrari, Red Bull i Williams sytuacja wydaje sie bardzo ciekawa, poniewaz miedzy nimi jest ciasno. Ferrari z pewnoscia zaskoczylo pozytywnie wszystkich w Jerez. W Barcelonie nie wykrecili juz tak duzo okrazen. Dotychczac Ferrari pokonalo 345 okrazen albo 1.606 kilometrow. No ale symulacja wyscigu oraz trening zmiany opon ma zostac przeprowadzona w ostatnim tygodniu testow w Barcelonie
Red Bull z pewnoscia sie poprawil. Potencjal bolidu jest kwesta bezsporna. W tym tygodniu planowane sa testy z krotkim nosem. A kto Adriana Neweya zna to wie ze on najlepsze swoje pomysly rozpakowuje krotko przed rozpoczenciem sezonu. W Red Bullu lekkim bolem jest nadal jednostka napedowa. Z tego co mowi Christian Horner wynika ze silnik ma wiecej mocy, ale ta sila nie jest rownomiernie rozlozona. Taka chorobe mozna z pewnoscia odpowiednio zmienionym oprogramowaniem wyleczyc. Dzisial tylne skrzydlo w RB11 wyglada na jeszcze bardziej wezsze. Boczne skrzynie w dolnym obszarze zostaly troche inaczej opracowane sa jeszcze bardziej wciagniete.
Myslalem ze Mercedes w nastepnym tygodniu bedzie mial nowe czesci gotowe. Prace nad przednim i tylnym skrzydlem oraz zmodyfikowanym przednim zawieszeniem byly juz ukonczone, ale ze oni juz dzisiaj wyjada z nowym nosem i tylnym skrzydlem, respekt.
Wyglada na to ze Williams przygotowal prawie identyczny program testowy jak Mercedes: przez 5 dni troche pracowali nad podstawa, w 7 dniu trenowali postoj w boxsie, a w 6 dniu podkecili troche tempo bolidu. Takze w Williamsie planowana jest w nastepnym tygodniu dostawa nowych czesci.
Forma zespolu Williams zalezy od dnia :)
Z tych 3 kandydatow najlepsze wrazenie robi jednak Lotus. Maldonado i Grosjean wykrecili w ostatnich 4 dniach 361 okrazen - wiecej niz Ferrari. Kierowcy uzyskali najlepsze czas. Auto wyglada na dosc stabilne, a przy zmianie dostawcy silnika nie jest to tak zaraz od poczatku oczywiste.
Toro Rosso ma dobre auto lecz wylczy podobnie jak Red Bull z deficytem silnika Renault czyli ze slabymi wlasciwosciami jezdnymi. Z Renault dochodza glosy ze ze wzgledow na bezpieczenstwo z 4 silnikow ktore posiadaja proces homologacji przeszedl ten najslabszy. A bardziej agresywny projekt wejdzie dopiero w lecie. Verstapen w przedostatnim dniu testow w czasie przejazdow dlugodystansowych pokazal bardzo dobra stabilnosc czasu.
Dzisiaj na torze w Barcelonie Toro Rosso jezdzi calkiem nowym autem! Do tej pory Verstappen i Sainz pokonywali kilometry tylko w wersji przejsciowej. Nowy bolid posiada: nowy nos, podwozie, skrzydla, boczne skrzynie, deflektory itd. itd. - Wow! Sainz dokonuje juz przejazdy pomiarowe aero przebudowanym STR10
Nos podobny jest do Williamsa, boczne skrzynie na dole nie sa juz tak mocno wciagniete
Sauber wydaje sie byc lepszym niz w ubieglym roku, ale do Lotusa i Torro Rosso jeszcze im daleko. Auto jest szybkie na prostych, ale brakuje im troche sily docisku w zakretach. Ostatnio problemy ze skrzynia kosztowaly czas jazdy.
W nastepnych tygodniach ukaze sie Force India z silnikiem Mercedesa, zobaczymy
No i na koncu McLaren- Honda pare tygodni temu wspomnialem ze oni beda potrzebowac do rozwiazania problemow beda potrzebowac czasu. Po 350 kilometrach w Jerez, wszyscy mieli nadzieje rozpoczac w Barcelonie normalny plan testow. A pokonali tylko 577 km. Dodatkowo ciezki wypadek Alonso zadecydowal o przedwczewsnym zakonczeniu testow. Zespol przyznaje ze nawet nie wykonali w 50% zaplanowanych przygotowan.
Problemy z elektronika sa w duzej mierze rozwiazane. Jednak gdy juz wszystko wygladalo optymistycznie pojawily sie pierwsze duze problemy. Uszczelka w MGU-K doprowadzila inzynierow w Tokyo do szalu. Poprawiali 2 razy a mimo tego ich naped elektryczny nie jest w 100% kuloodporny. Za to piatkowy czas 1.25,961 uzyskany przez Alonso byl prwdziwym jasnym punktem i to przy zmniejszonej mocy elektrycznej. McLaren skonstrowal dobre auto. Szesciocylindrowy silnik Honda ma duzo mocy. W epoce hybrydowej wszystko zalezy od wspolgrania miedzy jednostka spalinowa a silnikami elektrycznymi. Takze zobaczymy...
4. dykov
A swoją drogą, ciekawe, kto bardziej będzie zamykał stawkę w tym sezonie? McHonda, czy Force India? Obydwoje w plecy na testach
5. dexter
Edit: bla bla bla "ktora w porownaniu do opony-medium jest szybsza o ok. 1,4 sek.", "Toro Rosso ma dobre auto, lecz walczy podobnie jak Red Bull", "No i na koncu McLaren- Honda pare tygodni temu wspomnialem ze oni beda potrzebowac wiecej czasu, aby rozwiazac swoje problemy" - tak mialo byc.
6. fanvettela234
No i zaczynamy ostatnią turę.kabicuje ferrari.
7. ArthurPL
Witam,ktos sie orientuje jak z F1 w polskiej tv?
8. devious
zief
Ale nuda - Mercedes dominuje, McLaren jak zwykle wymienia silnik, reszta krąży i nabija kilometry.
Jutro przynajmniej nowe Force India pokażą :)
9. dexter
Witam, devious!
Chlopie, gdzie tam nuda? Zamiast podziwiac McLaren-Honda (bo nie wiadomo czy ich MP4-30 w ogole na torze zobaczymy), to co najmniej moza sie ich nowym ulcznym cudem podelektowac.
Wczoraj odbyla sie prezentacja 675LT (LT = Longtail). Oficjalnie ma on byc dopiero zaprezentowany w Genewie na Salonie Samochodowym. Jest mocniejszy i lzejszy niz 650S
Silnik 3,8 V8 675 KM. Posiad 25 KM wiecej niz wersja 650S. Masymalny moment obrotowy wzrosl do 22Nm w sumie ma 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h 2,9 sek. Do 200 km/h 7,9 sek.
Predkosc max. 330 km/h i jest o 100 kg lzejszy. Jest dluzszy i szerszy . Wazy 1.230 kg. Czyli ma 1,822kg/KM :)) (wszedzie carbon i tytan) Nazwa LT laczona jest z sukcesami McLaren F1 GTR Longtail w FIA GT oraz w klasie GT1 w Le-Mans
Pozdr.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz