komentarze
  • 1. mazur81
    • 2015-01-23 10:10:38
    • *.play-internet.pl

    Biturbo...? Nice :)
    Do tego zwiększenie ilośći paliwa oraz jego przepływu, przez co silniki mogły się kręcić wyżej i już mamy piękny dźwięk i moce grubo ponad 1000 kucy. Jestem za!

  • 2. Skoczek130
    • 2015-01-24 10:47:19
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Chodzi o jakoś, która należy do kiepskich... ;) Moim zdaniem tylko zwiększenie obrotów by coś pomogło. A przez szereg ograniczeń nie kręciły się nawet do 15 tysięcy... ;]

  • 3. Święty
    • 2015-01-24 11:09:19
    • *.213.216.91.ip4.netico.pl

    Z gówna bata nie ukręcisz...

  • 4. RyżyWuj
    • 2015-01-24 20:47:53
    • *.static.korbank.pl

    Nie ma sensu grzebać w sprzęcie dla kilku tysięcy przygłuchych fanów na trybunach. Lepiej nająć jakichś ekspertów od dźwięku cyfrowego i niech nałożą V8 na sygnał transmisji.

  • 5. Skoczek130
    • 2015-01-25 12:25:20
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @RyżyWuj - F1 i tak zakłamuje rzeczywistość sportową, bo jej po prostu nie oddaje. Twój byłby już kompletną profanacją idei sportu... ;)

  • 6. devious
    • 2015-01-26 20:11:28
    • *.adsl.inetia.pl

    "Jedną z głównych przyczyn dla których silniki brzmią tak cicho Illien wymienia ulokowanie zaworu wastegate: „Nie wypuszcza on powietrza do atmosfery, ale do wydechu, który jest bardzo długi i dość gruby przez co dźwięk w nim zanika.”

    Zdaniem Illiena dodanie dodatkowego, pracującego niezależnie zaworu, który wyprowadzałby nadmiar powietrza bezpośrednio na zewnątrz sprawiłoby, że dźwięk byłby lepiej słyszalny.
    (...)
    Zdaniem konstruktora na dźwięk V6 ma też istotny wpływ ograniczenie przepływu paliwa, którego podniesienie szłoby w parze z podniesieniem głośności jednostek."



    To nie wiedziałem, że trzeba być inżynierem F1 by do takich wniosków dość :)


    Sam na to wpadłem jakieś 10 miesięcy temu i opisywałem na tym forum a specjalnie na silnikach F1 i ogólnie mechanice się nie znam - a miałem dokładnie takie same przemyślenia jak pan Illien - że trzeba zwiększyć przepływ paliwa i dodać jakiś zawór upustowy by "odetkać" wydech :) Swoje przypuszczenia oparłem na tzw. "nosie" czy też zdrowym rozsądku - dobrze wiedzieć, że wszystko z nim nadal w porządku! :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo