Ricciardo: Interlagos nigdy nie był moim ulubionym torem
Daniel Ricciardo jest chyba pierwszym kierowcą Formuły 1, który otwarcie przyznaje, że tor Interlagos nie należy do jego ulubionych. Australijczyk w Austin definitywnie stracił szanse na tytuł mistrzowski, jednak cały czas stanowi główne zagrożenie dla kierowców Mercedesa i Williamsa. Sebastian Vettel, który w końcówce sezon wyraźnie stracił motywację, wspomina pełne sukcesów wizyty w Sao Paulo wraz z Red Bullem.„W Sao Paulo brałem udział w wyścigach, które z równych powodów zawsze zostaną nam w pamięci. Tak jak w sezon 2009, kiedy prawie zdobyliśmy tytuł w ostatnim wyścigu sezonu. Ostatecznie trochę nam zabrakło i to Jenson Button został mistrzem. Byłem bardzo rozczarowany, ale to było również ważne doświadczenie dla mnie. Z pozytywnych wniosków wiedzieliśmy, że potrafimy walczyć do końca i dać z siebie wszystko. W sezonie 2010 po raz pierwszy stanąłem na podium w Sao Paulo: tego wyścigu nie da się zapomnieć. Myślę także o wyścigu w Brazylii w sezonie 2012 kiedy obróciło mnie na pierwszym okrążeniu i znalazłem się z tyłu stawki. Nagle tytuł bardzo się ode mnie oddalił. Zebrałem się sobie i pozycja po pozycji odrabiałem straty, a na koniec to było coś niesamowitego: ponownie zostaliśmy mistrzami świata. W sezonie 2013 tytuł mieliśmy już zdobyty, ale jako, że to było moje dziewiąte zwycięstwo z rzędu zawsze będę pamiętał ten wyścig. W Sao Paulo jeździmy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara a tor ma sporo nierówności. Jedną z najlepszych okazji do wyprzedzania jest pierwsza szykana nazwana eską Senny. Trzeba tam uważać, zwłaszcza podczas startu gdyż jest bardzo ciasno. Kombinacja zakrętów lewo prawo lewo wygląda trochę jak korkociąg i mocno opada, trzeba więc cierpliwie operować kierownicą.”
Daniel Ricciardo, #3
„Wiem, że fani uwielbiają Interlagos gdyż zawsze dostarcza interesujących wyścigów, ale nigdy nie był to mój ulubiony tor. To krótkie okrążenie a w idealnym przypadku wolę nieco większą liczbę zakrętów. Ma jednak wybitną atmosferę a jeżeli ci się to nie podoba, musisz robić coś innego. Szczerze nie potrafię powiedzieć jaki jest sekret dobrego okrążenia na Interlagos, gdyż nie jestem pewien czy kiedykolwiek udało mi się tak pojechać! Bywało dobrze, ale nigdy nie odkryłem tych sekretów. Uważam, że najlepszym podejściem do tego toru jest nie spoglądanie dalej niż na następny zakręt. Trzeba być niezwykle precyzyjnym z obieraniem linii przejazdu i hamowaniem: trzeba koncentrować się na zakręcie, w którym się znajduje, niż myśleć o kolejnych, gdyż większość z nich stanowi indywidualne sekcje a nie kombinacje. Oczywiście pora roku i lokalizacja wyścigu w Brazylii sprawia, że mamy dużą szansę na deszczowy wyścig. Na niektórych torach zmienia to zasady gry, ale na Interlagos, gdy jest mokro, charakter toru nie zmienia się - stawia on te same wymagania, ale dorzuca do tego kilka zmiennych.”
komentarze
1. Skoczek130
Ale będzie Daniel, jak tam wygrasz. :))
2. magic942
A w 2008 roku Vettel prawie odebrał tytuł Hamiltonowi i oddał go Massie. gdyby nie Glock... To Hamilton do dzisiaj byłby bez tytułu.
3. RyżyWuj
No i można? Można! Ricciardo właśnie podał który tor jest wg niego najgorszym w sezonie :>
4. magic942
@3 W Którym zdaniu Ricciardo twierdzi, że to najgorszy tor? :D
5. RyżyWuj
@4 Dedukcja, Watsonie! Skoro wszystkie inne są najlepsze, świetne, ulubione itd., a ten nie jest jego ulubionym ERGO to jest najgorszy w stawce, przynajmniej dla Ricciardo.
6. Martitta
Dobra dedukcja :) Fajnie, że Daniel powiedział to co myśli.
Sezon 2012 był super.
Piruet Vettela i mina Fernando po zakończeniu wyścigu na Interlagos - bezcenne ;)
W dodatku Massa w końcu na podium przed własną publicznością... ech...
7. Greek
Trzeba przyznać, że to co Daniel mówi to prawda, nie takie bicie piany jak zazwyczaj :)
8. andy_chow
Nie wiem jak inni ale ja uwielbiam te stare oldskulowe tory a nie przepadam za Tilkodromami gdzie można wjechać nba pobocze bez straty tempa
9. Skoczek130
@Martitta - w ostatnich latach największy dreszczowiec od lat. :))
10. Skoczek130
@andy_chow - bo teraz robi się bezpieczne tory... ;) Zmieniła się filozofia. Ale dobrze, że mamy takie obiekty. :)
11. andy_chow
@Skoczek130 Nie kupuje tego tory buduje się aby kierowca mógł się wykazać swoimi umiejętnościami a nie miał gdzie uciec w razie błędu
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz