komentarze
  • 1. magic942
    • 2014-10-23 16:58:35
    • *.123.207.135

    Adios Caterham!
    Co za tym idzie już nie długo pożegnamy Marussie która nie będzie miała szans w walce z innymi.

  • 2. GregoryMcL
    • 2014-10-23 17:00:34
    • *.dynamic.chello.pl

    W porządku rozumiem kłopoty finansowe zespołów ale czy nie powinno być tak [ lub jest ]
    że w sezonie zespół wystawia 2 Bolidy do udziału w GP a po sezonie jeden model stoi w Salonie zespołu jako pamiątka wystawa , to drugi niepotrzebny to na sprzedaż powinien pójść , i dzięki temu jest i zalazła by się kasa na pokrycie długów [ Ja bym tak zrobił jak bym był właścicielem po sezonie 1 bolid dla nas a 2-gi pod młotek i czy wyższa pozycja była w Klasyfikacji konstruktorów tym cena dobra !

  • 3. Jacko
    • 2014-10-23 18:11:39
    • *.dynamic.chello.pl

    A ile może być wart taki bolid? Przy dobrych wiatrach może z milion dolarów ktoś zapłaci (a i to wątpliwe moim zdaniem). Jak to się ma do dziesiątek/setek milionów potrzebnych na utrzymanie zespołu?

  • 4. dexter
    • 2014-10-23 18:12:41
    • *.114.57.165

    @ magic942

    Dzisiaj mija termin w ktorym Marussia musi zaplacic za silniki Ferrari. Jezeli oni nie beda w stanie przelac pieniedzy to moga juz teraz oglosic upadlosc.

  • 5. dexter
    • 2014-10-23 19:00:57
    • *.114.57.165

    No i post mi sie urwal. Chcialbym tylko dokonczyc ze teraz w takiej sytuacji wlasciwie wszystko lezy w rekach Ecclestone'a i jego kanalow. Nawet, jezeli Caterham i Marussia nie przezyja to mysle ze w takiej sytuacji celem powinno byc utrzymanie jednego zespolu przy zyciu, przynajmniej przez rok do momentu az Haas bedzie gotowy, aby znowu miec kandydata ktory bedzie gwarantowal 20 bolidow na starcie.

  • 6. elin
    • 2014-10-23 19:03:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Marussia ma szansę przetrwać.
    W tej chwili zespół zajmuje 9. miejsce w klasyfikacji konstruktorów i jeśli uda im się taką pozycję utrzymać ( na co jest raczej spora szansa, bo Sauber w tym sezonie prezentuje tragiczną formę ), mogą liczyć na dodatkowe pieniądze od Berniego.

  • 7. Tilion
    • 2014-10-23 19:38:23
    • *.tvk.torun.pl

    Powoli, powoli trzeci bolid staje się nie taki wcale niemożliwy. Choć do tego zapewne daleka droga jeszcze...

  • 8. magic942
    • 2014-10-23 20:46:42
    • *.123.207.135

    Marussia przetrwa zwłaszcza,że MIAŁA układy z Ferrari za udostępnienie bolidu Bianchiemu.

  • 9. PiotrasLc
    • 2014-10-24 10:13:53
    • Blokada
    • *.107.rewolucja-net.pl

    @8 dobrze powiedziane Miała układy , ale wszystko ma swoją granice .......nikt im nie pomoże i trzeci bolid w sezonie 2015 staje sie realny . A trzeci bolid to miejsce dla Roberta

  • 10. dexter
    • 2014-10-24 16:10:32
    • *.115.2.160

    elin

    Wlasciwie mozna powiedziec ze to miejsce w klasyfikacji konstruktorow oraz „decydujace miliony“ Marussia zawdziecza Bianchi i jego pozycji uzyskanej w Monaco. Chyba ze, takie zespoly jak Sauber albo Caterham (tak jak sama piszesz) dokonaja cudu. Nigdy nie postrzegalem Bianchi jako takiego przykladowego Paydriver'a prosto z ksiazki, pieniadze wedlug mojej wiedzy zawsze wnosil Chilton do zespolu. Mysle, ze uwzgledniajac wszystkie konsekwencje zwiazane z wypadkiem kierowcy to utrata sponsora dla zespolu jest tutaj najmniejszym problemem. Paydriver z porownywalnym albo lepszym sponsorskim portfolio da sie na rynku raczej szybko znalezc.

    A z tym terminem platnosci (tak jak to zazwyczaj bedzie mialo miejsce) - to tylko tak dla wyjasnienia. Najwyrazniej Marussia jeszcze z gory nie zaplacila (co jest pod jednym wzgledem normalne, poniewaz zespoly w F1 na ogol maja dosc „skromna“ etyke platnosci i rachunki placone sa rzadko przed terminem zanim jest to absolutnie konieczne). A reszta to juz jest prosta rzecz: Jesli Marusssia bedzie wyplacalna to zaplaca za silniki. Jezeli jednak nie beda potrafili za silniki zaplacic, to prawdopodobnie zespol bedzie niewyplacalny. Truizm.

    Pozdr.

  • 11. elin
    • 2014-10-24 18:45:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ dexter

    Racja - wiele się ostatnio słyszy, że Marussia podobnie jak Caterham, może mieć problem z dokończeniem sezonu. A nawet nie pojawić się na starcie wyścigu w Austin.
    Problemem są nie tylko bieżące wydatki, ale ( dokładnie jak napisałeś ) zobowiązania wobec dostawców, głównie Ferrari. Jednak porównując z Caterhamem, sytuacja Marussi wydaje się lepsza, dzięki tym 2. punktom zespołu z Monako. Dziewiąte miejsce powinno być warte około 34 milionów euro po zakończeniu sezonu. Co może stanowić zabezpieczenie dla ewentualnego inwestora, który by się zdecydował pomóc Marussi. Wsparcie może również przyjść ze strony Ecclestone'a - o czym napisałeś we wpisie pod nr 5.
    Dlatego uważam, że ten team ma szansę przetrwać. Ale jak będzie ... czas pokaże.

    W 2010 do stawki dołączyły trzy zespoły - HRT, Lotus ( obecnie Caterham ) i Virgin ( obecnie Marussia ). Pierwszego już nie ma, drugi prawdopodobnie odejdzie po tym sezonie. Dlatego, byłoby dobrze gdyby chociaż ostatni z wymienionych - Marussia został w F1 na dłużej. Zwłaszcza, że jako jedyny zanotował progres.

    Jeśli chodzi o Bianchiego - uważam podobnie. Pokazał, że ma talent i w pełni zasługuje na miejsce w F1. Osobiście najchętniej bym Go widziała w Ferrari. Tak jak Red Bull postawił na swojego wychowanka, dając szansę Sebastianowi Vettelowi. Tak samo ( według mnie ) ekipa z Maranello powinna postawić na Julesa. Niestety wypadek zmienił wszystko ...

    Pozdrawiam :-)

  • 12. Skoczek130
    • 2014-10-25 11:26:12
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Ja liczę, że jednak ktoś wykupi oba zespoły i wystartują w przyszłym roku. Mówiło się m.in. Forza Rossa oraz inwestorach z Chin. ;) Im więcej ekip, tym lepiej. F1 nie może być tylko poligonem dla gigantów, posiadających praktycznie nieograniczone możliwości. ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo