Kierowcy F1 chcą od Pirelli lepszych opon deszczowych
Kierowcy Formuły 1 chcą, aby firma Pirelli poprawiła charakterystykę mokrych opon. Zdaniem zawodników obecne właściwości opon deszczowych i przejściowych sprawiają, że kierowcy często chcą ryzykować jazdę na nieodpowiednich oponach w ciężkich warunkach na torze.Sebastian Vettel, czterokrotny mistrz świata uważa, że w pogarszających się warunkach pogodowych kierowcy nie chcą zmieniać opon na pełne deszczówki, gdyż przejściówki zapewniają im znacznie lepsze osiągi, kosztem większego ryzyka utraty panowania nad autem.
„To coś co już poruszaliśmy, nie tylko po wyścigu w Japonii” mówił Sebastian Vettel. „Obecnie deszczowe opony mają bardzo wąskie okno pracy, a przejściówki są znacznie szybsze.”
„Jak tylko woda ustępuje z toru, staramy się zakładać przejściówki, podejmując duże ryzyko, tylko dlatego, że opony te są znacznie szybsze. Musimy nad tym popracować.”
W podobnym tonie wypowiada się także Lewis Hamilton: „Nie jest żadnym wielkim sekretem, że opony te nią są najlepszymi jakie znam. Pamiętam jeszcze jak bardzo dobre były Bridgestone’y.”
„Gładkie opony zawsze są poprawiane, ale jak się domyślam niezbyt dużo uwagi poświęca się deszczowemu ogumieniu. Chcemy opon, które dobrze odprowadzają wodę i nie zmuszają nas do zmiany na przejściówki, które są znacznie szybsze, podczas gdy na torze prawdopodobnie nie panują wystarczająco bezpieczne warunki, aby z nich korzystać.”
Firma Pirelli przed sezonem 2014 wprowadziła poprawki do swoich deszczowych opon, tak aby zapewnić bardziej płynne przejście z opon deszczowych na przejściowe i cały czas jest otwarta na propozycje zmian, jednak zaznacza, że w tym temacie sporą rolę odgrywa także moment wypuszczenia na tor samochodu bezpieczeństwa, który kontroluje FIA.
Zdaniem przedstawicieli Pirelli kierowcom bardziej opłaca się pozostać w trudnych warunkach na torze na oponach przejściowych niż zjeżdżać do boksów po deszczówki, gdyż wiedza że ze względu na ograniczoną widoczność na torze po kilku okrążeniach pojawi się samochód bezpieczeństwa.
Innym utrudnieniem przy projektowaniu dobrego ogumienia deszczowego jest problem pogody. Rzadko kiedy z góry można zaplanować testy deszczowych opon w naturalnych warunkach spowodowanych deszczem. Nowoczesne obiekty wyścigowe posiadają infrastrukturę pozwalającą sztucznie nawodnić nawierzchnię toru jednak nie jest to ani efektywne, ani nie daje w pełni zadowalającego porównania do naturalnego nawodnienia.
komentarze
1. EryQ
"Zdaniem zładowników " Panie kempa- zmień...
2. PanPikuś
A mi się podoba zładownik :) Przydałby się dział coś a'la humor z zeszytów szkolnych " Humor z pośpiechu " ? :P
3. EryQ
@2 ale jak Ty się pomylisz to już nie jest takie śmieszne. Besztanie, wyśmiewanie i równanie z błotem... Ot polityka kilku userów...
4. EryQ
"ale jak Ty się pomylisz" nie odnosi się bezpośrednio do Ciebie!
5. Greek
Z wypowiedzi kierowców bardziej wydaje mi się, że chcą gorszych przejściowych niż lepszych deszczowych :D
6. PanPikuś
.
7. PanPikuś
Jak to nie jest śmieszne? jest. Potrafię się śmiać z samego siebie . Nie mowie ze nie należy uważać na pisownię i błędy ale robić z tego wyrzuty to przesada. Wszyscy są ludźmi a niektóre wpadki , nawet własne śmieszą :-).
Przepraszam za poprzedni post, ale pisze z nowego urządzenia i niechcący źle kliknąlem
8. EryQ
@7 też potrafię ale po kilku wczorajszych "miłych" postach na mój temat pisania wolę już komuś odrazu wypomnieć. Ale i tak zaraz się zacznie szarża z ALO w roli głównej więc tylko czekać i czytać...
9. RyżyWuj
Skoro w komentarzach nie można poprawiać błędów, to w newsach też tak powinno być ;-)
10. fanAlonso=pziom
Innym utrudnieniem przy projektowaniu dobrego ogumienia deszczowego jest problem pogody. Rzadko kiedy z góry można zaplanować testy deszczowych opon w naturalnych warunkach spowodowanych deszczem. Nowoczesne obiekty wyścigowe posiadają infrastrukturę pozwalającą sztucznie nawodnić nawierzchnię toru jednak nie jest to ani efektywne, ani nie daje w pełni zadowalającego porównania do naturalnego nawodnienia - bez przesady bridgestone jakoś dawało radę a warunki mieli takie same
11. EryQ
i sorki za "odrazu"
12. kempa007
10. fanAlonso=pziom tak, tylko za czasow Bridgestone testowac mozna bylo do woli.
13. wro40i4
@12. kempa007 tak, ale jakoś Michelin potrafił szybko wbić się do stawki. Wszystko zależy od $ panowie :(
14. czuczo
Kolejny absurd, zawodnicy chcą więcej bezpieczeństwa na torze, a sami ryzykują jazdę w dużym deszczu na przejściówkach. Mocno pada- zakładamy deszczówki, tor przesycha- przejściówki. W końcu po to są te dwa rodzaje opon. Jak ktoś chce ryzykować to może nawet na slikach jechać. Może rozwiązaniem jest wyprodukować uniwersalne opony, Takie na deszcz, suchy tor i żeby miały wytrzymałość na cały weekend wyścigowy.
15. fanAlonso=pziom
12. ale w 2009 , 2010 już nie i dlatego się czepiam:)
16. Skoczek130
@czuczo - chorobliwa ambicja robi swoje. ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz