komentarze
  • 1. EryQ
    • 2014-05-28 09:47:03
    • *.opera-mini.net

    Niegłupio prawi...

  • 2. MakGregor
    • 2014-05-28 09:48:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To ja mam jeszcze lepszy pomysł Panie Whiting.
    Każdy kierowca w ostatniej części kwalifikacji wyjeżdża osobno na tor i może zrobić dwa okrążenia pomiarowe z czego wybieramy najszybsze i najczystsze(bez ścin zakrętów). Wtedy wszyscy mają równe szanse niezależnie czy ktoś popełni błąd, czy nie. :)

  • 3. EryQ
    • 2014-05-28 10:31:33
    • *.opera-mini.net

    @MakGregor ta.... tylko Q3 trwałoby wtedy około godziny hehe... na niektórych torach by to było bez sensu bo zmiana temp nawierzchni toru przez godzine między 1 a ostatnim zawodnikiem startującym w q3 wg. Twojego pomysłu wypaczała by wyniki... Dopiero wtedy byłby płacz...:)

  • 4. Cyfrowy5
    • 2014-05-28 10:58:43
    • *.xdsl.centertel.pl

    A ja bym proponował całkowicie zlikwidować kwalifikacje (wiem, wiem nie możliwe, bo to kolejny dopływ kasy za bilety, transmisję tv itd. i mnie tu zaraz za ten pogląd zhejtujecie, ale było by uczciwe), a do wyścigu ustawiali by się w odwrotnej kolejności, niż poprzednim wyścigi stawili się na mecie. Ale był by spektakl i przetasowania w stawce, bo sami widzieliście, co robił ''paluch'' w zeszłym roku; dobry bolid, potem pole position i na drugi dzień pierwszy i odjazd i cały wyścig samotnie przed ''peletonem'', atak wygrywa jeden wyścig, to w kolejnym startuje ostatni i sie przeciska do przodu + strategia wymiany opon..., no bajer, a ci słabsi na przód...

  • 5. Greek
    • 2014-05-28 11:14:14
    • *.dynamic.chello.pl

    Można by doprecyzować zasady wywieszania flag. Kiedy Rosberg znalazł się już na drodze ewakuacyjnej to żółta flaga powinna zniknąć, bo niebezpieczeństwo zniknęło. Inna sprawa, że kierowca powinien w takiej sytuacji tam zostać. Rosberg niestety od razu wycofał na wstecznym i wyjechał tuż przed Lewisem (to właśnie potwierdza jakie były jego intencje ;) )

  • 6. wheelman
    • 2014-05-28 11:52:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Za niedługo regulaminy F1 będą bardziej skomplikowane od procedur lotniczych. Jestem na nie. Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Są inne obszary gdzie regulaminy zawodzą, a oni zajmują się pierdołowatym incydentem, który z tego co piszą światowe media zdarzył się w ciągu 8 lat tylko 2 razy.

  • 7. arvac44
    • 2014-05-28 12:38:07
    • *.t-mobile.pl

    Wg mnie najlepszy byłby pomysł popierany przez Roberta Kubicę: w 3 części każdy robi 1 okrążenie. Wygrywa ten kto zrobi jak najmniej błędów i najlepiej zniesie presję...

  • 8. Michael Schumi
    • 2014-05-28 16:09:47
    • *.ip.euro.net.pl

    Kiedyś w 2003 był podobno taki przepis, że można było jechać tylko na jedno kółko.

  • 9. magic942
    • 2014-05-28 16:19:29
    • *.210.61.10

    Ta fajnie, a jak żółta flaga pojawi się na 1 minute przed końcem to co wtedy?

  • 10. wheelman
    • 2014-05-28 17:59:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Cyfrowy5
    Przecież taki pomysł to całkowita odwrotność tego, do czego służą kwalifikacje. Wywalczenie dobrej pozycji w qualu służy właśnie temu, żeby wolniejsze samochody nie musiały za przeproszeniem pieprzyć się z wyprzedzaniem maruderów. Wyobrażasz sobie, że Caterhamy i Marussia zawsze startowałyby z przodu, przy okazji przyczyniając się do wypadków i rujnowania wyścigu innym? Idąc tym tokiem myślenia, od razu można zrezygnować też z wywieszania błękitnych flag. Ja rozumiem, że w niektórych seriach samochodów turystycznych tak się robi, ale w nich raz: qual jest raz a wyścigi są zawsze dwa na każdym torze, dwa: nie ma tak gigantycznych różnic w osiągach, przynajmniej nie na jednym kółku (chcę powiedzieć, że różnice są, ale potrzeba więcej czasu niż w F1 żeby stawka się rozciągnęła).

  • 11. wheelman
    • 2014-05-28 17:59:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @up "żeby wolniejsze samochody nie musiały" - chodziło oczywiście o szybsze samochody :)

  • 12. miszalajew
    • 2014-05-28 21:02:38
    • *.hstl3.put.poznan.pl

    Czy w DTM nadal jest tak, że w ostatniej części czasówki zostaje 4 zawodników i każdy robi jedno kółko? To jest bardzo dobre rozwiązanie i dziwię się, że w F1 tego nie stosują.

  • 13. ekwador15
    • 2014-05-28 23:34:25
    • *.adsl.inetia.pl

    Nic to nie da, bo paliwa nie będzie a czasu na zjazd będzie za mało nawet jak wydłużą sesję o minutę. Przecież zawodnik i tak musi przejechać te kółko i tak a na koniec Q3 tankuje się na styk, więc w Monako Lewis jadąc sekundę wolniej na tym kółku z żółtą flagą i tak nie zaoszczędziłby paliwa, aby pojechać jeszcze jedno i wrócić do alei i jeszcze oddac 1 litr do zbadania. A przeciez nikt nie bedzie tankował dodatkowe kilogramy, bo być może pojawi się żółta flaga na koniec sesji.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo