komentarze
  • 1. zuchu80
    • 2014-04-02 13:23:06
    • *.19.119.194.pronet.alfanet24.pl

    Chociaż raz coś obiektywnie powiedział.

  • 2. pjc
    • 2014-04-02 13:26:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najbardziej zastanawia mnie to, dlaczego tak wielu fanów postawiło na nich krzyżyk po przedsezonowych testach. Widać,że powoli odzyskują formę.

  • 3. R4F1
    • 2014-04-02 14:04:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    historia uczy, że jak mówią, że jest źle to tak naprawdę jest zupełnie inaczej....
    wszyscy liczyli na przełom w rewolucyjnym sezonie, na walkę pomiędzy Mercedesem, McLarenem i Ferrari, a tu się okazuje, że z GP na GP są coraz mocniejsi w porównaniu do innych teamów. Jednak takie zaplecze i zasoby finansowe przekładają się na progres znacznie szybszy niż u innych, więc kiedy Renault już poradzi sobie z silnikiem znowu będą mieli bolid znacznie lepszy od innych.

  • 4. GCA
    • 2014-04-02 14:29:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może być w tym sporo racji , każdy dodatkowy koń mechaniczny można zamienić albo na docisk albo na V max , jak ich brakuje to trzeba wypracowywać daleko idący kompromis .

  • 5. lukasz1
    • 2014-04-02 14:37:51
    • *.adsl.inetia.pl

    "W Malezji Sebastian Vettel o tylko mały włos przegrał pole position z Lewisem Hamiltonem, co zdaniem szefa zespołu było głównie zasługą układu toru i wymagań jakie stawia on przed aerodynamiką bolidów oraz samej pogody."

    Ciekawe, zapomniał o zasługach samego kierowcy?

  • 6. Orlo
    • 2014-04-02 14:39:56
    • *.koelner.pl

    Horner: "Mercedes może być jeszcze szybszy"
    Merce: "RBR niedługo może być najszybszy"
    Orlo: "blablablablabla"...

  • 7. Michael Schumi
    • 2014-04-02 14:58:48
    • *.ip.euro.net.pl

    @5 I co z tego?

  • 8. PanPikuś
    • 2014-04-02 14:59:59
    • *.dynamic.chello.pl

    A mnie zastanawia jedno. Ile oni teraz wydają na ten motor pieniędzy. Wysłali Renault swoich inżynierów do poprawy oprogramowania. No fajnie, ale śmiem wątpić, że Ci ludzie pracują za darmo( dodatkowo w innym miejscu niż ich macierzysta baza w Milton Keys) Włodarze RBR mówili też, że ich ludzie pracują w fabryce po 18 godzin na dobę ( zakładam ze zmianowo) To też raczej podniosło znaczenie koszta. RedBull ma środki i je wykorzystuje, jak tylko może i fajnie, tylko po co mówimy w takim razie w F1 o jakiejkolwiek oszczędności. Ferrari i Mercedes też raczej na brak funduszy nie narzekają, a tych ogranicza się zakazem testów na torze ( pomijam tych kilka dni testowych które są kroplą w morzu potrzeb) Nienawidzę tej hipokryzji ze strony FIA.

    Swoją drogą podobają mi się te statystyki średniego spalania. Pozwalają w całkiem prosty sposób zobaczyć które auto ma najlepszą aerodynamikę ( dokładniej mówiąc generuje największy docisk ). Oczywiście trzeba uwzględniać takie czynniki jak walka na torze/ problemy z oponami/taktyka/ producent silnika, ale i tak daje to dosyć miarodajny obraz sytuacji.
    Kierowcy Williamsa byli nominowani do " jazdy o kropelce" przez pewnego komentatora. Nie zdziwiły mnie potem wypowiedzi kierowców o braku docisku.
    Z kolei RBR miał największe spalanie. Przy okazji kto pokonywał najszybciej szybkie zakręty gdzie jest ważna aerodynamika ? :) No właśnie. Itd

  • 9. Nietoperz3
    • 2014-04-02 15:16:36
    • Blokada
    • *.ip.euro.net.pl

    licze głównie na Williamsy żeby oni zbliżyli sie do Mercedesa.

  • 10. pjc
    • 2014-04-02 15:17:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak wielu użytkowników tego portalu wie nie jestem kibicem ani RB ani Vettela ale uśmiech na mojej twarzy wywoływały komentarze w stylu "nareszcie koniec dominacji" lub "ciekawe jak sobie poradzi Vettel jadąc w środku stawki. Zawsze to podkreślałem,że Niemiec ma już niemałe doświadczenie i jak widać jakoś sobie poradził w ostatnim wyścigu. BTW pamiętacie Państwo średni początek RB w 2010 lub ten w 2012r? A jaki był końcowy ekekt? Podwójne mistrzostwo w klasyfikacjach. Podkreślam, tu chodzi o końcowy efekt a do niego jeszcze daleko.
    Tak czy inaczej w tym sezonie kibicuję Mercedesowi oraz oczywiście Williamsowi - może w końcu rzeczywiście hegemonia RB zostanie przełamana ale w 100% nie jestem tego pewien.

  • 11. 6q47
    • 2014-04-02 15:31:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Liczą na idealne zestrojenie hybrydy.
    Parametry uzyskiwane przez producenta hybrydy nie są tak dobre jak u konkurencji.

    Zestrojenie jest im potrzebne w celu ustabilizowania zużycia paliwa do poziomu określonego w przepisach, a zarazem podniesienie obrotów silnika o te np. 100 czy 150 obr/min celem uzyskania większej prędkości podczas ucieczki na prostej lub wyprzedzania z DRS.
    Braki w zestrojeniu wymuszają "awarie" przepływomierza paliwa, który niestety musi zasygnalizować zawyżenie przepływu ze względu na złą pracę hybrydy i zespół (kierowcy tym bardziej) zmuszają spalinowca do chwilowo nadmiernej konsumpcji paliwa.

  • 12. 6q47
    • 2014-04-02 15:40:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    10. pjc
    Ja nie zwracam uwagi na komentarze rzeczonych przez Ciebie userów:)
    Nic sie z nich nie dowiem, a tym bardziej nie są "prowokujące" do jakiejkolwiek dyskusji.

    Co do IRBR.
    Nawiązałeś do niezbyt udanego rozpoczęcia tych sezonów.
    Wszystko gra i buczy:) Natomiast wtedy nie chodziło o kłopoty, które w postaci solidnych kłód spowalniających lub dających nieprzewidywalny efekt końcowy.
    Silnik nie zawodził, dawał mniejszą lecz stabilną moc pomimo różnorakich eksperymentów z mapowaniem. Reszta - czyli trakcja i aero - została odpowiednio poprawiona i uzyskano efekt zgodnie z oczekiwaniami.
    Teraz trapi ich nieco inna choroba...
    Pozdr.

  • 13. 6q47
    • 2014-04-02 15:44:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Natomiast wtedy nie chodziło o kłopoty, które w postaci solidnych kłód spowalniają lub dają nieprzewidywalny efekt końcowy. Mam na myśli silnik, który w tym momencie nie pozwala złapać wiatru na wzór poprzednich sezonów.

  • 14. Kalor666
    • 2014-04-02 17:57:57
    • *.opera-mini.net

    Jest błąd w tytule. Powinno być- MERCEDES MOŻE MYĆ JESZCZE SZYBY W BAHRAJNIE ;)

  • 15. R.U
    • 2014-04-02 18:12:32
    • *.255.0.21

    Jak to w Paryzu pracuja pelna para???
    Silniki mialy byc zamrozone.

  • 16. Grzesiek 12.
    • 2014-04-02 18:31:51
    • *.162.241.106

    15 R.U
    No wiesz , zawsze coś można zmienić w silniku pod przykrywką niezawodności ......

  • 17. Skoczek130
    • 2014-04-02 20:27:00
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Oszczędności mają miejsce wyłącznie "na papierku". Nikt jednak nie pyta, iż brak testów na torze zwiększa ilość prac gdzie indziej. Pic na wodę, fotomontaż, ale nawet w klasycznych dyscyplinach sportowych mamy pozerstwo... ;)

  • 18. patrykgos
    • 2014-04-02 20:38:08
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Usunięty

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo