Michael: niezawodność nowych konstrukcji będzie mniejsza
Formułę 1 w przyszłym roku czeka radykalna zmiana regulacji technicznych, której głównym aspektem jest wdrożenie nowych, mniejszych jednostek napędowych wyposażonych w nowe, mocniejsze systemy odzyskiwania energii.„Gdy mamy do czynienia z tak dużą zmianą, budujemy wszystko z większym marginesem niż robiliśmy to ostatnio” mówił podczas wideokonferencji Vodafone Michael.
„Powiedzmy, że nie dokonujemy żadnych zmian, wtedy mamy do czynienia z dobrze znanym produktem i wykradamy małe zyski: trochę wagi tutaj, trochę tarcia tam, trochę bardziej upakujemy coś innego. To wszystko możemy wyrzucić przez okno przed sezonem 2014.”
„Będziemy się znajdować w dwóch położeniach: przyciśnie się zbyt mocno i pojawią się awarie lub bolid będzie zbyt ciężki i będzie się dążyło do redukcji jego wagi.”
„Podejście to jest jednym z tych kompromisów ryzyka przeciwko nagrodzie i jego opanowanie zajmie trochę czasu.”
„Mało prawdopodobne, że uda się od razu; po prostu nie da się tego zrobić we wszystkich obszarach bolidu. Czy uważam, że to wymiesza stawkę? Prawdopodobnie. Jestem pewny, że pojawią się wyniki, które teraz nie miałyby prawa bytu.”
„Gdy następuje duża zmiana zasad, struktury techniczne nie są wystarczająco szybkie, aby na to odpowiedzieć. Trzeba się z tym pogodzić- tak jak walczymy o szybkie nadrobienie osiągów, tak też będziemy musieli jak najszybciej odzyskać niezawodność.”
„Nie ma tutaj sekretu; uzyskanie niezawodności zabiera czas i wymaga ciągłego przyglądania się czym dysponujemy. Ostatecznie nie będziemy mieli takiej samej niezawodności jak mamy w obecnych autach.”
komentarze
1. beltzaboob
Ten facet jest jak zaraza. Czy McLaren podąża drogą Williamsa?
2. 2stowa2
czekam az do f1 wprowadza tdi 2.0 vw
3. saint77
@2.
najlepiej od razu 1.0 EcoBoost, 3 cylindry, 100KM.
To będzie ekologia i oszczędność.
A opony powinni wprowadzić 4 komplety na sezon.
4. silvestre1
Powinno być nie 6 silników, a 3 - jeden na torze, jeden w naprawie i jeden na części.
5. luk676
@3
Oczywiscie z instalacja LPG, a opony caloroczne.
6. saint77
@5.
tak, opony koniecznie "uniwersalne", na każdą pogodę od spieczonego asfaltu poprzez ulewny deszcz po oszroniony tor (dla pewności, klimat się przecież ochładza).
7. 99kowalski
przestańcie narzekać, wytłumaczcie mi lepiej co to jest "jeden z tych kompromisów ryzyka przeciwko nagrodzie"
8. saint77
@7.
wg mnie to najkrócej rzecz ujmując skonstrułowanie takiego bolidu który będzie działał perfekcyjnie dopóki sie nie spier....i. Coś jak wczesne konstrukcje RBR. Leci do mety a 2 okrążenia przed nią wysiada skrzynia, KERS lub leci dym z silnika. Słowem: ryzykujemy i robimy coś szybkiego ale może to stanąć w każdej chwili.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz