Allison: wielu dobrych ludzi pracuje już na sezon 2014
Sezon 2013 jeszcze się nie rozpoczął, a kibice ostrzą sobie apetyt na zaciętą rywalizację w stawce, jednak zespoły F1 w zaawansowanym stopniu myślą już także o sezonie 2014.Sezon 2013 to ostatni z serii kilku ze względnie niewielkimi zmianami technicznymi w Formule 1. Ze względu na nową erę systemów odzyskiwania energii kinetycznej tzw. ERS oraz silniki V6 turbo sezon 2014 będzie stanowił prawdziwe „tsunami” pod względem technicznym w F1, jak to określił Allison.
Niektórzy uważają, że decyzja Lewisa Hamiltona o opuszczeniu McLarena i związaniu się z Mercedesem była związana z obietnicą dotyczącą właśnie nowych regulacji technicznych.
„Jestem przekonany, że to był decydujący czynnik” pisał Tony Dodgins, znany korespondent F1. „Lewis zdaje sobie sprawę, że zespół musi mieć bliskie powiązania z producentem jeżeli chodzi o nową erę turbo. Wie także, że Mercedes zaprzestanie rozwoju na sezon 2013 wcześnie, aby włożyć wszystkie zasoby na sezon 2014.”
komentarze
1. sliwa007
Jest o co walczyć, jak ktoś zbuduje bolid zdolny do walki o tytuły w 2014 to przy odpowiednim stopniu rozwoju będzie o te tytuły walczył również w 2015, 2016 itd...
Możemy mieć nowy podział w F1, chociaż na wielkie przetasowania nie liczę - kasa w końcu zrobi swoje...
2. Kamil-F1
Allison pewnie próbuje wytłumaczyć już ewentualną porażkę w nadchodzącym sezonie- stąd te brednie.
Z resztą nie ma się co dziwić; Lotus to w końcu dawne Renault, czyli firma która miała bardzo znaczący wpływ na zniszczenie F1.
3. emZi
@2
Hehe, ale pieprzysz :) Jak potłuczony :)
4. viggen
Wiele zespołów ma w tym sezonie przed sobą wielkie wyzwanie. Cisnąć do końca i jednocześnie pracować nad nowym bolidem na sezon 2014. Jedni to podzielą, inni już w połowie sezonu zrezygnują.
Ciekawe jak będzie wyglądała siła w nowym sezonie? Do tego nowe jednostki. Kto zrobi najlepszą? Kto zrobi najbardziej niezawodną?
5. ForzaFerrari
viggen
Dużo pytań bez odpowiedzi,o czym to świadczy?
6. Mateo_R19
@2 Weź się rozpędź a ściana znajdzie się sama.
7. Skoczek130
Wątpię, by sezon 2014 przewrócił stawkę, jak sezon 2009. Raczej tego nie "odczujemy", no jedynie od strony brzmieniowej. ;)
8. 6q47
7. Skoczek130
Na pewno V6 będzie miał inną charakterystykę oddawania mocy pod warunkiem, że nie będzie zbyt wiele elektroniki w regulowaniu "delegowanych niutonów" na tylna oś.
Standardowy moduł raczej pewny - coś musi być pod kontrolą FIA. Ewentualnie pozwolą na stosowanie fabrycznych ze wskazaniem na wyłonienie lidera w sterowaniu całym agregatem napędzającym bolidy rocznika 2014.
Lider dostanie licencję FIA i wtedy będzie OK...
9. zawist
Silniki V6 1,6 turbo moga odslonic wlasciwe umiejetnosci kierowcow, poniewaz jak ktos trafnie napisal nie bedzie elektroniki i zgadza sie nie bedzie a co za tym idzie? wieksze skupienie kierowcy wyczucie i minimalne popelnianie bledow. Moze byc naprawde ciekawie
10. zawist
Sory jak zwykle za pismo ale nie chce mi sie stawiac znakow interpunkcyjnych itd itp
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz