Statystyki Pirelli po testach w Jerez
Firma Pirelli zaraz po zakończeniu testów w Jerez podsumowała ostatnie cztery dni aktywności ekip. Poniżej przedstawiamy ciekawą statystykę zebraną przez włoskiego producenta ogumienia.- Liczba zestawów opon przywiezionych do Jerez: 385, co daje 1540 opon;
Z czego:
super-miękkich opon: 7 zestawów
miękkich opon: 49 zestawów
średnich opon: 157 zestawów
twardych opon: 95 zestawów
przejściowych opon: 42 zestawy
deszczowych opon: 35 zestawów
Liczba użytych zestawów opon: 251, co daje 1004 opony;
Z czego:
super-miękkich opon: 3 zestawy
miękkich opon: 33 zestawy
średnich opon: 137 zestawów
twardych opon: 74 zestawy
przejściowych opon: 3 zestawy
deszczowych opon: 1 zestaw
Najdłuższe przejazdy:
20 okrążeń na twardej mieszance opon
24 okrążenia na średniej mieszance opon
12 okrążeń na miękkiej mieszance opon
8 okrążeń na super-miękkiej mieszance opon
3 okrążenia na przejściowych oponach
1 okrążenie na deszczowych oponach
Najniższa/najwyższa temperatura zewnętrzna w ciągu czterech dni: 3 stopnie Celsjusza (dzień 3)/22 stopnie Celsjusza (dzień 1)
Najniższa/najwyższa temperatura tor w ciągu czterech dni: 5 stopni Celsjusza (dzień 3)/28 stopni Celsjusza (dzień 1)
Czasy z testów:
Dzień #1
1. Jenson Button, McLaren - 1.18.861 - Twarda Nowa
2. Mark Webber, Red Bull - 1.19.709 - Średnia Nowa
3. Romain Grosjean, Lotus - 1.19.796 - Twarda Nowa
Dzień #2
1. Romain Grosjean, Lotus - 1.18.218 - Miękka Nowa
2. Paul Di Resta, Force India - 1.19.003 - Miękka Nowa
3. Daniel Ricciardo, Toro Rosso - 1.19.134 - Średnia Nowa
Dzień #3
1. Felipe Massa, Ferrari - 1.17.879 - Miękka Nowa
2. Nico Rosberg, Mercedes - 1.18.766 - Średnia Nowa
3. Sebastian Vettel, Red Bull - 1.19.052 - Średnia Nowa
Dzień #4
1. Kimi Räikkönen, Lotus - 1.18.148 - Miękka Nowa
2. Jules Bianchi, Force India - 1.18.175 - Miękka Nowa
3. Sebastian Vettel, Red Bull - 1.18.565 - Twarda Nowa
komentarze
1. viggen
Jest błąd - Vettel wykręcił dzisiaj czas na twardych.
W końcu wyjaśnił się spór z Grosjean. AS podawało że wykręcił na twardej , Sokół że na miękkiej. Jednak wychodzi że na miękkiej. Sorry, jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd, ale AS dla mnie jest większym autorytetem niż Mikołaj.
2. kempa007
Usunięty
3. kempa007
poprawiony
4. Zirdiel
No naprawde ! Jaka ciekawa statystyka :D
5. poncki
Podobno miało nie być super miękkiej mieszanki bo nie odpowiada ona charakterystyce toru w Jerez.
6. kempa007
bo nie bylo jako tako, tzn. pirelli nie sugerowalo jej. Ekipy dostaly od Pirelli 20 zestawow bez super-miekkie, lae 15 mogly sobie dowolnie wybrac i niektore wybraly super-miekkie.
7. norbertinho
Cza Buttona, na twardej gumie, przy zielonym torze robi ogromne wrażenie
8. Martitta
Paul Di Resta, Force India - 1.19.003 - Miękka Nowa
Jules Bianchi, Force India - 1.18.175 - Miękka Nowa
Cieszy mnie to ;)
9. fan massy
Prawdopodobnie McLaren ma najlepszy samochód, potem Red Bull następnie Ferrari.
Massa był sekunde szybszy od Buttona ale w 3 dniu testów tor był już przyczepny a Button zrobił znakomity czas na zupełnie mało przyczepnym torze. Po za tym słyszałem że bolid Ferrari F138 nadal nie jest super.
10. Artuur
moim zdaniem lotus będzie w tym roku konkurencyjne :)
11. viggen
@9
Raczej wychodzi na to jednak, że RBR znowu jest najlepsze. Potem jest Mcl i Lotus. Potem długo nic i Ferrari. A potem długo długo nic i reszta.
Co z tego, że Massa zrobił najlepszy czas czy też Button ? Teds Kravitz przeprowadzał analizy po każdy dniu i rozmawiał z inżynierami. RBR najmniej dopiero pokazał a już jest silne, Przede wszystkim ma najlepszy docisk i najlepiej się z oponami obchodzą.
A Lotus....lotus przez prawie wszystkei przejazdy miał bolid zatankowany pod korek. To nie ściema. To wypowiedż dla SKY SPORTS Allisona.
12. Polak477
11. Cały czas gadasz o tym, że Ferrari ma pół bolidu przywieźć na Barcelonę i dlatego Alonso nie jeździ, teraz twierdzisz, że Ferrari jest daleko za czołówką, bo Kravitz tak powiedział, a RBR jest najlepszy. To ja mam pytanie skąd to wiesz?
Takie gadanie po pierwszych testach jest zawsze głupie, między testem, a wyścigiem bolid jest już inny, a ludzie chcą zawsze oceniać wszystko od razu. To tak samo jak przypominam sobie zeszły rok, gdzie Lotus miał zostać niemal mistrzem konstruktorów i okazało się, że wygrali jeden wyścig i to o mały włos... I to też gadali "eksperci".
A tak swoją drogą - skąd wiesz, że RBR pokazał najmniej?
13. Grzesiek 12.
11
Jesteś wielki !!!
Cztery dni testów ...a Ty już znasz kolejność czołówki :D Normalnie chylę czoła :D Zwłaszcza twierdzenie "potem długo długo nic " zwala mnie z nóg :D
A już najbardziej rozbawiło mnie twierdzenie że Lotus przez wszystkie przejazdy był zatankowany pod korek . Kurcze gdyby tak rzeczywiście było , to czasy na poziomie nieco ponad 1.18 nie były by możliwe w takim przypadku . A przeważnie w tych granicach Lotus się obracał przy krótkich wyjazdach ....Lotus tylko raz był zatankowany pod korek , pod koniec czwartego dnia testów , własnie wtedy czasy kółek były na poziomie 1.25 .
Ech Ci "niedzielni kibice " :P
14. viggen
@13
Gregory :)
To nie moje opinie, bo musiałbym być głupi gdybym napisał to co napisałem jako obserwator.
To co napisałem to opinie - Gary Anderson (BBC f1) oraz Kravitz (Sky Sports)
Co do Lotusa, napisałem wyżej. A Ty sobie wierz w co chcesz ;) Tak powiedział Alllison i do tego w bardzo pewnym wyrazie twarzy.
Niestety ale Ferrari znowu będzie słabsze- Główny ich problem to brak swojego tunelu. Nawet ostatnio Scrubs (pytanie czy w ogóle wiesz o kim mówie,) tak stwierdził
Mieli dużo paliwo a te ostatnie przejazdy o których wspominasz, niestety jestes w błędzie. Nie byli zatankowani pod korek, tylko KImi testowac rozne ustawienia.
Zacznij ogladac LIVE a potem pisz swoje wypociny.
@12
RBR pokazał najmniej, bo na testy przywiózł bolid z 2012r z niewielkimi poprawkami. I mimo wszystko prezentował najwyższy poziom.
Ponadto. juz pisalem wczesniej - 3 zespoly jeszcze nie pokazaly nawet polowy. Chodzi o RBR Ferrari i Lotus.
Już wcześniej pisałem - w tym sezonie to Lotus będzie walczył najbardziej z RBR.
15. Grzesiek 12.
14. viggen
Naprawdę tylko nieukształtowany kibic F1 , będzie się podniecał analizami innych ekspertów na tym etapie testów . Tym bardziej będzie brał takie opinie jako wyrocznie , w przypadku gdy mówimy o bolidach przejściówkach ....
Na dzień dzisiejszy to niewiele wiadomo ... Ty podajesz układ sił z zeszłego sezonu . Tylko że czasami tak bywa , ze nowy sezon czasami przynosi przetasowania ....
Ja na dzień dzisiejszy widzę pięć zespołów , które będą walczyć o tytuł . Ale to też jest tylko gdybanie ...Ale za cholerę nie potrafię tak ja Ty podać kolejność czołówki :P
Co do Lotusa , to pomyśl samodzielnie i przeanalizuj przejazdy Kimiego . Bo twierdzenie ze Lotus przez prawie wszystkie przejazdy był zatankowany pod korek to tylko kolejny Twój wpis z serii science fiction , o czym świadczą same czasy kierowców Lotusa. A jak obaj wiemy było ich "trochę" ostatnio :P Owszem testowali różne ustawienia , ale przeważnie z niewielka ilością paliwa .
Ale co tam analizy na podstawie obserwacji przed kompem ... Ty przecież oglądałeś testy na żywo :D:D:D
16. viggen
Jesteś śmieszny. Nie biorę opinii specjalistów jako wyrocznię. Każdy tutaj spekuluję więc również napisałem spekulacje. Nie napisałem żadnej prawdy objawionej.
Ty natomiast jesteś najlepszy. Oceniasz tylko wypowiedzi innych.
Nie pamietam, zebys ostatnio wyraził jakies swoje zdanie. Ba nawet jednego nie potrafisz do końca skleić Ale kogoś wpis skomentowac to potrafisz calym elaboratem.
Nigdy na testach nie wiadomo dokładnie układu sił bo to są testy. W zeszłym sezonie dla przykładu Ci specjaliści mówili że LOtus będzie czarnym koniem. że RBR nie wygląda na takiego silnego jaki był w sezonie 2011 i Ferrari wygląda, że mają problem. I jak było w pierwszych wyścigach ?? Tak jak oni powiedzieli.
Żadnego układu z poprzedniego roku nie podaje.
5 sił może masz i rację ale jestem innego zdania.
RBR LOTUS I MCL a potem Ferrari I Mercedes. Taką ja widzę kolejność sił. Niestety....
Niestety, bo znowu będę słuchał narzekań, że ktoś wyciąga 1500% z bolidu i że on zasługuje na tytuł.
Co do Lotusa to sam pomysl chłopcze. Wpisy fantasy to są Twoje. Kimi przejazdy? Jakie ? :D On miał dwa przejazdy dłuższe pod koniec II dnia :) Wcześniej testował wyjazd na maks 3 kółka? Miał bolid zatankowany i jechali kółko kwalifikacyjne. Ale że tor ciężki dla opon to sobie zauważ, że pierwsze kółko 1.18 drugie ponad sekunde wolniejsze a 3 znowu o sekunde wolniejsze. Cięzki bolid na torze takim jak Jerez...opony się kończą w mig.
Co do dłuższych przejazdów, tempo nie porażało. Ale byli zatankowani pod korek i najważniejsze że czasy były równe.
Tak samo jak Ci pisałem, że Grosjean czasy 1.18 miał na każdej mieszance. Twarda pośrednia i miękka. I Ty dalej nie wierzysz.
Jestes inteligentny. przynajmniej na takiego wygladasz wiec sobie poszukaj na necie. na zagranicznych portalach opis wszystkich treningow. Wypowiedzi inzynierów poszczególnych ekip itd.
To co ja powiedziłem o Lotusie to powiedział w wywiadzie James Allison. On powiedział, że mieli dotankowany bolid. dlatego Kimi po czasie 1.18 mial takie spadki predkosci. Bo mnie wlasnie właczylt sie obawy. dlaczego taki spadek był tempa....pierwsze mysl ze zjada bolid opony jak Mercedes w zeszlym sezonie.
A co do długich przejazdów - to najrówniejsze tempo prezentował Vettel.
No pewnie że oglądałem na żywo :D
17. Grzesiek 12.
Wybacz , ale jakiekolwiek rokowania na dzień dzisiejszy to tylko wróżenie z fusów .
Możemy pisać swoje opinie i się zastanawiać kto będzie najszybszy , ale tylko na podstawie gdybania .... Po pierwszych dniach testów nikt nie jest w stanie ocenić siły poszczególnych zespołów , bo tak jak pisałem , bolidy z testu na test będą się zmieniać i nikt nie wie co dane zespoły mają w zanadrzu ......
Więc jeśli już oceniać siłę zespołów to najlepiej na koniec testów . Wtedy rzeczywiście można poczytać co dany analityk ma do powiedzenia . Ale po testach w Jerez to oni mogą sobie pisać , taką mają pracę , co nie zmienia faktu ze na tym etapie błądzą jak dzieci we mgle :P
Dopiero po pierwszych kwalifikacjach i wyścigu coś będzie można powiedzieć . Ale i tak nie będziemy mieć pełnego obrazu sił :P
co do Lotusa , to ty tak na poważnie uważasz ze Kimi na pełnym baku byłby w stanie pojechać na poziomie 1.18 ? Jeśli tak to ja dziękuje za rozmowę :P
Nawet jeśli w pewnym etapie testów byli mocniej dotankowani , to wcale nie oznacza że swój najlepszy czas Fin wykręcił na pełnym baku , bo to jest niemożliwe !!!
Rozumiem że byłeś w Jerez ? :D
18. viggen
Już wiem skąd wziąłeś tą piątke mistrzu :P O tym mówił Horner, że ten sezon będzie bardzo wyrównany i 5 zespołów może być bardzo silnych. Znowu brak wniosków z Twojej strony a kogoś oskarżasz.
O tym rokowaniu to pierwszy tutaj pisałem, więc nie musisz mi dawac rad.
Nawet po testach bedziemy my nic nie wiedziec. Dopiero pierwsze wyścigi, powtarzam pierwsze a nie pierwszy dadza nam mniej wiecej obraz sil w stawce.
Oczywiscie trzeba wziąć pod uwagę, że zespoły doklanie nie wiedza co inni testuja. Raikkonen sam powiedzial ze jest mega zadowolony ze swojego bolidu ale nie wiedza jaka jest konkurencja.
A reszte to niech Tobe @elin uzupelni, drugi raz mi sie juz pisac nie chce :)
W pierwszy dzien na twardych oponach na nienagumowanym torze Button potrafil trzepnac 1.18
Kolejna sprawa - Gary Anderson twierdzil po czwartym dniu testow ze bolidy sa szybsze niz w zeszlym sezonie i widac to golym okiem. Uwazal również, ze czas na poziomie 1.16.500 byl do osiagniecia gdyby tylko najszybsze zespoly mial kapki paliwa w bakach :)
Nie twierdze, ze mial Kimi bolid pod korek zatankowany. Aliison powiedzial, ze testy przeprowadzili z bolidem mocno zatankowanym. Niektorzy testowali przejazdy z mała ilością paliwa. Lotus tylko z większa. Ale nigdzie nie napisane i nigdzie nie jest powiedziane ze mieli paliwo pod korek.
Lotus jest bardzo pewny swojej wyscigowki.
Pod korek byli zatankowani jak Kimi jechal dwa dłuzsze przejazdy. To nawet na Twitterze Lotus pisal.
19. Grzesiek 12.
Nie , nawet nie wiedziałem że Horner tak twierdzi ...
Od dawna , po zmianach jakie tam zaszły , mówię że Mercedes ma wszystko aby włączyć się do walki z najlepszymi . Co wcale nie znaczy ze tak będzie :P
Każdy był zadowolony po testach , jedni bardziej inni mniej , ogólnie nie ma co brać do głowy słów i PR wypowiadanego przez kierowców . Tym bardziej nie mieszajmy innych osób do naszej dyskusji
Poza tym dobre czasy Lotusa mogą być po części spowodowane negocjacjami z ewentualnym sponsorem .... Ale to tylko moje przemyślenia i gdybanie .
Nie wiem , być może był możliwy czas na poziomie 1.16.5 . Ale to tylko mnie utwierdza ze czas 1.18 był robiony z niewielka ilością paliwa . Zauważ że różnica między kwalifikacjami , a pierwszymi kółkami w wyścigu , oczywiście w zależności od toru sięga nawet do 8-9 sekund .....
więc te bajeczki o prawie pełnym baku Fina podczas najszybszego kółka podczas testów zachowaj dla siebie :P
Być może rzeczywiście Lotus będzie mega szybki . Wcale nie twierdzę ze nie . Cholerka wie jaki będzie układ sił . Ale na dzisiaj , stawiam że będzie piątą siłą w stawce . Ale to też tylko gdybanie :P
20. viggen
Jop, już Ci wierzę :D
Pod koniec sezonu 2012 napisałeś że w przyszłym sezonie mistrzem będzie ktoś z Merca RBR Ferrari Mcl Lotus....Szkoda, że nie wymieniłeś wszystkich ekip :D
Nie każdy jest zadowolony z testów. Hamilton narzeka na brak docisku. Vettel narzekał, że znowu mają braki predkosci na porstych. Webber, że jego bolid nie do końca jest dobrze dla niego zbalansowany. Perez narzekal na słabą stabilnosc przodu przy mocno dotankowanym bolidzie. Iti itp
Nie napisałem, że trzepnął 1.18 z paliwem pod korek. Mógł mieć np 60% albo mniej albo wiece objętości baku zalanego. Nie wiadomo. Lotus tylko twierdził, że nie miał przejazdów z kropelką w baku, tylko zawsze bolid z mocno zatankowanym bolidem cokolwiek dla nich oznacza mocno. Massa czy Button walneli swoje czasy z kropelkami w baku. Mcl nadal wydaje sie silny. Bo na twardych pierwszego dnia na słabo nagumowanym torze to jest osiagniecie.
W tym roku RBR McL i Lotus w dowolnej kolejnosci beda najsilniejsi. Ferrari ma z tym problem, nie tylko przez brak tunelu ale przez ich całe zarzadzanie. Niech tam sie zmienia stołki to i Ferrari zacznie wygrywac. Od 2008r nie potrafią stworzyć zwycieskiej maszyny. Niech biora przyklad z Lotusa. Z roku na rok sa coraz silniejsi.
Co do sponsora jest juz wszystko ustalone. Honeywell juz jest ich sponsorem.
21. Grzesiek 12.
No widzisz ... nie każdy jak pelikan łyka co inni napiszą :D
Poza tym rozmowa z Tobą , to ja rozmowa z przedszkolakiem ..... bo z tego co piszesz i jak przedstawiasz fakty , wynika że chcesz mi udowodnić że Lotus jest najlepszy ...
Inni poza Lotusem jeździli na kropelce ... skąd takie informacje ? Może sam wlewałeś paliwo skoro byłeś na torze ? :D:D:D
Kierowcy RBR , McLarena , Mercedesa i zapewne Ferrari nie są zadowoleni i narzekają . Tylko Lotus jest szczęśliwy .
Normalnie ręce opadają , mógłbym Ci przedstawić pozytywne komentarze kierowców na których się powołujesz . Tylko co to zmieni , skoro zapewne i tak je znasz a dalej bujasz w obłokach i przekonujesz o sile Lotusa :D
Co do Lotusa przyjmując że zapewne Kimi nie jechał tempem kwalifikacyjnym , nie wiadomo też czy na świeżutkich oponach . Przyjmując że 10 kg paliwa , mniej więcej spowalnia bolidy o 0.3 s na kółku i to ze pojemność baku to 160 kg paliwa .... oraz przyjmując 1.16.5 za czas optymalny , rozumiem najszybszego Red Bulla to na jakiej podstawie twierdzisz że czas Fina to było 60 % objętości baku ? Przy założeniu że nie cisnął na maxa , to znaczy w tempie kwalifikacyjnym , to Fin powinien gdzieś pojechać na poziomie 1.17 . Załóżmy że miał nowe opony , niech Ci będzie . To i tak zapasu paliwa miał na 1. 2 s A więc około 40 kg .... Przy założeniu że bak bolidu pomieści 160 kg paliwa to wychodzi ze obciążenie o którym piszesz to zaledwie 25 % ... A Ty mi z początku próbowałeś wcisnąć że jechał niemal pod korek .... ech :///
Być może masz rację typując czołówkę . Tylko że dzisiaj to jest wróżenie z fusów , nic więcej ... :P Ale dobra ....co ja Ci będę odbierać marzenia ?
A co do Honeywell , to dziwne bo nic nie słyszałem o zaklepaniu umowy ...?
22. viggen
Widzę, że sie nadal uczysz :) Nawet moje hasła jak Młody Pelikan załapałeś.
To jest forum i może wyrazić swoją myśl.
Nigdzie nie napisałem czegoś wydumanego i historii z księżyca zaczerpniętych. Opieram się na wypowiedziach i faktach i interpretuje je wg własnego punktu widzenia. W przeciwienstwie do Ciebie.
Przedszkole to chyba u Ciebie jest, skoro nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Napisz mi gdzie jak napisałem, że Lotus jest najlepszy ?
Wg mnie najlepszy jest RBR, potem Mcl i Lotus. Na obecnym etapie tak to wygląda. I myślę (powtarzam się) że te 3 ekipy będą walczyć o tytuł a wygra - kolejność dowolna.
RBR i Lotus to jedyne ekipy. które zaprezentowały nowy bolid najmniej przypominający jaki zobaczymy na pierwszym wyścigu. Jak sam Allison powiedział - "Diabeł tkwi w szczegółach"
Lotus nie jest do końca szcześliwy, zwłaszcza Raikkonen, który jeszcze do końca nie znalazł ustawień takich jakie by chciał.
To Ty napisałeś że wszyscy są zadowoleni i że wszyscy wyrażają się pozytywnie o swoich bolidach. Więc napisałem Ci przykłady a nie wszystkie wypowiedzi, żeby obalić Twój wywód.
Raikkonen miał zamontowaną nową poprawkę (część, ustawienie) przed każdym krótkim wyjazdem. Starał się jechać tempem kwalifikacyjnym, żeby zobaczyć jak to działa.
Przyczepić się potrafisz ale nadal nie wiesz, że Raikkonen nie potrzebuje milion kółek aby zobaczyć czy mu coś nie pasuje czy pasuje. Przejechał kółko i od razu odczucia do inżyniera.
Ty ciągle jesteś przekonany, że Raikkonen się obija. Niestety tak nie jest. Ale dalej sobie tak sądź. To Twoja sprawa.
Pod korek napisałem, że miał na wyjeżdzie dłuższym, które miał dwa pod koniec dnia. (jeżeli się czepiamy o słówka)
Co do kropelek Massy i Buttona i ich czasów - wystarczy posłuchać wywiadów, wpisów na zagranicznych portalach. Nie tylko dziel pasje jest źródłem informacji.
Całe szczęście, że zaczynasz zauwazać V10 i F1WM.
Ciekawe założenie ale RedBull nie jest najszybszym bolidem tylko najlepszym pakietowo.
Gary Anderson był pod wielkim wrażeniem na testach i nie mógł złożyć normalnego zdania podczas wywiadu, gdy zobaczył jak RBR pokonuje zakręty i jak się ich trzyma.
Ale z Tobą rozmowa nie ma sensu.
Co do Honeywella ..... poszukaj info a sam się dowiesz. Idziesz na łatwiznę :)
Na blogu Sokoła na pewno nie znajdziesz :D
PS Nie pierwszy raz (dla Twojej informacji bo pewnie się jeszcze nie nauczyłeś) Lotus podpisuje wcześniej umowę a dopiero po czasie o tym informuje publicznie. Niestety tego się jeszce nie nauczyłeś. Dowiesz się o tym oficjalnie już niebawem.
To do Barcelony.
PS2
A następnym razem byś w końcu użył mózgownicy i napisał coś od siebie. Bo widać, że lubisz tylko się czepiać innych wpisów, szukać dziury w całym ale sam nic nie napiszesz, góra jedno zdanie. A gdy znajdziesz powód do czepiania się to zaraz piszesz po 50 postów i całe elaboraty.
Udanych ferii zimowych!
23. Grzesiek 12.
Taa masz rację nigdy nie napisałeś czegoś wydumanego i historii z księżyca zaczerpniętych
mam Ci przypomnieć twoja radosną twórczość z ostatniego tygodnia ???
Zaczynając od ilości bolidów na testy itd itd ........... a kończąc o wmawianiu innym że Kimi swoje najszybsze kółko jechał zatankowany pod korek :P
Czyżby już zabrakło kontrargumentów w tym wątku że rozwijasz temat a nie odnosisz się do sedna tematu ? Ale spoko już przywykłem do Twojej strategii ...tylko że dalej bredzisz ....
Widzisz potrafię czytać że zrozumieniem . Napisałem że , to co mówią kierowcy to PR i że wszyscy są zadowoleni po testach inni mniej inni bardziej . A ty mi wyjeżdżasz z pojedynczymi zdaniami z wypowiedzi kierowców . Mimo że z całości ich wypowiedzi wynika że są pozytywne nastawieni :P
bo wybacz , to że Vettel gdzieś tam narzeka na prędkość maksymalną nie jest w stanie zmienić faktu ze ogólnie uważa że jest lepiej niż rok temu . Hamilton mówi ze w porównaniu z Mclarenem Merc ma mniejszy docisk . Ale reszta wypowiedzi to już lukrowanie ...
Podsumowując oceniajmy całość , a nie pojedyncze zdania :P
Co do obijania się Fina nawet nie będę się wypowiadać ... doskonały przykład na ostatnie zdanie pierwszego akapitu :P
Co do Massy i Buttona , to jeśli rzeczywiście jechali na kropelce , to skąd się wziął taki czas Kimiego jadącego na pełnym baku . Czyżby Lotus ma aż taką przewagę nad konkurencją ? Pytanie czysto retoryczne , które być może pozwoli Ci uświadomić błąd w logicznym myśleniu .....
Co do sponsora , to być może rzeczywiście prawda . Grzebać się w necie nie będę .
Ale też bym się nie zdziwił gdyby to był news w stylu Twojej radosnej twórczości tzn wyssany z palca :D
to do Barcelony :) - zmieniasz zdanie , bo od paru dni miałeś się już nie wypowiadać :D
Widzisz mi się też zdarzyło się że miałem zaprzestać pisania komentarzy i się nawet pożegnałem . Niestety "nałóg " okazał się silniejszy . I teraz jeśli będę chciał stąd odejść, to zrobię to bez zapowiedzi .... Bo wyciągam wnioski i więcej nie zamierzam robić z siebie głupka ..... :/ Dlatego też dziwię się ze Ty z siebie robisz wspomnianego głupa parę razy w tygodniu . A co gorsze to że nie potrafisz wyciągać wniosków z tego co robisz ... Przecież wszyscy już się śmieją z Twoich zapowiedzi :P Ale co tam , rób co chcesz :P
PS2 no widzisz skoro ty również się czepiasz niemal każdej mojej wypowiedzi , to nie dziw się ze odpłacam tym samym . A że walisz takie bawoły , to aż grzech nie zwrócić Ci uwagi . Bo jeszcze ktoś młodszy stażem przeczyta i będzie żyć w Twojej prawdzie , prawdzie opartej na fantazji ...:D
A jeśli już mowa o 50 postach , to rozumiem ze patrzysz w lusterko ? Konstruktywna krytyka to tak , ją przyjmuję , ale to że mi wmawiasz swoje bolączki to już przyjmuję ale.... z politowaniem . Ale tutaj już się kłania Alzheimer , z resztą dotyczy to całego Twojego bytowania na tym forum :P
24. Grzesiek 12.
Aha Sokoła bardzo sobie cenię . Miał jajca odchodząc z Polsatu .
Ale wybacz , ale już dawno nie zaglądałem i nie czytałem tego co piszę ...Może dzisiaj tam zaglądnę :P
25. viggen
Czytać to potrafisz i brać ode mnie tylko cytaty :)
Co do bolidu, to nie potrafisz czytać bo się droczyłem z @elin, robiąc jej mętlik co potem osobiście z nią to wytłumaczyłem (przez PW) Ale co tam będę Ci tłumaczył, wszystkiego nie musisz wiedzieć.
"Widzisz potrafię czytać że zrozumieniem . Napisałem że , to co mówią kierowcy to PR i że wszyscy są zadowoleni po testach inni mniej inni bardziej . A ty mi wyjeżdżasz z pojedynczymi zdaniami z wypowiedzi kierowców . Mimo że z całości ich wypowiedzi wynika że są pozytywne nastawieni :P"
W tym sęk, że o PR ja Ci wcześniej powiedziałem, tylko że Ty czytasz to i cytujesz to, co nie powinieneś. Jasne, że są wszyscy zadowoleni ale czytając te narzekanie co Ci wkeliłem polega na tym, aby uświadomić innym nad czym zespół się skupia i z czym na razie ma problem.
To są ważne informacje. Reszta to papka lukrowana o czym sam piszesz i się z tym zgadzam.
Co do wyniku Kimiego nie napisałem, że klepnął najlepszy czas zatankowanym bolidem tylko tyle że mieli świetne wyniki a jeździli mocno zatankowanym bolidem przez większość sesji treningowych.
Myślisz, że Button czy Massa nie pofraliby tego swojego czasu poprawić jaki uzyskali ? To były jedne przejazdy aby poczuć moc drzemiącą w bolidach. - tak można w skrócie to napisać.
"A że walisz takie bawoły , to aż grzech nie zwrócić Ci uwagi . Bo jeszcze ktoś młodszy stażem przeczyta i będzie żyć w Twojej prawdzie , prawdzie opartej na fantazji ...:D "
Ciekawe, gdzie te bawoły? Przykro mi ale w tej dziedzinie to Ciebie nikt nie pokona,
A jeszcze trochę i zacznę brać opłatę za prawa autorskie, za to że cytujesz zdanie które skierowałem kilka miesięcy temu w Twoją stronę.
Nie mam pojęcia o jakim Alzheimerze mówisz ale nie wnikam w to. Napisałem, ze po Barcelonie odejdę ale może to zrobię wcześniej.
Sam gryzdałeś, że odchodzisz a wróciłeś. Więc wiesz na czym to polega.
I całe szczęście, że Sokoła nie ma w Polsacie. Nie mogłem już go słuchać, bo podczas GP nic nie widział poza Kubicą.
26. Grzesiek 12.
Gdybyś się wtedy tak marnie nie tłumaczył ... to i może bym Ci uwierzył :)
Na dodatek , sam wiesz ze było tegoż więcej ... duuuużo więcej :P
Ogólnie temat nudny się robi , więc kończę wątek :)
Na tym etapie testów , to aż dziwne było by gdyby bolidy były gotowe do wyścigów . Są aspekty w których musza się poprawić . Nic nowego .
Z resztą nie ma co sobie tym głowę zaprzątać . Jak nie te to się urodzą inne ....
A ty dalej swoje . Zobacz na gołe czasy okrążeń . I odpowiedź sobie czy byłby one możliwe w mocno zatankowanym bolidzie ?
Te bawoły , to już ci pisałem parę dni temu . Ale jak widzę dalej mimo podania wszystkiego czarno po białym ....dalej żyjesz w swoim ciemnogrodzie :P
Rzeczywiście Sokół był trochę sztywny . a to że gadał o Kubicy to akurat mi nie przeszkadzało ... Tylko skąd to wiesz skoro posiłkujesz się innymi telewizjami ....?
Kończę temat bo mam ciekawsze zajęcia :D
Aha- stawiam głowę , ze będziesz jeszcze pisał przed Barceloną i po Barcelonie . Również będziesz jak będą wyścigi w Australii itd... Nie wiem jak długo , ale jeszcze będziesz , więc daruj te swoje pożegnania pod niemal każdym komentem :P
27. viggen
Hahaha...
Ten się odezwał co do dzisiaj uważa, że Vettel wyprzedzał w Brazylii na żółtej i sędziowie go nie ukarali co w konsekwencji Vettel został Mistrzem.
Ten, który uważa Schumachera za najgorszego kierowcę bo w Monaco zablokował Alonso. Ale nie pamietasz jak Alonso na Węgier przyblykował Hamiltona.
Itd itp
Więc weź już przestań.
A odnośnie TV, to kolejny raz piszesz coś o czym nie pisałem. Fantazję to masz dobrą
Obiecuję Ci jeden post - only jedyny w czasie sezonu. I go specjalnie skieruję do Ciebie.
28. viggen
A co wyzywanie mnie od głupków, że się przyznałem że stąd odchodzę to Twoje zdanie, Mam tutaj z niektórymi osobami dobry kontakt i dobrze mi się rozmawia. Jak odejdę to przynajmniej nie będą czuć się, że ich w jakiś sposób olałem albo się na coś obraziłem. Tak jak zaczynasz się wypowiadać na forum i się witasz, to kultura wymaga, że jak odchodzisz to się żegnasz.
A co inni o mnie myślą, mam to w dupie ! Jak Kimi I DON'T CARE
29. Grzesiek 12.
To może jeszcze pogadamy o Abdykacji Papieża , o związkach partnerskich , o Annie ( Krzysztofie ) Grodzkiej , o wotum nieufności dla rządu , o brzozie smoleńskiej na której wysokości została ścięta itd...?
A tak bardziej poważnie , po cholerkę odgrzewać stare kotlety ?
Tak czy inaczej ....zdania nie zmieniam , bo Vettel manewr wyprzedzania zaczął na żółtej . Dodatkowo powinien być ukarany za kolizję z Bruno . Tak uważałem , uważam i raczej Twoje argumenty które do tej pory pisałeś tego nie zmienią ... No chyba ze coś w necie przeczytałeś od jakiegoś pismaka i chcesz się podzielić niusem i mnie zaskoczyć to kto wie ??? :D
Co do Schumachera , to jak zwykle koloryzujesz moje wypowiedzi ? Bo to że nie uważam go za najlepszego kierowcę , wcale nie znaczy ze za najgorszego A to że zaparkował w Monaco , to przecież nie mój wymysł :P
A poza tym , co blokowanie Hamiltona przez Alonso ma się do jego umiejętności jako kierowcy F1 ? Tak samo to że Schumacher zaparkował w Monaco nijak się ma do tego jakim jest kierowcą .....
No widzę ze życie zatoczy krąg .... już czuje się "zaszczycony" , bo to przeze mnie się zalogowałeś na ten portal ..... A teraz dowiaduje się że ostatni i jedyny w czasie sezonu post też będzie skierowany do mnie ... O dzięki stary !!!!
30. viggen
Na cholerą odgrzewać state kotlety ? Hmm...Ty jako pierwszy w każdej rozmowie (nie tylko ze mną) wypominasz coś co ktoś kiedyś napisał, jak Ci brakuję już argumentów.
Twoje zdanie możesz mieć ale fakty są faktami. Vettel popełnił błąd z Senną ale nie do końca był temu winien. Senna też zawinił w tym miejscu.
A jeżeli chodzi o żółte flagi czy też światła. wszędzie zostało to już wyjaśnione, że manewr był prawidłowy. Ale dalej się zamykał w tym hermetycznym Twoim życiu :)
Tylko mam nadzieję że będziesz mógł spać i nie będziesz wypatrywał mojego wpisy jak dziecko Mikołaja w Wigilię :)?
Tylko pytanie czy ja obietnice dotrzymuje bo może nie będzie warto nic pisac...
,,,leżącego się nie bije.
3maj się Młody!
31. Grzesiek 12.
Tylko ze ja nie sięgam dalej niż ostatnie wydarzenia z testów . A Ty zaczynasz tematy już dawno zakończone .....
Ale i tak te bawoły które niby wypisuję , to i tak marne dowody , wręcz nieprawdziwe , ze już Ci współczuję że nie mogłeś znaleźć więcej haków na mnie ... :D
A ja żebym chciał , podsumowując całokształt twojego bytowania mógłbym mnożyć kolejne przykłady , zaczynając od biedy w Ferrari przez erą Santandera , a kończyć a wpływie aerodynamik na dzisiejsze bolidy . Ale potraktuje to jako wpisy wieku dziecięcego :D
Co do kolizji Vettel -Senna zauważ ze to Niemiec wpakował się w tor jazdy Brazylijczyka , który nic już więcej nie mógł zrobić aby uniknąć kolizji . Wina Vettela ewidentna i niepodlegająca dyskusji .
Co do wyprzedzania przy żółtej tylko ślepiec nie zauważy że swój manewr Niemiec zaczyna przy żółtej . A bajeczki FIA o zachowaniu ostrożności są żałosne jak ich całokształt rządzenia ....
A to że Ferrari nie złożyło odwołania , to tylko dlatego bo wiedziało ze i tak nawet w przypadku uwzględnienia nic to im nie da , bo w takim przypadku gdy wyścig kończył się za SC utrzymano by wyniki sprzed wyjazdu samochodu bezpieczeństwa :P
No cóż , przecież jak pisałem wcześniej Twoich deklaracji nie biorę na poważnie . Daje głowę uciąć że jeszcze do rozpoczęcia sezonu będziesz nękał innych swoimi wpisami ....TAKŻE O MÓJ SEN NIE MUSISZ SIĘ MARTWIĆ ...:D
32. elin
Mojego nicku do Waszych kłótni proszę nie mieszać. Za bardzo sobie cenię wiedze Was obu, dlatego w tego typu sprzeczki nie mam już zamiaru być angażowana.
33. viggen
:)
Nie sięgam do zawiłych czasów bo pierwsze co mi przyszło do głowy. Nie chce mi się nad Tobą skupiać, bo pewnie znalazłbym wiele baboli poczynając od naszej pierwszej rozmowy :)
Po prostu mi się nei chce. Co wtedy nawet się obraziłeś na mnie ;)
Era Santandera czy nie ale Ferrari nie potrafi do dzisiaj swojego tunelu zbudować. Nie widziałem wyników finansowych za zeszły sezon. Wiem tylko. ze Mcl i RBR są najsilniejszymi zespołami jeżeli chodzi o wyniki finansowe. Lotus też się pnie coraz wyżej a nawet potrafili swój tunel wybudować.
Aerodynamika - to już rozmawialismy. Chciałeś zabłysnąć a sam się wepchnąłeś w kozi róg a potem nie umiałeś z niego wyjść.
Ostatnie wypowiedzi Neweya - "Nie ma zmian w regulaminie i są ograniczenia aerodynamiczne. Już nowego w tej dziedzinie nie wymyślimy. Dzisiaj to opony wyznaczają kierunek w którym powinniśmy się rozwijać i na czym skupić" Itd itp
Co do Vettela i Senne - tak zgadza się, wpakował się w tor jazdy bo ściął zakręt. Ale nadal nie wiesz dlaczego dostał Senna karę? Bo Senna pojechał jak Grosjean. Ktokolwiek by tam był Senna i tak by przestrzelił zakręt. Miał za dużą prędkość i i gdyby nie Vettel na jego drodze tak czy siak by skończył na kimś innym. A dwa - Vettel mu zamknął zakręt a nie wpakował się w tor jazdy Senny. Senna był z tyłu i to ona powinien uważać. To tak jak manewr wyprzedzania.
Co do świateł. A wiesz co oznacz żółte ciągłe i żółte migające? Albo żółte z migającym czerwonym ? W wiesz o tym, że steward z machającą flagą jest wyżej niż światełko?
Każdy myślał, że wyprzedził na żółtych. Ja też! Ale chłopaki na wielu forach w tym nawet na jednym polskim rozłożyli regulamin na części pierwsze - i okazało się - Vettel nie złamał przepisu. Wyprzedzał prawidłowo. Żadne forum które rozgryzło regulamin nie miało innego werdyktu jak takie, że Vettel został zasłużenia Mistrzem Świata.
Tak jesteś właścicielem Ferrari i wiesz co oni wiedzą :D
Ferrari złożyło pismo o wyjaśnienie i otrzymało odpowiedź. I temat się skończył, bo nie było podstaw o zmianę wyników.
PS
Dzisiaj masz wypowiedź Hornera - Lotus i Sauber zrobili największe postępy. A nei chciałeś mi wierzyć.
Lotus z Raikkonenem w tym sezonie powalczą o tytuł i sobie wspomnisz moje słowa.
Allison stoi za sukcesami Schumachera w Ferrari i Alonso w Renault. (tylko nikt o tym nie pamięta). Bo dzisiaj tylko każdy kojarzy nazwisko Newey.
Pozdro! Dla mnie koniec tematu w tym wątku.
34. Polak477
33. Horner razem z Marco i Di Montezemolo gadają różne rzeczy i często odwracają od siebie uwagę to samo o Sauberze i Lotusie mówili rok temu. Ale ja nie o tym. To wcale nie Allison stał za sukcesami Ferrari, ale ktoś o imieniu Rory Byrne, który paradoksalnie pracuje nad przyszłorocznym bolidem Ferrari właśnie.
35. Grzesiek 12.
Taa nie chce Ci się ...hehe
sam pewnie przemyślałeś wiele i wiesz że to Ty ciągle piszesz rzeczy które nijak się mają z prawdą :P
Ale dobra - nie chce mi się ciągnąć tematu i dalej wymieniać . Sam się pogrążasz coraz bardziej :P
a Ty dalej walisz cytatami . I co z tego że wiesz co mówią inni skoro nie potrafisz zrozumieć . Ogólnie jesteś doskonałym przykładem na błąd w edukacji . Za dużo ramówek a za mało samodzielnego myślenia ....
Tylko zupełny amator może pisać że aerodynamika nie odgrywa większej roli ....
ale co ja tam będę się produkować - betonu i tak nie przebiję :P
Ech ...kiedy Senna dostał karę ? Coś Ci się znowu pokiełbasiło ....
A poza tym co piszesz to same głupoty . Senna nic więcej nie mógł zrobić . Za to Niemiec maił do dyspozycji cały tor . Po jaką cholerą pakował się w Brazylijczyka to już tylko on wie :P
Co do żółtej , to właśnie przy tej fladze zaczął wyprzedzać . A mowa że zachował ostrożność to tylko pieprzenie dziadków z FIA .......
Nie jestem właścicielem Ferrari . Ale właśnie dlatego o czym pisałem wcześniej Ferrari nie składało odwołania , bo to i tak im nie dało ....
Co do postępów , to nie słyszałem żebyś coś wspominał o Sauberze ....
ogólnie zobaczymy co przyniosą następne testy , być może Lotus i Sauber więcej mieli z nowych bolidów i więcej odkryli .....
32. elin
Czegoś tutaj nie rozumiem ... Dlaczego piszesz ze obaj mieszamy Ciebie do naszej kłótni .... ?
Przeczytaj uważnie kto co pisze .... zanim osądzisz . Bo widzisz nie chcę bezpodstawnie być wrzucany do tego samego wora co @ viggen i posądzany że również Ciebie mieszam do kłótni z wyżej wymienionym :P
Pozdrówka :)
36. Grzesiek 12.
@ 34
Szkoda zdrowia ! znowu @ viggen łyka jak młody pelikan .... PR gadki Hornera i uznaje ją za wyrocznię :D
A co do Allisona , to pewnie znowu gdzieś w necie coś po łebkach przeczytał i udaje że wie więcej niż rzeczywiście .... - ot taka przypadłość :D
37. elin
35.Grzesiek12. - bo obu Wam należy się ( op...rz ) po równo ...
Ciekawie piszecie i fajnie by się czytało << argumenty - kontrargumenty >> gdybyście tylko odpuścili sobie wzajemne wyzwiska !!!
Pozdrowionka Wam Obu ;-)
38. viggen
@34
Napisałeś " To wcale nie Allison stał za sukcesami Ferrari, ale ktoś o imieniu Rory Byrne, który paradoksalnie pracuje nad przyszłorocznym bolidem Ferrari właśnie. "
Rory Byrne (i pewnie sobie przypomniałeś dopiero o nim niedawno jak był news o tym, że wraca do Ferrari) był konnstruktorem. Allison był szefem aerodynamiki w Benettonie, potem w Ferrari (chyba od 2000r jeżeli dobrze pamiętam) a potem przeszedł do Renault w 2005.
Do dzisiaj Newey też wszystkiego nie wymyślił, tylko jako szef wszystko się jemu przypisuje.
Ale to nie ważne. Chciałem tylko wspomnieć, że wiele rzeczy nie jest takie jak nam sie wydaje.
Pomijam fakt, że nowatorski system wydechu, który okazał się w sumie niewypałem czy też aktywne zawieszenie, które FIA im zabroniła to jego pomysł. (pod jego dowodzeniem) DRD to też pomysł Lotusa. itd
Co do oceny Hornera - tak mówił o Lotusie i Sauberze w zeszłym roku. I co pomylił się ? Przez pierwszą połowę Sauber i Lotus byli naprawdę szybcy tylko z braku finansów nie dali rady walczyć z najsilnielniejszymi.
A to że RBR będzie z przodu to nie powiedziane, Najszybszym bolidem w zeszłym sezonie był Mcl tylko jego niezawodność była jaka była. Mcl w tym sezonie mocno podepcze po piętach RBR.
Ponadto nie mówi Horner o tym, że ktoś jest silniejszy od nich, tylko że zrobili postępy. A to dwa inne pojęcia.
@35
Gregory....
Nie chce mi się, nie jestem dzieckiem jak Ty.
Już Ci 100 razy powtarzałem, że dzisiaj aerodynamika nie odgrywa takiej roli jak kiedyś bo jest ograniczona i zespoły też mają z tym problem. Nigdzie nie napisałem że bolidy się nie opierają na aerodynamice!. Sam sobie to ubzdurałeś i myslałeś że zabłyszczysz. Kiedyś aero było tak zaawoansowane że mechanika prawie nic nie miała do roboty.
Dzisiaj opony są podstawą do budowy bolidu. Bolid się projektuje pod opony. Dzisiaj aero nie jest siłą przewodnią w nowych bolidach. Nie ma takiego wpływu jak kiedyś. To napisałem, resztę sobie dodałeś.
Jakie są różnice w porównaniu do starych bolidów nawet z zeszłego sezonu. Zawieszenie pull road, zmniejszenie masy, optymalizacja tylnej czesci kolo dyfuzora, wyciagniecie skrzyni biegów itd. Nic nowego z aero nie wymysla bo przepisy zabraniaja. Jedyną luką jest DRD ale już DDRS został zabroniony. Nawet uginanie płatów zostało zminimalizowane do minimum.
W przyszłym sezonie będziesz miał nowe silniki i ERS.
Kiedys mogłeś kombinować jak chciałeś.
Ale dalej sobie myśl jak myślisz.
Co do Senny. Przesadziłem ponieważ Senna gdyby się nie wyeliminował dostałby tak czy siak karę za ten manewr.
Vettel nie miał całego toru. Ty chyba na Playstation grałeś a nie oglądałeś wyścigu. Połowa stawki w jednym zakręcie a Vettel miał cały tor :D Hahaha.
To Senna się wpakował w Vettela a nie na odwrót. To Senna był za Vettelem.
Co do flag masz znowu urojenie. Bo były światła dwukolorowe jak i flagi dwukolorowe.
Ale co tam sobie ubzdurałeś to sobie ubzdurałeś. Ale nie musisz się tym z nami dzielić i krzyczeć wszerz i wzdłuż, że Vettel nie zasłużył na mistrzostwo. Niemiec wygral sezon zasłużenie i tyle.
Twoje lamenty (i Alonso) nic nie zmienią.
Ale po kim to się mozna spodziewać, skoro wierzy w papkę Ferrari. I największego poszkodowanego od 3 lat, prawie jak męczennik ostatnich lat w F1...
Który od lat wierzy. że Massa jest słaby ale na tyle dobry że pokonał Raikkonena z palcem w tyłku. Itd.
Najpierw spójrz w lustro zanim coś napiszesz.
Cytuje wypowiedzi, ale wiem jakie i komu wierzyć.
Odwołania nie było bo najpierw było pismo o wyjaśnienie. I otrzymali odpowiedź od FIA. Gdyby w wyjaśnieniu było coś nie prawidłowego, Ferrari by się odwołało.
Itd itp etc.
Ale kończę już bo się znowu obrazisz jak ostatnio, co przez miesiąc ze mną nie nawiązywałeś rozmowy na żaden temat.
39. Polak477
38. viggen
Oj ja tam pamiętam o takich geniuszach jak Rory. Z Brawnem oraz Todtem stworzyli niesamowity team. No i tak, gadka fajna o tym, że projekt tworzy wielu "małych" projektantów. Problem jest taki, że Allison w Ferrari nie posiadał praktycznie w ogóle wkładu w bolid na swoim stanowisku.
A Horner tak jak i Hamilton i wielu innych piali nad bolidem(Saubera i Lotusa), ale nie przełożyło się to na wyniki i praktycznie gdyby nie słaba forma Ferrari to byliby tam gdzie są normalnie. Czyli kolo 4-7 pozycji.
40. Grzesiek 12.
37. elin
E tam .... "uprzejmości" którymi nawzajem się obdarowujemy to jeszcze nie powód aby pisać o wyzwiskach ...:) Jest ostro , ale wiadomo jak są dwa koguty na podwórku to muszą lecieć pióra :D
A poza tym pięknie przekręciłaś kota ogonem // Tak czy inaczej daleko mi do tego aby Ciebie , bądź inną na siłę angażować w swoje kłótnie . To nie jest w moim stylu :P A poza tym , bo nie wiem czy dokładnie czytałaś (tyle tego naskrobalismy ) , odsyłam do drugiego zdania drugiego akapitu we wpisie nr. 19 ...
Myślę że masz problem z kolegą , bo na każdym kroku coś tam chlapie odnośnie Twojej osoby .... Ale ogólnie to nie mój problem , więc mnie w to nie mieszaj :P
Pozdro :)
38
To że nie rozumiesz co piszą inni to jeszcze pół biedy ... ale widzę ze nawet nie potrafisz zrozumieć tego co sam piszesz .... - zastanów się głębiej na znaczeniu słowa >koniec< :D
Dobra nieważne , widzę ze dalej u Ciebie w Twoim rozumowaniu znaczenia aerodynamiki dalej średniowiecze .....
Nawet podajesz przykłady na to ze to inne czynniki teraz decydują ... hehehe
Ale już nie potrafisz zrozumieć że te zmiany spowodowane są właśnie dlatego aby jeszcze bardziej wpłynąć na docisk . A więc pośrednio wpływają na aerodynamikę ....
Co byś nie napisał to i tak aerodynamika ma decydujący wpływ na ogólną szybkość bolidu ...A to że dalej nie czaisz jest doskonałym przykładem na ograniczenia logicznego myślenia ...:P
Co do kolizji Senna -Vettel i żółtych flag odsyłam do analizy McNisha ze Sky Sport ...
I na prawdę trzeba być ślepym aby nie zauważyć tego ze Vettel miał całą prawą stroną wolną . Oraz nie widzieć tego że Senna nie mógł się inaczej zachować bo gdyby zjechał jeszcze bardziej w lewo przywalił by w kierowcę , bodajże Saubera . No chyba idąc Twoim tokiem rozumowania powinien tak jak połowa stawki ustąpić grzecznie mu miejsca ........
Kolejnych bredni czysto fantastycznych to nawet nie będę komentować , bo szkoda klawiatury . A co ważniejsze nie chcę dalej rozszerzać tematu do czego Ty zmierzasz z braku konkretnych kontrargumentów w omawianych tematach :P
Mylisz się , bo to nie był miesiąc .... Pewnie gdybyś był bardziej bystry to byś się zorientował ....ze to tyle nie trwało :P hehehe
41. viggen
@39
Allison był w Ferrari specjalistą ds. aerodynamiki. więc nie wiem czy nie miał żadnego wkładu w sukcesy Ferrari ? :>
Pomijam fakt, że wcześniej gdzie jeździł Schumacher czyli Benettonie był szefem działu odpowiedzialnego za aerodynamikę.
Co do formy Lotusa rozumiem Ciebie ale nie zgadzam się z tym. Lotus w pierwszej części miał świetny bolid. Tylko, że raz - Grosjen, który popełnia błędy i wiele wyścigów nie dojeżdża i dwa - syn marnotrawny który wraca po 2 latach i potrzebował czasu na wkręcenie się w wyścigi. Tym bardziej że nie ma testów podczas sezonu.
Dziecko rozumiem, co znaczy koniec. ale jak czytam Twoje dyrdymały to aż się nóż otwiera.
Nie będę już Ci tłumaczył odnośnie aero skoro nadal twierdzisz, że elementy które wymieniłem odpowiadają za areo to nie mamy o czym rozmawiać. Właśnie ze względu na ograniczenia tych rzeczy zespoły szukają innych sposobów na docisk. Ale gadaj do słupa a słup jak du...
I to ja jestem betonem :D? Ty co najmniej wtedy górą nie do przejścia ;)
Co do kolizji i analizy McNisha widziałem to - i jest jak Ci powiedziałem.
Było tam zamieszanie, Vettel ściął zakręt (już to pisałem wcześniej ale masz problemy z czytaniem) i zamknął furtkę Tak jak jest manerw wyprzedzania - kierowca z przodu może zamknąć tzw drzwi.
Problem polegał w Sennie, który zrobił to co kilka razy w sezonie Grosjen. Miał taką prędkość, że i tak by się nie zmieścił w zakręcie, i jakby nie skosił Vettela to by skosił kogoś innego. O tym też wyżej pisałem.
KImi też popełnił błąd ale jedyny pomyślał i zjechał na pobocze bo by też skończył wyścig.
Analiza żółtej flagi przez McNisha była i ? Nie było tam błędu Vettela. W żadnym wypadku. W pierwszym steward machał zieloną flagą a w drugiej Vettel rozpoczął manewr wyprzedzania na zielonym. Żółte się zapaliło ale Kobi zwolnił bo zjeżdżał do boksów. O tym też McNich mówił.
42. viggen
Od słów "Dziecko rozumiem, co znaczy....." jest do postu nr @40
43. Polak477
41. Był odpowiedzialny za jeden z oddziałów aero, dokładnie to chyba ten od testów, ale do projektu ręki nie przykładał. Od tego był Rory, Brawn, Costa, czy Tombazis. Być może przyczynił się do sukcesu w Benettonie, czy Renault, tego nie wiem, bo tamte teamy mnie nie interesowały, ale w Ferrari wkład miał raczej niewielki. Chociaż na pewno jakiś miał jak każdy pracownik SF.
44. elin
40. Grzesiek12. - no jeśli tak bardzo Ci zależy, aby ogon kota wrócił na właściwe miejsce ;-))), ... to proszę bardzo - news " Grosjean poprawia wczorajszy czas Buttona " wpis nr 47.
( ... nigdzie nie napisałam, że chodzi tylko o ten temat ... ;-))
I nie martw się ..." Kogucie " ;-))), nie mam najmniejszego zamiaru w nic Cię mieszać, bo również nie mam żadnego problemu ;-).
Pozdo :-)
45. Grzesiek 12.
41
W takim razie fantasto udowadniasz po raz kolejny że Twoje słowo jest tyle warte co szczekanie psa , bez obrazy dla kundla ...:D
Wiem że tego nie pojmiesz bo to dla Ciebie zbyt zaawansowanie . Ale właśnie taki kształt skrzyni biegów , silnika , nawet mocowania , rozrusznik kołpaki na kołach wydech zawieszenie itd , pośrednio są elementami aero..... bo ich kształt wpływa na przepływ powietrza .......
Ale co ja Ci będę tłumaczyć , skoro to dla Ciebie za wysokie progi ....
co do wypadku to przestań gadać kolejne głupoty podobne do kary jaką niby dostał Brazylijczyk .
Widzisz Niemiec wjechał na tor jazdy Senny po kontakcie bodajże z Rosbergiem .... nawet przez moment stracił panowanie na bolidem i się w jego wpakował ..... Dla mnie wina ewidentna Niemca i tyle !!
Co do żółtych , to nie tylko wyprzedził jednego kierowcę Saubera , ale też STR i to właśnie ten drugi manewr był istotą sporu . Widać ewidentnie że Niemiec manewr zaczyna i niemal kończy na żółtej .....
Ale wiem że dla Ciebie to zbyt trudne aby przyznać mi rację , bo w stosunku do Alonso masz podwyższone ciśnienie . a przyznając mi racje też musiał byś podważyć tytuł dla Niemca , więc będziesz się bronić przed oczywistą prawda jak diabeł święconej wody :D
44 elin
Ech ... Dalej kręcisz ogonem :/
Nie chcę z tego robić afery .... Ale chyba jest różnica między mieszaniem Twojej osoby w przypadku gdy się w ogóle nie wypowiadasz w temacie . A co innego , gdy temat nad którym rozmawialiśmy dotyczył bezpośrednio Twojego pytania , a więc w newsie w którym brałaś udział ?? Tym bardziej że w tamtym wątku szanowny kolega też nieźle zamiatał ogonem i mieszał preferencje do ilości bolidów , sugerując że są dwie prawdy ....
Tak mi się odpłacasz za moje dobre serce i chęć wyjaśnienia Twojego bezpośredniego pytania ? :D:D
Również Pozdo :)))
46. elin
45. Grzesiek12. - nie kombinuj, bo od tego przekręcania, w końcu całkowicie ukręcisz kotu ogon ... ;-))) ... i zostanie bez.
W tamtym newsie odpowiedzią na moje pytanie był tylko i wyłącznie Twój wpis nr 30 ...., a nie ten pod numerkiem 47.
I nie rozkładaj wszystkiego na czynniki pierwsze ... Bo wyjdzie, że z tych czy innych powodów, obaj możecie ( a nawet powinniście ) mieszać mój nick w swoje sprzeczki.
I oczywiście - doceniam to dobre serce ... ;-)). Tylko następnym razem, poproszę na moje bezpośrednie pytanie, bezpośrednią odpowiedź ... - a nie odsyłanie do szukania w google ;-))
Ponownie Pozdo ;-))
47. viggen
Dziecko, dalej w piaskownicy jesteś i jeszcze nic nie ulepiłeś.
Nigdzie nie napisałem. że aerodynamika nie ma wpływu na bolid i nie jest brana pod uwagę !
Ile razy mam Ci to powtarzać?! W szkole też taki jesteś ? Oporny do nauki, trudny do zajeb... ?!
Napisałem, że z roku na rok ze wględu na ograniczenia przepisów aero jest ograniczane do minimum.
Inżynierowie mają burzę mózgu i kombinują jak mogą. Skrzynia jest wydłużana, żeby wyciągnąć jak najwięcej z kompaktowej zabudowie z dyfuzora. To każdy wie.
Ale kilka lat temu miałem wielkie pole popisu. Skrzydła z tyły wyglądały jak od samolotu a przednimi to mogłeś w zimę śnieg z autostrady ściagąć.
A Ty dalej swoje.
Swoją drogą - kołpaków się już nie używa
Co do wypadku nie będę Ci tłumaczył. Masz w czaszce system zero jedynkowy. Nie będę się pocił dla kogoś, skoro do dzisiaj uważasz że Alonso wypadł na Suzuce z winy Raikkonena. I nadal jesteś w błędzie.
Co do STR - już pisałem wcześniej. Paliło się żółte ale zaraz po nim (zanim w TV zauważyć można zielone światło) po prawej stronie w wieżyczce steward macha zieloną flagą. Manewr był prawidłowy.
Ferrari dziecko odwoływało sie do manewru wyprzedzenia Kobiego o której wyżej już napisałem i Ci wytłumaczyłem. Ten pierwszy manerw na STR to wywołały "wojnę" media a nie Ferrari.
Przykro mi ale Alonso przegrał zasłużenie i musisz się z tym w końcu pogodzić.
Co do części w której napisałeś do @elin, gdzie wspomniałeś mnie to nie będę komentował. Zainteresowana wie o co chodzi. Ty nie musisz, łacznie z tym w jakim celu mieszałem prawdę z fikcją
48. viggen
*mieli wielkie pole do popisu a nie jak napisałem - że miałem
Sorry
I po lewej machał flagą zieloną a nie prawej jak napisałem
49. Grzesiek 12.
46. elin
Ok !!! Jeśli w rozmowach z innymi , nie życzysz sobie abym używał Twojego nicku , to dla mnie żaden problem :P Tylko pomyślałem ze takie lekkie nawiązanie do Twojego nicku , nie będzie stanowiło dla Ciebie żadnego problemu, tym bardziej że względu na stare czasy i dłuższą znajomość ....., a PRZEDE WSZYSTKIM kontekst jego użycia :)
Widocznie słabo Ciebie znam ..... :) Ale spoko , na siłę granic wyznaczonych przez Ciebie więcej nie zamierzam przekraczać !
47
No widzę że jednak coś drgnęło jeśli idzie o aerodynamikę . Widzę ze coś zaświtało w Twoim umyśle ..Kto wie może będą jeszcze z Ciebie ludzie !!!
Co do wypadku , to błagam , wiem ze że nie masz żadnych kontrargumentów tym bardziej z żalem przyjmuję nawiązanie do kolizji Alonso-Raikkonen - kolejny stary kotlet i temat zastępczy na ich brak - przynajmniej tak to odbieram ,a to tylko pokazuje Twoja słabość !!!
Odnośnie świateł . Żółte flagi obowiązywały w całym sektorze w którym to Vettel niemal nie wyprzedził kierowcy STR . Zasada poruszania się przy żółtej zapewne jest Ci znana , więc już nie będę nic więcej dodawać
migające zielone które było widoczne , było informacją ze będzie ono obowiązywało od następnego sektora !!- Dla mnie proste . Skoro dla Ciebie nie , to już nie mój problem :P
Co do stanowiska Ferrari zdania nie zmieniam . Nie było sensu wdawać się w przepychanki z dziadkami ....... w przypadku w którym nawet przy pozytywnym rozpatrzeniu , wyniki zostały by zaliczone sprzed wyjazdu SC :P
Dla mnie też to jest i było proste , jeśli dla Ciebie nie to też nie mój problem . Dokształć się trochę , to może kiedyś rzetelnie pogadamy !!!
50. viggen
"No widzę że jednak coś drgnęło jeśli idzie o aerodynamikę . Widzę ze coś zaświtało w Twoim umyśle ..Kto wie może będą jeszcze z Ciebie ludzie !!!"
W końcu w tej swojej piaskownicy coś ulepiłeś W końcu rozumiesz tekst czytany. W końcu doszło do Ciebie co miałem wtedy na myśli, Brawo. Oklaski. Chylę czoła. Jesteś moim geniuszem :)
Mam nadzieję, że w szkole szybciej łapiesz :)
A jeżeli dalej nie skumałeś, to zapraszam do początku i do czytania ze skutkiem zrozumienia.
"Co do wypadku , to błagam , wiem ze że nie masz żadnych kontrargumentów tym bardziej z żalem przyjmuję nawiązanie do kolizji Alonso-Raikkonen - kolejny stary kotlet i temat zastępczy na ich brak - przynajmniej tak to odbieram ,a to tylko pokazuje Twoja słabość !!! "
Kotlety to Ty pierwszy podgrzałeś. Tyle w tym temacie.
Co do świateł. Tłumaczyłem Ci, że flaga ma pierwszeństwo nad światłami. Po żółtym świetle w strefie żółtego steward machał zieloną flagą więc żółte światło już nie było ważne. Więc Vettel mógl wyprzedzać. Między żółtym a zielonym była zielona flaga! Manewr był prawidłowy. Koniec tematu.
I dalej - który raz mam Ci napisać, że w Ferrari nie chodziło o ten manewr na STR tylko o manewr na Kobayashim przed zjazdami do boksów.
narka
51. elin
49. Grzesiek12. - nie chodzi o rozmowy, tylko o kłótnie - i to tylko te - w których nie chcę się opowiadać po żadnej ze stron ... I nie dąsaj się ;-), bo doskonale wiesz, że jedynie o to mi chodziło.
Tak samo jak doskonale wiesz, że uważam Ciebie tutaj za Bardzo Dobrego " Starego " Kumpla ... z którym zawsze - przy tematach na poważnie, czy też żartem - świetnie potrafimy się dogadać ...
Ale jak chcesz w takiej sprawie strzelać fochy ... widocznie też słabo Ciebie znam !
52. Grzesiek 12.
51. elin
Tylko gdzie się doszukałaś kłótni w tamtym temacie ? Naprawdę jak na rozmowę między mną a kolegą @ viggen .... było tam rzeczowo i na temat .
Ustalmy jedną rzecz , moja osoba nie jest tutaj problemem :)) To Ty mi zarzucasz że mieszam Ciebie do swoich kłótni ..... Więc jakiej reakcji oczekiwałaś ode mnie , skoro stoisz okoniem przy swoim stanowisku ?
Nie przeczę , jestem zaskoczony ze tamten wpis dla Ciebie stanowił jakiś problem , tym bardziej że nigdy wcześniej , gdy nawet pisałem o Tobie z inną osobą nie stawiło to problemu ...
Ale jak już tak szczerze piszemy , właśnie dlatego ze Ciebie znam .... , wiem gdzie leżał problem we wpisie 32 ... i na pewno nie w moim wcześniejszym wpisie z innego newsa z nr 47 ....
Ty to wiesz i ja też .... tylko po co brniesz dalej ?
53. Grzesiek 12.
50
Naprawdę przechodzisz samego siebie....
Ale widzę po głębszej analizie twojego wpisu że byłem zbyt optymistyczny wobec Twojej osoby .Jest lepiej ale dalej nie pojmujesz , że mimo ograniczeń i tak dzisiaj wydajność aero jest porównywalna do czasów sprzed zmianą przepisów o ile nie większa ....
Poza tym poszukaj sobie bolidów sprzed zmianami . Te z roku 2008 , zwłaszcza przednie skrzydła to wręcz miniaturki względem dzisiejszych ... Nie wszytko da się zwalić na wielkość ... jak zwykle należy spojrzeć szerzej i zrozumieć co można było wcześniej czego dzisiaj nie można . A większe skrzydła miały za zadanie zniwelować różnicę po róznego rodzaju zakazów
Więc chyba znowu coś Ci się pokiełbasiło , tym razem na maksa :P
Co do tych odgrzanych kotletów , to naprawdę nie ma równych Tobie w tym względzie . Choćbyś nawet nie wiem jak zaprzeczał , to fakty mówią same za siebie
I znowu pudło ...Bo właśnie wyprzedzanie na żółtej Vergne była obiektem zapytania Ferrari , a nie Japończyka jak sugerujesz .... Więc może nie pisz tyle tylko sprawdź ....
Więc jak tutaj z Tobą rozmawiać skoro nie wiesz o czym mowa ?
54. elin
52. Grzesiek12. - wpis 32, to była raczej luźna uwaga ( dlatego nie był skierowany do konkretnego adresata ), żeby mnie nie mieszać do Waszych kłótni, bo jeśli będę chciała - sama się w nie wmieszam ;-). Nie był to dla mnie jakiś wielki problem, raczej chciałam, abyście znali moje stanowisko w tej sprawie. Po czym Ty zacząłeś drążyć temat ..., więc podałam Ci przykład tamtego wpis 47... I wyszło wielkie oburzenie ze sprawy całkowicie takiej reakcji nie wartej !
A znając mnie, powinieneś doskonale wiedzieć, że gdyby coś takiego naprawdę mi przeszkadzało ... napisałabym ostro i w taki sposób, iż nie byłoby żadnych wątpliwości, że nie życzę sobie wymieniania mojego nicku. Zdecydowanie w takim stylu nie pisałam ( o czym doskonale wiesz ).
Więc tym bardziej zaskoczyła mnie Twoja reakcja we wpisie 49. ... i wyszło jak wyszło.
55. Grzesiek 12.
54 elin
Postaw się na moim miejscu .... i wyobraź sobie że to ja Ci zarzucam że mieszasz mnie do kłótni z osobą X ..... - przyjemne raczej nie jest :P
Sorki ale dla mnie to jest poważne oskarżenie , tym bardziej że czuję się niewinny , ba... nawet apelowałem aby nie mieszać Twojej osoby do naszej dyskusji ...
Dlatego też uważam że swoje luźne uwagi powinnaś kierować do osoby która rzeczywiście próbowała Ciebie wkręcić w tą dyskusję i tyle ...
56. viggen
Chciałem Ci pokazać tymi skrzydłami o których napisałem, że kiedyś przepisy nie były aż tak ograniczone i można było robić z aerodynamiką co prawie dusza zapragnęła. A dzisiaj wiele cudów jest ograniczone i nie ma możliwości takiego manewru. I już po raz 500 piszę Tobię, że aero jest i musi być, bo bolid przy takiej masie i wielkości odfrunął by z toru. A Ty dalej swoje.
Absurd? A kto pisze o absurdzie w postaci kołpaków, które już dawno zostały zakazane ?
To jest tylko przykład.
Co do manewrów w Brazylii być może masz rację. Nie pamietam, o którym manewrze "nakablował" Button i który był rozpatrywany jako ostatni.
W każdy razie, nie mam ochoty tego szukać. Uznajmy, że masz w tym akurat rację. (możesz się cieszyć)
Ale tak czy siak, wszystkie manewry były wykonane przepisowo i nic tego nie zmieni.
To nawet zanim napisałem, sprawdziłem dla przypomnienia.
Pozdrawiam
57. elin
55. Grzesiek12. - będąc na Twoim miejscu ... i biorąc pod uwagę, że już " trochę " się tutaj znamy i oboje nie chcemy powtórki z początków znajomości ... Dlatego mamy " pakt o nieagresji " ;-) i wiemy, kiedy się wycofać lub iść w żart ...
Myślę, że tej sprawy, aż tak bardzo poważnie bym nie traktowała ... Tym bardziej, że coś takiego nie jest warte prawdziwej kłótni ... Co innego gdyby sprawa dotyczyła Kimiego ... ;-), to owszem, ale nie to ...
58. Grzesiek 12.
A ja uważam że i tak jest zbyt przesadnie rozbudowane , co zabija prawdziwe ściganie ...
Na szczęście , skrzydełka o których piszemy mają być mniejsze:P
Co do kołpaków to podałem jako przykład , doskonale wiedząc ze już dawno jest zakazany . A miał wskazać błąd w Twoim myśleniu
Ty uważasz że prawidłowo ja że nie . I niech tak zostanie :P
Pozdrawiam :)
57. elin
Ok niech Ci będzie ....
Ale możesz liczyć na rewanż ......... tzn . taki niewinny luźny żart ... i wcale nie w temacie Kimiego :)))
A temat , uznajmy że go nie było i tyle :P
Pozdrówki :)
59. viggen
"Co do kołpaków to podałem jako przykład , doskonale wiedząc ze już dawno jest zakazany"
No dobra przyznaj się, że się zagalopowałeś i napisałeś to bezmyślnie.
"
Ty uważasz że prawidłowo ja że nie . I niech tak zostanie :P"
Tu nawet nie ma co rozważać. Takie są fakty a nie nasza interpretacja.
Na manewrze na STR byłem niemal pewny że Vettel wyprzedzał nieprawidłowo.
Ale fakty są faktami i trzeba to zaakceptować.
60. elin
58. Grzesiek12. - OK, tematu zdecydowanie nie było ;-).
Mam tylko nadzieję, że jakoś dam radę przeżyć ten Twój rewanż ... ;-))
Pozdrówka :-)
61. Grzesiek 12.
59
Ech .... czep się tramwaju ... :) Ty naprawdę myślisz ze uważam ze kołpaki są dozwolone , w przypadku gdy już od dawna nikt ich nie używa ? Jakbym napisał o podwójnym dyfuzorze , kanale F i innym elemencie czysto aerodynamicznym w kontekście wpływu na szybkość bolidów , też byś myślał że uważam je za obowiązujące ? Mam wrażenie że szukasz tylko haków i bezsensu czepiasz się pojedynczych słów wyrwanych kontekstu ! Ale to tylko pokazuje Twoją słabość i brak argumentów w omawianej kwestii :/
właśnie fakty mówią same za siebie ..... Tylko jak z tobą rzeczowo rozmawiać o szczegółach , jeśli nawet nie wiesz który przypadek był kwestią sporu ...?
62. viggen
Szczerze nie chciało mi się tego już komentować ale chciałem jeszcze coś wyjaśnić.
Jeżeli chodzi o czepianie się zdań wyrwanych z kontekstu, niestety Ciebie to nikt nie pokona.
Może Ci się tak wydaje ale przejrzyj większość swoich wypowiedzi na tej stronie.
O każdy wyraz, pierdołę - jesteś pierwszy aby się przyczepić.
Taki już Twój styl pisania.
Więc zanim napiszesz o szukanie haków, stań raz chociaż przed lustrem nie tylko po to żeby nałożyć żel na włosy.
Co do faktów. Podałem Ci obydwie sytuacje o które się toczył spor odnośnie wyników w Brazylii.
I po zdaniu które napisałeś..... kto się czepia tramwaju ? Sam szukasz nawet jednego wyrazu, stwierdzenia aby się przyczepić albo zabłysnąć, co niestety nie zawsze Ci wychodzi.
To nie szkoła, i popisy przed koleżankami.
Pozdrawiam
63. Grzesiek 12.
Ech ... dziecko idź się klockami pobaw , skoro nic nie masz do powiedzenia w temacie F1 !
Pozdrawiam
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz