2012-10-13 GP Korei - Trening 04:00 - 05:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:37.642 | 17 |
2 | L.Hamilton | McLaren | 1:38.169 | 12 |
3 | J.Button | McLaren | 1:38.511 | 13 |
4 | R.Grosjean | Lotus | 1:38.582 | 16 |
5 | K.Raikkonen | Lotus | 1:38.666 | 18 |
6 | F.Alonso | Ferrari | 1:38.705 | 12 |
7 | M.Webber | Red Bull | 1:38.766 | 7 |
8 | F.Massa | Ferrari | 1:38.791 | 13 |
9 | P.Maldonado | Williams | 1:38.833 | 16 |
10 | N.Hulkenberg | Force India | 1:38.932 | 17 |
11 | S.Perez | Sauber | 1:38.954 | 17 |
12 | N.Rosberg | Mercedes | 1:39.010 | 20 |
13 | M.Schumacher | Mercedes | 1:39.150 | 18 |
14 | P. di Resta | Force India | 1:39.156 | 18 |
15 | K.Kobayashi | Sauber | 1:39.345 | 14 |
16 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:39.448 | 17 |
17 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 1:39.537 | 18 |
18 | B.Senna | Williams | 1:39.706 | 18 |
19 | W.Pietrow | Caterham | 1:41.114 | 14 |
20 | H.Kovalainen | Caterham | 1:41.437 | 19 |
21 | C.Pic | Marussia | 1:41.684 | 16 |
22 | T.Glock | Marussia | 1:42.062 | 15 |
23 | N.Karthikeyan | HRT F1 | 1:42.845 | 15 |
24 | P.de la Rosa | HRT F1 | 1:42.882 | 14 |
Vettel deklasuje rywali przed kwalifikacjami
W ostatnim przed czasówką treningu zespół Red Bulla utrzymał wysoką formę. Sebastian Vettel okazał się najszybszym kierowcą na torze, uzyskując najlepszy czas weekendu, 1:37.642 oraz ustanawiając rekordy w drugim i trzecim sektorze.Przeszło 0,5 sekundy za Vettelem, na zakurzonym koreańskim torze uplasowali się kierowcy McLarena- Lewis Hamilton przed Jensonem Buttonem.
Za czołową trójką, znaleźli się kierowcy Lotusa- Grosjean przed Raikkonenem. Ekip Lotusa cały czas sprawdza nowy wydech, wykorzystujący efekt Coandy. W sobotę rano, podobnie jak w piątek, nowy system zamontowany był jedynie w bolidzie Kimiego Raikkonena.
Dopiero z piątym czasem przygotowania do czasówki zakończył aktualny lider mistrzostw świata kierowców, Fernando Alonso, który wyprzedził Marka Webbera i Felipe Massa. Australijski zawodnik Red Bulla pod koniec sesji nie był w stanie jednak wyjechać na tor i poprawić swojego czasu gdyż mechanicy nie zdążyli na czas zakończyć pracy przy jego bolidzie.
Czołową dziesiątkę w sobotę rano zamykali Pastor Maldonado i Nico Hulkenberg. Nieco lepiej przed kwalifikacjami wypadł Sergio Perez, który zajął 11 miejsce. Jego partner z ekipy, Kamui Kobayashi, nie poprawił się w stosunku do piątkowych treningów, kończąc przygotowania z 15 czasem.
Między kierowcami Saubera znaleźli się zawodnicy Mercedesa oraz Paul di Resta.
W dole tabeli wyników prym wiedli kierowcy Caterhama- tym razem Witalij Pietrow był szybszy od Heikki Kovalainena i Charlesa Pica, który przed dzisiejszym treningiem miał wymieniony 9 silnik, co oznacza, że Francuz jutro zostanie ukarany przesunięciem o 10 pozycji na starcie.
komentarze
1. xdomino996
Nie ma szans, RB deklasuje stawkę w S3.
2. carlos11111
Po treningu uklad jest dobry tylko groszek tym razem musi utrafic Ventyla i wtedy Raikonen ma szanse na dogonienie Ferdka i Palucha
3. dexter
Ten tor nie jest wcale taki latwy, ostatni pasaz jest dosc wymagajacy. No i ten prawy zakret przed zjazdem do boxow jest dosc krytycznym punktem, pokonuje sie go na pelnym gazie. Tam kierowca musi liczyc sie z tym , ze poprzedzajacy bolid moze nagle skrecic do boxow. Dzisiaj duzo kierowcow mialo problemy z zakretem nr. 1. Ciezko jest tam trafic w odpowiedni punkt hamowania.
Widac bylo, ze tor na poczatku 2 treningu byl dosc brudny (slaby Grip), a kierowcy popelniali dosc duzo bledow. (jesli opona nie ma odpowiedniej temperatury, a kierowca sie troche pomyli, kolo przez moment sie zablokuje, wtedy taka opona natychmiast traci Grip, kierowca z latwoscia przestrzela Apex. Natomiast jesli opona posiada dobry Grip i sie zablokuje, to zawsze mozna jeszcze w miare dobrze pokonac zakret).
Miekkie (zolte) opony przez ok. 7, 8 okrazen dosc stabilnie sie zachowywaly, choc jak wspomnialem - problemy z rozgrzaniem. (uzyskanie odpowiedniego okna temp.)
Super - miekkie powinny byc z doswiadczenia zaleznie od bolidu 0,3-0,7 szybsze na rundzie. Interesujace zjawisko mozna bylo zauwazyc, ze super-miekka mieszanka potrzebuje wiele okrazen aby na niej optymalny czas wykrecic (tzn. w normalnym przypadku, ze gubi sie niepotrzebnie duzo czasu, wtedy byloby dobrze zoptymalizowac przygotowanie opony, setup, temperature opony, nawet wczesniej zalozyc koce rozgrzewajace, aby wczesniej uzyskac jej maksymalny punkt pracy).
Bardzo waznym aspektem jest takze, kiedy taka opona uzyska opymalna temp. pracy. Jak dlugo wytrzymie, a przede wszystkim jak sie ona szybko zuzywa.
Trzeba dokladnie przeanalizowac dwie mieszanki, jak beda sie takie opony w symulacji Quali i w symulacji wyscigu zachowywac? Interesujace jest takze, jak zachowuje sie zatankowany bolid w porownaniu do jednego okrazenia? Jaki kompromis wybrac bardziej pod Quali, czy bardziej pod wyscig? Jak beda sie opony zachowywac?
Wszystko zalezy od bolidu, jeden dobrze spisuje sie z tymi samymi ustawieniami na Quali i na wyscig. Inny bolid nie.
To jest pytanie, jaki Setup wybrac na Quali? Jaka strategie, znajac wytrzymalosc opon. Przewaznie tylnie opony zuzywaja sie szybciej, auto staje sie nadsterowne, tyl bolidu zaczyna sie slizgac, jesli teraz wybiore auto ustawione bardziej pod Quali, to mam ryzyko, ze opony zaczna sie szybciej zuzywac, wieksza nadsterownosc, w wyscigu bolid jest wolniejszy i zwieksza sie prawdopodobienstwo dodatkowego stopu.
Dlatego tak wazne sa info. zbierane na temat poszczegolnych mieszanek opon.
Zasadniczo ciezko jest na takim torze gdzie sa dlugie proste, szybkie i wolne zakrety dobrze wybrac wlasciwy setup. Zawsze to jest jakis kompromis
W dzisiejszych czasach roznica miedzy pustym a zatankowanym bolidem wynosi 7 sek. Pare lat temu, kiedy jezdzilo sie nie tak mocno zatankowanym bolidem, oraz na oponach ktore wiecej wytrzymywaly, jazda bolidem F1 byla bardziej wymagajaca, ciezejsza.
Choc Ferrari dostarczylo pare Updates na GP Korei, to w wiekszosci wieksze pakiety udoskonalen zespoly dopiero przygotowuja na GP Indii.
Red Bull wyglada dosc dobrze. Przednie skrzydlo, wydech, podwojny DRS... funkcjonuja.
McLaren jak zwykle, jesli chodzi o sam Pace prezentuje sie dobrze.
Walka o tytul mistrza swiata zaczela sie na dobre. Zobaczymy, ktory z kierowcow (Vettel czy Alonso) bedzie mial na koncu przyslowiowy nos z przodu. Ja osobiscie, w tej walce widze mala przewage Sebastiana i trzymam za niego kciuki.
4. dexter
o Sorry, ten post tutaj nie mial byc.
5. Skoczek130
Obiekt ten wymaga bardzo płynnej jazdy. Pierwszy sektor to odpowiednie wyczucie dohamowania oraz wyjścia z zakrętu, natomiast kolejne dwa wymagają najlepszej linii przejazdu. Właściwie każda inna może skutkować wypadnięciem z toru, w skutek stracenia przyczepności.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz