2012-10-13 GP Korei - Trening 04:00 - 05:00
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 S.Vettel Red Bull 1:37.642 17
2 L.Hamilton McLaren 1:38.169 12
3 J.Button McLaren 1:38.511 13
4 R.Grosjean Lotus 1:38.582 16
5 K.Raikkonen Lotus 1:38.666 18
6 F.Alonso Ferrari 1:38.705 12
7 M.Webber Red Bull 1:38.766 7
8 F.Massa Ferrari 1:38.791 13
9 P.Maldonado Williams 1:38.833 16
10 N.Hulkenberg Force India 1:38.932 17
11 S.Perez Sauber 1:38.954 17
12 N.Rosberg Mercedes 1:39.010 20
13 M.Schumacher Mercedes 1:39.150 18
14 P. di Resta Force India 1:39.156 18
15 K.Kobayashi Sauber 1:39.345 14
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:39.448 17
17 D.Ricciardo Toro Rosso 1:39.537 18
18 B.Senna Williams 1:39.706 18
19 W.Pietrow Caterham 1:41.114 14
20 H.Kovalainen Caterham 1:41.437 19
21 C.Pic Marussia 1:41.684 16
22 T.Glock Marussia 1:42.062 15
23 N.Karthikeyan HRT F1 1:42.845 15
24 P.de la Rosa HRT F1 1:42.882 14
komentarze
  • 1. xdomino996
    • 2012-10-13 06:22:42
    • *.205.47.144.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Nie ma szans, RB deklasuje stawkę w S3.

  • 2. carlos11111
    • 2012-10-13 06:33:49
    • *.147.29.57

    Po treningu uklad jest dobry tylko groszek tym razem musi utrafic Ventyla i wtedy Raikonen ma szanse na dogonienie Ferdka i Palucha

  • 3. dexter
    • 2012-10-13 06:35:55
    • *.115.39.135

    Ten tor nie jest wcale taki latwy, ostatni pasaz jest dosc wymagajacy. No i ten prawy zakret przed zjazdem do boxow jest dosc krytycznym punktem, pokonuje sie go na pelnym gazie. Tam kierowca musi liczyc sie z tym , ze poprzedzajacy bolid moze nagle skrecic do boxow. Dzisiaj duzo kierowcow mialo problemy z zakretem nr. 1. Ciezko jest tam trafic w odpowiedni punkt hamowania.
    Widac bylo, ze tor na poczatku 2 treningu byl dosc brudny (slaby Grip), a kierowcy popelniali dosc duzo bledow. (jesli opona nie ma odpowiedniej temperatury, a kierowca sie troche pomyli, kolo przez moment sie zablokuje, wtedy taka opona natychmiast traci Grip, kierowca z latwoscia przestrzela Apex. Natomiast jesli opona posiada dobry Grip i sie zablokuje, to zawsze mozna jeszcze w miare dobrze pokonac zakret).
    Miekkie (zolte) opony przez ok. 7, 8 okrazen dosc stabilnie sie zachowywaly, choc jak wspomnialem - problemy z rozgrzaniem. (uzyskanie odpowiedniego okna temp.)
    Super - miekkie powinny byc z doswiadczenia zaleznie od bolidu 0,3-0,7 szybsze na rundzie. Interesujace zjawisko mozna bylo zauwazyc, ze super-miekka mieszanka potrzebuje wiele okrazen aby na niej optymalny czas wykrecic (tzn. w normalnym przypadku, ze gubi sie niepotrzebnie duzo czasu, wtedy byloby dobrze zoptymalizowac przygotowanie opony, setup, temperature opony, nawet wczesniej zalozyc koce rozgrzewajace, aby wczesniej uzyskac jej maksymalny punkt pracy).
    Bardzo waznym aspektem jest takze, kiedy taka opona uzyska opymalna temp. pracy. Jak dlugo wytrzymie, a przede wszystkim jak sie ona szybko zuzywa.
    Trzeba dokladnie przeanalizowac dwie mieszanki, jak beda sie takie opony w symulacji Quali i w symulacji wyscigu zachowywac? Interesujace jest takze, jak zachowuje sie zatankowany bolid w porownaniu do jednego okrazenia? Jaki kompromis wybrac bardziej pod Quali, czy bardziej pod wyscig? Jak beda sie opony zachowywac?
    Wszystko zalezy od bolidu, jeden dobrze spisuje sie z tymi samymi ustawieniami na Quali i na wyscig. Inny bolid nie.
    To jest pytanie, jaki Setup wybrac na Quali? Jaka strategie, znajac wytrzymalosc opon. Przewaznie tylnie opony zuzywaja sie szybciej, auto staje sie nadsterowne, tyl bolidu zaczyna sie slizgac, jesli teraz wybiore auto ustawione bardziej pod Quali, to mam ryzyko, ze opony zaczna sie szybciej zuzywac, wieksza nadsterownosc, w wyscigu bolid jest wolniejszy i zwieksza sie prawdopodobienstwo dodatkowego stopu.
    Dlatego tak wazne sa info. zbierane na temat poszczegolnych mieszanek opon.
    Zasadniczo ciezko jest na takim torze gdzie sa dlugie proste, szybkie i wolne zakrety dobrze wybrac wlasciwy setup. Zawsze to jest jakis kompromis

    W dzisiejszych czasach roznica miedzy pustym a zatankowanym bolidem wynosi 7 sek. Pare lat temu, kiedy jezdzilo sie nie tak mocno zatankowanym bolidem, oraz na oponach ktore wiecej wytrzymywaly, jazda bolidem F1 byla bardziej wymagajaca, ciezejsza.

    Choc Ferrari dostarczylo pare Updates na GP Korei, to w wiekszosci wieksze pakiety udoskonalen zespoly dopiero przygotowuja na GP Indii.
    Red Bull wyglada dosc dobrze. Przednie skrzydlo, wydech, podwojny DRS... funkcjonuja.
    McLaren jak zwykle, jesli chodzi o sam Pace prezentuje sie dobrze.


    Walka o tytul mistrza swiata zaczela sie na dobre. Zobaczymy, ktory z kierowcow (Vettel czy Alonso) bedzie mial na koncu przyslowiowy nos z przodu. Ja osobiscie, w tej walce widze mala przewage Sebastiana i trzymam za niego kciuki.

  • 4. dexter
    • 2012-10-13 06:51:23
    • *.115.39.135

    o Sorry, ten post tutaj nie mial byc.

  • 5. Skoczek130
    • 2012-10-13 13:34:59
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obiekt ten wymaga bardzo płynnej jazdy. Pierwszy sektor to odpowiednie wyczucie dohamowania oraz wyjścia z zakrętu, natomiast kolejne dwa wymagają najlepszej linii przejazdu. Właściwie każda inna może skutkować wypadnięciem z toru, w skutek stracenia przyczepności.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo