Lotus znowu przekłada wyścigowy debiut DDRS
Zespół Lotus po raz kolejny zmuszony został do przesunięcia wdrożenia systemu podwójnego DRS, po tym jak w piątek na Suzuce ekipa sprawdzała system bez powodzenia.„System trochę działał, ale nie zamierzamy z niego korzystać” mówił Raikkonen pytany o sytuację na Suzuce. „Dodatkowo mieliśmy kilka innych problemów podczas jazdy, co ponownie uniemożliwiło uzyskanie najlepszego obrazu sytuacji. System ten, gdy zacznie działać na 100 procent, nie sprawi, że nagle zaczniemy wygrywać.”
Fin przyznał także, że nowy system utrudnia nieco ustawienie bolidu.
komentarze
1. sly1234
szkoda:( RAI będzie zawiedziony
2. Reaglag
Tak beda przekladac az w koncu okaze sie ze nie wykorzystaja go wogole.
3. iopcio
cos mi se wydaje ze juz wszystkie sily rzucili na kolejny sezon
4. ULTR93
Moim zdaniem nie zastosują DDRS w żadnym wyścigu.
5. Michael Schumi
Sądzę, że i tak Kimi jest dobry bez tego DDRS-u
6. MarTum
juz szkoda na niego pracować. Teraz pewnie wiekszość sił idzie na bolid na sezon 2013 ,a DDRS jak wiadomo bedzie zakazany od 2013
7. rokosowski
@6 Będzie zakazany ale ten od Merca, Lotus ma inne rozwiązanie.
8. SereCk
@MaTum z tego co mi wiadomo DDRS w specyfikacji LOTUS'a nie zostal zakazany w 2013, rozni sie od tego Mercedesowego ( ten jednak zostal zakazany)
Czy ktos ma jakies pewne info w tej sprawie??
9. RoyalFlesh F1
Moze tak byc ze Lotus wprowadzi go dopiero w 2013. Wiadomo mogliby tego zakazac tak jak to zrobili z drs mercedesa. A jak ma działac inczej, takie chodzą pogłoski to bedzie legalny.
To tylko moje domysły
10. viggen
DDRS Lotusa nie został zakazany.
Mnie się wydaję, że zespól będzie chciał uciułać punkty żeby wyprzedzić Ferrari i byc na 3 miejscu w generalce.
Założonia na ten rok już zrobione. Kimi wyżej niż ósmy w generalce (a taki był zapis w kontrakcie), Groszek się wiele nauczył, zespół nazbierał dane i w przyszłym roku Groszek nr1 a Kimi pomagier.....Eric wie co robi :), w koncu Francuz to jego pupil.
11. ERSPECT PL
frenchman nie ma podejscia do kimiego.ddrs jest potrzebny teraz..
12. RyżyWuj
Klasyka w Lotusie. Wywalili kupę kasy i czasu na fantasmagorię techniczną, którą użyją raz na ostatnim wyścigu, gdy już będzie pozamiatane - a od przyszłego sezonu jest zabroniona. Brakuje im pragmatyzmu i dobrego kierownika rozwoju - tak jak w McLarenie np.
13. viggen
@12
Umiesz czytać czy nie :P?
Przecież napisałem, że system Lotusa nie będzie zabroniony w przyszłym sezonie. Mercedesa tak Lotusa nie.
14. sliwa007
Z jednej strony gdyby ten system zadziałał to zarówno Raikkonen jak i Lotus mieliby większe szanse na podia w swoich klasyfikacjach końcowych. Pokaz siły tego systemu mógłby jednak podziałać na FIA, która w przerwie zimowej zakazałaby stosowania tego rozwiązania albo w najlepszym wypadku na starcie pierwszego wyścigu sezonu 2013 wszystkie czołowe zespoły miałyby to w swoich bolidach.
Jeśli spojrzymy na obecną klasyfikację konstruktorów to z punktu widzenia finansowego strata wynikająca z zajęcia 4 a nie 3 miejsca nie jest aż taka ogromna. Kimi mistrzem na pewno nie zostanie, a biorąc pod uwagę w jakiej formie obecnie jest Lotus ciężko będzie mu walczyć o podium.
Myślę, że Lotus zastanawia się czy warto wyskakiwać teraz z tym systemem i walczyć o te dodatkowe kilka milionów za 3 miejsce czy może poczekać do przyszłego sezonu (wiadomo, że regulamin poza kosmetycznymi zmianami jest taki sam jak teraz) i od samego początku mieć na pokładzie coś takiego jak DDRS. Dopracowany do perfekcji DDRS. Bo w takie gadanie, że system nie działa tak jak powinien nie chce mi się wierzyć. To nie jest HRT tylko Lotus, oni mają doświadczenie i na pewno tyle czasu ile na to poświęcili musi dać jakieś efekty.
15. dzdzownica
Moim zdaniem nie zamontują tego systemu w tym roku. To jest właśnie óżnica między teorią z tunelu a praktyką na torze. Wywalili kupę kasy na ten wynalazek- pewnie miał im dać niezłego kopa do końca sezonu. Nic więcej raczej nie mają.
Tak jak pisał sliwa007, i tak zarobią za 4 miejsce niezły pieniądz. 3 miejsce to byłby efekt ponad plan, może się uda jeśli konkurencja będzie miała dużo pecha.
przy duzych zmianach od kolejnego sezonu musza rzucić inżyniering do nowych zadań. Ten sezon dokończą kierowcy, nie inżynierowie (przynajmniej w Lotusie).
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz