Lotus sprawdzi wydajniejsze tylne skrzydło
Zespół Lotusa, który być może niepozornie, ale cały czas utrzymuje się w ścisłej czołówce zarówno w klasyfikacji konstruktorów, jak i kierowców, w drugiej części sezonu chce pokusić się o walkę o tytuł mistrzowski do samego końca.Nowe części zdaniem dyrektora technicznego zespołu, Jamesa Allisona, mają znacząco poprawić efektywność systemu DRS.
„Mamy nową podłogę i nowe tylne skrzydło” mówił Allison. „Nowe tylne skrzydło pracuje z takim samym dociskiem, jak to używane przez nas w Monako, ale ma lepszą różnicę jeżeli chodzi o system DRS. Oznacza to, że skrzydło lepiej wykorzystuje system DRS przełączając się pomiędzy maksymalnym a zredukowanym oporem.”
Nowe skrzydło jest rozwijane równolegle do systemu podwójnego DRS, który powróci do bolidów E20 najwcześniej podczas GP Japonii na torze Suzuka.
„Wierzymy, że udało nam się wyprodukować skrzydło, którego właściwości znajdują się w górnej części charakterystyki docisku, ale nadal potrafi wykorzystać potencjał systemu DRS, co jest trudniejsze do osiągnięcia przy wysokich poziomach siły dociskającej. Ciekawie będzie zobaczyć jak ono sprawdzi się na torze.”
komentarze
1. MelonE250
Widać, że Allison ma pomysły na nowe rozwiązania i systematycznie wprowadzają je do samochowód, Jeśli nowy system DDRS sprawdzi sie, ten bolid może być naprawdę szybki.
2. Oskar9
Byle nie było za późno na włączenie się do walki.
3. Iceman_1
Dokładnie o tym DDRS słyszę już od kilku miesięcy, a tymczasem sezon ma się ku końcowi
4. RyżyWuj
Dopracują DDRS na wyścig w Australii.
5. mexo4
@ MelonE250 -Mylisz sie kolego !!! DDRS to nie jest NOWE rozwiązanie Allisona . Marcedes jezdzi z tym od początku sezonu, a Lotus cały czas o tym mówi a DDRS jak nie było tak nie ma ! Co do systematycznego wprowadzania też nie są w tym najlepsi ! W 2010 r Mieli wprowadzić kanał F jak najszybciej , a kiedy wprowadzili to wszyscy wiemy ! pozdro
6. Roomster720
no w koncu jakas zmiana ;)
dalo sie zauwarzyc ze na poczatku sezonu lotusy byly strasznie szybkie, ale chyba spoczeli na laurach ;) zobaczymy co z tego wyniknie ;>
7. robdk
#5 Tylko DDRS Lotusa to zupełnie inne rozwiązanie a jedynie nazwa taka sama. Od przyszłego roku rozwiązanie Mercedesa ma być zakazane, a to z lotusa to jest wykorzystanie efektu przeciążenia czy też przeciągnięcia tylnego skrzydła przy większych prędkościach. Zjawisko znane od lat w lotnictwie. Jak to dopracują to będą dość sporo w przodzie nawet na sezon 2013
8. Martitta
Obiecują wszystko ładnie, pięknie a podczas wyścigu znowu będzie - KERS ;/
9. sly1234
PO co sprawdzać jak już napisaliście WYDAJNIEJSZE :):)))))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz