GPDA poparło Pirelli
Stowarzyszenie Kierowców Formuły 1 (GPDA) poparło firmę Pirelli, która niedawno dała do zrozumienia, że nie będzie biernie przyglądać się bezsensownemu marnowaniu nieużywanych kompletów opon. Jak informowaliśmy w poniedziałek, dostawca ogumienia gotowy jest bowiem z prośbą o zmiany w regulaminie zgłosić się bezpośrednio do FIA.Stowarzyszenie Kierowców Formuły 1, po zapoznaniu się ze sprawą, poparło jednak włoskiego producenta. Reakcja GPDA, jak można się domyślać, została przez Pirelli ciepło przyjęta.
„Powiedzieli, że sytuacja w której przywozimy komplety opon, które nie zostaną użyte jest niemądra i jeśli nie możemy ich wykorzystać, to nie chcą abyśmy zabierali je ze sobą na wyścigi” - dla serwisu Autosport, podczas FOTA Fans Forum zorganizowanego w Mediolanie, mówił Paul Hembery z Pirelli.
„Kierowcy przyznali, że zgadzają się z sugestiami i powiedzieli, że powinniśmy znaleźć sposób na wykorzystanie tych opon podczas piątkowych treningów lub w trakcie sobotnich kwalifikacji. Odpowiedziałem, że zgadzam się z nimi zupełnie i poprosiłem o nakłonienie zespołów do pomocy w rozwiązaniu problemu”.
„Oczywiście, jeśli mam być szczery, absurdem byłoby nie podjęcie żadnych działań i kolejny rok wożenia po świecie opon o których wiemy, że nie zostaną wykorzystane”.
„Nie staramy się faworyzować ani zapewnić przewagi żadnemu z zespołów. Chcemy po prostu wskazać na istniejącą w systemie nieprawidłowość – dla każdego zainteresowanego lepiej byłoby, gdybyśmy znaleźli właściwszy sposób na wykorzystanie wszystkich surowców”.
komentarze
1. poncki
Jesli przejdzie pomysł z dodatkowym czasem treningowym dla młodych kierowcow, będzie to idealna opcja aby wykorzystać te opony.
2. theadzik
@1 No tak, ale ten dodatkowy czas to dodatkowe koszta. A zamiana mieszanki twardej na miękką jest darmowa. (Nie to żebym przejmował się pieniędzmi, ale niestety stajnie to robią)
3. jar188
W takiej sytuacji zespoły nie powinny mieć nic do powiedzenia i kropka.
4. TrueVanDal
@2, Poprawcie mnie jeśli się mylę ale chyba nie ma być żadnego dodatkowego czasu tylko inaczej rozdzielony czas, który i tak już jest. Teraz w piątek są dwa treningi po 1.5h a pomysł jest aby zrobić z tego 3 treningi po 1h. To nadal są 3 godziny, tylko chcą jedną godzinę przeznaczyć TYLKO dla młodych kierowców (czy tam rezerwowych). W takim razie koszty chyba się nie zmienią. Ale może coś źle zrozumiałem ;).
Co do samej informacji to chyba dobre posunięcie. raczej nikt na tym nie straci a przynajmniej nie trzeba będzie wywalać tych niezużytych twardszych opon.
Pozdro.
5. lukasz1
I gdzie tu ekologia?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz