Cosworth chce poznać decyzję
Firma Cosworth, która w ubiegłym sezonie powróciła do F1, także niecierpliwi się wobec braku decyzji w sprawie jednostek napędowych w sezonie 2013 i chce klarownych wyjaśnień.Na przeniesienie terminu wprowadzenia proponowanych zmian na późniejszy okres, naciskają w szczególności Ferrari i Mercedes, które są zdania, iż poniesie to za sobą duże koszty. Tymczasem Renault ze swojej strony grozi wycofaniem się z F1, jeżeli silniki turbo nie pojawią się za dwa lata.
Cosworth pozostaje w tej kwestii bezstronny, lecz jedyne czego oczekuje to podjęcia konkretnej decyzji, aby mieć możliwość kontynuowania swojego programu rozwojowego.
„Po prostu chcemy, aby ta sprawa się wyjaśniła. Jeśli to ma być silnik 1,6 litrowy to dobrze, przygotujemy go. Jeżeli jednostka się nie zmieni i nadal będzie to V8 to również będziemy gotowi. Prezydent FIA powiedział nam, że bierze nasz głos pod uwagę, a my chcemy rozwiązania.” – powiedział Mark Gallagher, szef Coswortha.
Gallagher dodał również, że bardziej skłonny jest ku pomysłowi opóźnienia wprowadzenia nowych silników, ponieważ ich rozwój byłby finansowo bardzo drogi.
„Przejmujemy się tym, ponieważ nowe regulacje nie biorą pod uwagę kosztów, jakie się z tym wiążą. Powiedzieliśmy FIA, że zaniechanie tak szybkiego wprowadzenia nowych jednostek może być dobrą decyzją, ponieważ myślę, że wszystkie zespoły, nie tylko nasi klienci, nie chcą wydawać mnóstwo pieniędzy na rozwój silników.”
komentarze
1. atomic
nie będę tęsknił za renault
2. Mike 38
A my za tobą "atomic" jak odejdziesz z tego forum i głupot pisał więcej nie będziesz
3. Igor
Dokładnie, wszyscy są nastawieni na zysk ale oni nie biorą pod uwagi dobra i piękna strony sportowej a przynajmniej takie wrażenie sprawiają.
4. Igor
@1. atomic, dokładnie masz rację tylko gość się wcisnął ale jak najbardziej się z Tobą zgadzam.
5. Renault R30 F1
h t t p: / / w w w .y o u t u be. com / w a t c h ? v = O 9 bJ P 4 M P _ 6 M
6. gregn
Jakoś trudno przełknąć mercedesowi i ferrari, że to nie oni robią silniki dla mistrzów ;) Reguły zostały przyjęte jakiś czas temu i wtedy żaden producent nie marudził.
Tylko duże firmy motoryzacyjne mogą wyłożyć kasę na tak drogą serię jak F1. A firmy takie jak Renault nie chcą tylko topić kasy ale również coś wyciągać z F1 na potrzeby swojego podstawowego biznesu.
Pojemność to nie jest aż tak istotna jednak te małe obroty mnie martwią. 12 tys nie da takiego dzwięku jak teraz.
7. darecky3
5. po pierwsze to:
link jaki wkleiles jest absolutnie nie na temat
po drugie:
wlasnie udowodniles ze dopiero raczkujesz w tym temacie, zdecydowana wiekszosc pamieta to zdarzenie na zywo
po trzecie:
podejrzewam ze chaciales na sile osmieszyc Nicka jaki kiepski z niego driver tylko sam obejrzyj sobie ten filmik i zobacz ze w sposob mistrzowski wyprowadzil samochod i nie przypierdzielil w medi cara. To kierowca sie nie upewnil zanim otworzyl dzwi. A poza tym pamietam jak dzis, safety dalo du...py, kierowcy ferrari byli poinformowani droga radiowa o incydencie, wtedy panowal chaos, zolte flagi pojawily sie za pozno i nie w tym sektorze co powinny, poza nielicznymi nikt na torze nie wiedzial co sie dzialo
Konkluzja ogolna:
daj sobie spokoj, nie zaszpanowales, nie wyszlo ci....
8. muzykakoncalata
Do 7:
Wyszlo mu, bo jakis darecky sie zlapal na trolla, zal mi ciebie darecky
9. darecky3
8 no wtym to masz racje hahahahaha
10. kojack
A od kiedy to renault sam produkuje silniki ?? To mecachrome produkuje a renault tylko firmuje je własnym logo.
W sumie jak zwał tak zwał ale jak wprowadzą "młynki do kawy" to F1 straci wiele ...
11. porhe
10. kojack. Nie tylko firmuje własnym logo silnika, ale mają również wkład własny, choć samochody osobowe nie mają wiele wspólnego(w tej chwili prawie nic) z tym sportem.
A nowe silniki są potrzebne, ponieważ obecne są przestarzałe i jeśli mają dogonić technologicznie choćby te z prototypów lmp, choć w to wątpię, to muszą być zmienione a jednostka turbodoładowana z moje punktu widzenie jest dobrym rozwiązaniem i moce będą osiągane prawie takie same. A dźwięk który w tej chwili i tak nie jest rewelacyjny, będzie podobny, więc o co chodzi?
12. Renault R30 F1
7.darecky3. Nie kozacz bo ja ten wyścig oglądałem.Ale zawsze co go oglądam ten filmik to dostaje omdlenia jak możne być takim królem po prostu mnie to śmieszy jak można być takim kretynem zamiast jechać torem to pchać się koło medi cara i jeszcze urwać dzwi z tym to nie jego wina ,ale to śmiesznie wyglądało i tyle.Tak nie lubie krasnala a jak on cie rajcuje to masz problem większość go tu nie lubi tutaj na tym portalu.
13. Cwirs
Nie wiem o co chodzi atomicowi, ale jesli o silniki, a pewnie tak, to popieram. 1.6 v4 ? to jakas kpina, gdzie bedzie ryk silnikow ?? Moze niech wogole TDI zrobia i bedzie elegancko. Stanowcze NIE. V10 lub V12 bez ograniczen obrotow. Tyle w temacie
14. ozyrys88
Co wyście do tego ryku silników się przyczepili? Co to ma do rzeczy jaka będzie pojemność tego silnika? Dźwięk zależy głównie od wydechu. Formuła to nie tylko dźwięk, a z wielu wypowiedzi można wywnioskować, że tylko do tego się to sprowadza. Cała ta wymiana poglądów na ten temat jest godna pożałowania. Nie my decydujemy w tym sporcie i silniki będą takie jakie wprowadzą, czy się to komuś podoba czy nie.
15. wheelman
Cosworth - "mamy gdzieś decyzję, opóźniać, nie opóźniać, wszystko nam jedno., Ale tak, lepiej opóźniać".
Ich PR nie jest najwyższych lotów, ale akurat się z nimi zgadzam.
16. rysiek45
Dla niektórych to chyba wystarczyła by transmisja radiowa.Tam dżwięki dobrze słychać...
17. Qbus81
za to będzie świst turbosprężarki i też wszyscy będą się cieszyć. Pożyjemy zobaczymy
18. jar188
Jak opóźnienie decyzji może potanić koszty nowych silników?? Dla mnie to zagadka.
19. dziarmol@biss
18. jar188 No nie wiesz??.. Liczą na niższy kurs franka szwajcarskiego ;-))
20. krzysiek000
1. atomic
A wiesz że ja też? Ten zespół już się wypala... Przydałby się im kolejny Flavio Briatore, bo Boulier nie ma jaj.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz