Heidfeld chce poprawić formę w kwalifikacjach
Nick Heidfeld przed wyścigiem o GP Hiszpanii uważa, że musi poprawić swoją formę w kwalifikacjach, aby móc podczas wyścigów nawiązywać regularnie walkę z czołówką. R31 pod Barceloną zostanie wyposażony w nowe części, które jak zapowiada dyrektor techniczny zespołu, James Allison, powinny dać R31 dodatkowe 0,2 sekundy na okrążeniu.„Wyścig w Stambule był dobry, mieliśmy dobre tempo i sądzę, że w ogólności mieliśmy dobrą prędkość, aby rywalizować z czołówką. Gdybyśmy mieli mocniejsze kwalifikacje, z pewnością mielibyśmy lepsze szanse w każdą niedzielę. Na tym się teraz koncentruję.”
Brałeś udział w przedsezonowych testach w Barcelonie a w przeszłości wiele razy się tam ścigałeś. Jak podoba ci się tor Catalunya?
„Podczas testów, w jedne dni my przywoziliśmy nowe części, a podczas innych dni inni poprawiali swoje auta- ciężko było coś wywnioskować z tego doświadczenia. Tym razem przywieziemy kolejne nowe części, co powinno pomóc nam w poprawie naszych osiągów. To będzie część naszej agresywnej strategii rozwojowej. Do wszystkiego powinniśmy przywyknąć bardzo szybko gdyż zespół dobrze zna ten tor, a zespoły używające symulatorów nie będą miały tutaj takiej przewagi.”
Czy masz jakieś wyjątkowe wspomnienia związane z tym torem?
„Przez lata ścigania doświadczyłem kilku dobrych wyścigów w Hiszpanii- to wymagający tor i ciekawie będzie na niego powrócić. Mam wiele wspomnień- jedno, które w szczególności pamiętam to rywalizacja z Jensonem (Buttonem) na pit lane, gdy obaj wyjeżdżaliśmy z alei serwisowej w tym samym czasie, obaj z maksymalną dozwoloną prędkością a mi udało się wyjechać tuż przed nim.”
W Turcji zaobserwowaliśmy duży stopień degradacji opon- jako kierowca, jak sądzisz w jaki sposób można to ograniczyć na torze?
„Z punktu widzenia kierowcy, z nowymi oponami Pirelli nie wiele można zrobić, aby ograniczyć wpływ ich degradacji. Niemniej, dobrą rzeczą jest to, że R31 jest dość delikatny dla ogumienia w porównaniu z innymi bolidami, co realnie nam pomaga. Uważam, że poprzez odpowiednie korzystanie z bolidu kierowca może pomóc w tej sytuacji, ale to co jest ważniejsze to ustawienia auta. Jeżeli bolid jest wcześniej dobrze przygotowany, może pomóc nam w osiągnięciu dobrej pozycji.”
Aktualnie zajmujesz siódmą lokatę w klasyfikacji mistrzostw kierowców- jak wiele możesz osiągnąć w tym sezonie z R31?
„Ten sezon wymaga od wszystkich sporego wysiłku. Muszę koncentrować się na wyciśnięciu z niego wszystkiego, ale uważam że jest jeszcze zbyt wcześnie aby rozmawiać o końcowych pozycjach w mistrzostwach. Nico (Rosberg) jest tylko punkt za mną a Mercedes bardzo się poprawił przez ostatnie dwa wyścigi. Niemniej my zdobyliśmy tyle samo punktów co oni w Turcji, więc możemy ich utrzymać za sobą. Ferrari także nie jest zbyt daleko- Felipe (Massa) kilka razy kończył za mną wyścigi i nie jest tak wiele punktów przede mną więc moim celem jest dogonienie go w klasyfikacji możliwie najszybciej.”
komentarze
1. saint77
Nick, potrzeba ci tej poprawy jak nigdy dotąd...
Robert dochodzi do siebie, więc czasu coraz mniej:))
2. wheelman
Najpierw powinien zacząć kończyć wyścigi wyżej od Witka tak jak wszyscy tego oczekiwali, później może myśleć o reszcie kierowców. Chociaż trzeba przyznać, że PET w tym sezonie jeździ znacznie lepiej, ale najlepszym sposbem żeby to sprawdzić byłoby porównanie do Kubicy...
3. rusek f1
Dlaczego Lotus zatrudnił Heidfelda? Bo liczyli na dobrą równą jazde i na jego doświadczenie. Na razie Nick rozczarowywuje. J a byłem za zatrudnieniem Glocka albo Liuzziego. Zperespektywy czasu to chyba miałem racje
4. SereCk
Witam, przepraszam za offtopa, ale szukam wiscigow f1 z lat 1950 - 1990. Czy jest moze strona gdzie to wszystko jest pokatalogowane i do zassania?
Pozdrawiam
5. muzykakoncalata
Usunięty
6. rzadki
5. muzykakoncalata
Zmień, dziewczynę albo stronę. Jest wiele portali gdzie możesz o tym porozmawiać.
7. przemoczacha
4. SereCk jeżeli nie zapomnę to jutro Ci odp w tym temacie i podam źródło..
8. padre romano
4.SereCk.
mam podobne zdanie co TY,nie byłem zwolennikiem zatrudnienia Nicka w LRGP,miałem nadzieję na Liuzziego albo młodego Sennę(ciekawi mnie co pokaże w lepszym aucie niż w sezonie 2010?) Nick zawodzi trochę bardziej niż się spodziewałem niestety,mimo 3 miejsca w tym sezonie...
9. masseter
SereCK, zobacz na Wyprzedż Mnie. P
10. SereCk
9.Masseter
dzieki wielkie za to info, naprawde bardzo dobra baza informacji, studiuje to juz 3 h non stop:) Jednak szukam jeszcze relacji TV z tych wyscigow
11. piotrek74
prędzej Rosberg to zrobi ,oczywiście jak Massa nie rozkręci się .
Widzę to tak - rozwój bolidu stoi w miejscu , czołówka odjeżdża a Mercedes wchodzi wam na głowę .
12. Gosu
Nick niestety nie spełnia pokładanych w nim nadziei. Jest wolniejszy od Witka w kwalifikacjach, gdzie Robert miał przewagę na Rosjaninem średnio 0,5-0,8 sekundy. Rozumiem, że Wyścig (mocna strona Nicka) rządzi się swoimi prawami, ale i tu Nick zawodzi. Na pewno Pietrow poprawił się od zeszłego sezonu, ale w konfrontacji z Robertem zobaczylibyśmy o ile szybciej jeździ.
13. hotshots
3. rusek f1
To jest właśnie równa jazda NH - czyli średniactwo , bo on zawsze tak jeździ, tzn jakis przebłysk
(zazwczaj niespodziewany fart ) a potem długo, długo nic (tylko marudzenie na jakieś pierdołki) i zazwyczaj nie niszczy bolidu (bo nigdy nie daje 100% z siebie)
I jeśli o to chodziło LR , to paranoja , bo herr "bezjajcow" blokuje w sumie miejsce dla kogoś bardziej
twórczego , nawet kogoś w stylu Piotrowskiego, ktory jak narazie jest wielkim pozytywem.
14. rewol
Czemu R31 w pierwszych dwóch wyścigach było tak konkurencyjne? Ponieważ bazowali jeszcze na wskazówkach Kubicy z pierwszych testów. Potem wszystkie ekipy poszły do przodu a w LR są tacy kierowcy a nie inni i niestety wszystko stoi w miejscu bądź niewiele idzie do przodu. Mimo sympatii dla tego teamu (wiadomo dlaczego) wydaje mi się, że z każdym wyścigiem będzie jeszcze gorzej i nie tylko Merc ich przegoni, ale jeszcze Williams może im zagrozić. Oby nie, ale jakoś to czarno widzę.
15. przemoczacha
@4 ht tp://f1.f-e-n.net/index.php/url1952
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz