komentarze
  • 1. radish
    • 2010-11-18 14:00:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    po tym jak rozkład masy dla bolidów jest ustalony, myślę, że opony nie będą decydować o losach wyścigu. ale czas pokaże.

  • 2. 14797
    • 2010-11-18 14:12:12
    • *.adsl.inetia.pl

    no ciekawe ja sie spisza

  • 3. JamalF1
    • 2010-11-18 14:20:07
    • *.mik.metro-networks.pl

    Oby Pirelli zużywały się szybciej niż Bridgestone. Byłyby dzięki temu znacznie ciekawsze wyścigi.

  • 4. konradosf1
    • 2010-11-18 14:51:33
    • *.opera-mini.net

    @3 też tak sądzę.

  • 5. radzix
    • 2010-11-18 15:16:49
    • *.ip.netia.com.pl

    3,4@ tak chciał pan E. ale czy to życzenie się spełni zobaczymy w marcu 2011 :)

  • 6. Jaro75
    • 2010-11-18 15:34:54
    • *.tktelekom.pl

    "1"
    Takie są nowe przepisy na przyszły sezon?

  • 7. kowal3r
    • 2010-11-18 16:49:42
    • *.kwidzyn.mm.pl

    Tylko na tym mocno juz nagumowanym torze testy te nie beda dokonca miarodajne mysle ze czasy moga byc duzo duzo lepsze niz w sobotnch kfalifikacjach

  • 8. kowal3r
    • 2010-11-18 16:50:47
    • *.kwidzyn.mm.pl

    ale dalem plame oczywiscie kwalifikacjach

  • 9. cyk
    • 2010-11-18 17:13:38
    • *.tktelekom.pl

    1. radish może coś przegapiłem ale..wiem że chcieli anrzucic rozkład masy dla bolidow ale to przeszło??? jakos ostatnio się strasznie gubię

  • 10. kuba1988
    • 2010-11-18 17:42:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zasady na rok 2011 spisane w jednym miejscu by się przydały.

  • 11. lukasz1
    • 2010-11-18 17:43:59
    • *.adsl.inetia.pl

    Ciekawe kto zbuduje najlepszy bolid pod opony Pirelli? Już nie mogę doczekać sie nowego sezonu, bo po tak interesującym sezonie mam głoda na f1 i tytuł Alonso. Ciekawe czy Red Bull ponownie będzie królował?

  • 12. konradosf1
    • 2010-11-18 17:50:15
    • *.opera-mini.net

    aż nie mogę sie doczekać żeby się dowiedzieć jak spiszą się te gumy i co powiedzą o nich kierowcy.

  • 13. konradosf1
    • 2010-11-18 17:50:50
    • *.opera-mini.net

    @9 przeszło

  • 14. Jaro75
    • 2010-11-18 18:26:09
    • *.kalisz.mm.pl

    "9"
    Przeszło? Kto tego chciał,kierowcy i zespoły czy "zarząd" F1 ?

  • 15. 6q47
    • 2010-11-18 21:59:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    14 Jaro75
    cytat z niezawodnej wiki
    -...Od sezonu 2011 zespołom zostanie odgórnie narzucony stosunek rozkładu masy pomiędzy przednią, a tylną osią. Stosunek rozkładu masy przód do tyłu będzie ustawiony na 46:54 i jest podyktowany zmianą dostawcy ogumienia, którym od sezonu 2011 zostanie włoski Pirelli. Ekipy chcą w ten sposób uniknąć problemu, który pojawił się przed sezonem 2009, kiedy to Bridgestone dostarczyło nowe opony, a konstruktorzy zmuszeni zostali do znacznych zmian w rozkładzie masy bolidów...-
    Pozdr.

  • 16. karlito
    • 2010-11-18 22:18:45
    • *.adsl.inetia.pl

    15. to juz nie będzie można ustawiać balansu jako takiego? ciekawe którym kierowcom pomoże , a którym utrudni ustawienie dobrego setupu na wyścig. ale pewnie nadrobią w czym innym.
    pozdro dla Jaro75 :) i fanów Roberta.

  • 17. Zgred Zen
    • 2010-11-18 22:49:25
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Czyli stosunek rozkładu masy ustalony,zabroniony F-duct,podwójny dmuchany dyfuzor,czyli wolny obszar przy przednich i tylnych skrzydłach plus kers plus nowinki techniczne zależne od innowacji konstruktorów.Podsumując po sezonie zostaje nam tylko czekać do testów i pasjonować się wyścigiem igiętkością umysłu powyższych.

  • 18. 6q47
    • 2010-11-18 22:51:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    16. karlito
    wygląda na to, że chyba tak. Dokładanie ciężarków przemieszczających punkt balansu dający odpowiedni komfort prowadzenia bolidu będzie w takim razie zakazany - nastąpiłoby zachwianie proporcji 46:54 podanej w artykule. Zapewne uzyskają to poprzez elementy aero, te nie zakazane oczywiście lub np. w grudniu pozwolą na dopisanie artykułów regulujących tę kwestię do przepisów ogólnych F1. Tu istnieje ryzyko trafienia lub nie trafienia z wydajnością aero. Znowu będzie się działo - McL już zapowiada walkę w tym obszarze.
    Pozdr.

  • 19. Jaro75
    • 2010-11-19 09:14:41
    • *.tktelekom.pl

    "16" Karlito.
    Dzięki :) Również pozdrawiam !
    Dobrze Cię "widzieć" :))
    "16"-"18"

    W sumie chłopaki to jakoś dziwne się wydaje ale może dla inżynierów już nie.
    Teraz każdy szuka swojego balansu z oczywistego powodu jakim jest odmienny styl jazdy i sama waga kierowcy bo przecież w tym sporcie kilogram robi dużą różnicę.Jak teraz to będzie wyglądało?
    Pewnie będą projektować bolid w taki sposób aby ten balans zastąpic czymś innym ale przecież mamy tyle różnych torów gdzie każdy wymaga innych ustawień.Dobrze,można wypośrodkować i wziąć średnią tak jakby wszystkich torów i starać się trafić z blodiem.Ale czy to się uda i czy to jest dobre to już raczej "oni" wiedzą.Jeszcze większy problem to kierowcy jak mi się wydaje.Przecież bolidy będą identyczne a każdy ma inny styl jazdy i każdy szuka swojego balansu.Pewnie będzie można inaczej to regulować ale ciężko chyba trafić tak z bolidem aby odpowiadał obojgu kierowcom i był w takim samym stopniu łatwy do ustawienia.Chyba że się mylę bo co ja mogę wiedzieć o tym :)Wydaje mi się że na pewno będzie ciekawie i nie mogę się doczekać przyszłego sezonu.Tyle zmian .
    Oczywiście CAŁYM SERCEM ZA ROBERTEM :))

    Pozdrowienia dla Fanów Robsa :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo