Pirelli dostarczy po 8 zestawów nowych opon
W piątek i sobotę w Abu Zabi zespoły F1 będą miały okazję po raz pierwszy wypróbować nowe ogumienie firmy Pirelli. Włoski producent potwierdził, że dostarczy każdej ekipie 8 zestawów ogumienia składających się z średniej i miękkiej mieszanki na suchą nawierzchnię.Pirelli potwierdziło również, że w przyszłym miesiącu zamierza przeprowadzić test w Bahrajnie, który pozwoli sprawdzić jak zachowują się opony w ekstremalnie wysokich temperaturach.
„Przyjeżdżamy na te testy pewni i usatysfakcjonowani z wykonanej do tej pory pracy” mówił Paul Hembery, dyrektor ds. sportów motorowych Pirelli. „Testy w Europie dały nam wszystkie potrzebne dane na tę fazę rozwoju. Od jutra, kierowcy i inżynierowie z każdego zespołu dadzą nam swoje opinie i uwagi, które będą ważne dla drugiej fazy testów: wyzwanie, na które już się dobrze przygotowaliśmy.”
komentarze
1. radish
po tym jak rozkład masy dla bolidów jest ustalony, myślę, że opony nie będą decydować o losach wyścigu. ale czas pokaże.
2. 14797
no ciekawe ja sie spisza
3. JamalF1
Oby Pirelli zużywały się szybciej niż Bridgestone. Byłyby dzięki temu znacznie ciekawsze wyścigi.
4. konradosf1
@3 też tak sądzę.
5. radzix
3,4@ tak chciał pan E. ale czy to życzenie się spełni zobaczymy w marcu 2011 :)
6. Jaro75
"1"
Takie są nowe przepisy na przyszły sezon?
7. kowal3r
Tylko na tym mocno juz nagumowanym torze testy te nie beda dokonca miarodajne mysle ze czasy moga byc duzo duzo lepsze niz w sobotnch kfalifikacjach
8. kowal3r
ale dalem plame oczywiscie kwalifikacjach
9. cyk
1. radish może coś przegapiłem ale..wiem że chcieli anrzucic rozkład masy dla bolidow ale to przeszło??? jakos ostatnio się strasznie gubię
10. kuba1988
Zasady na rok 2011 spisane w jednym miejscu by się przydały.
11. lukasz1
Ciekawe kto zbuduje najlepszy bolid pod opony Pirelli? Już nie mogę doczekać sie nowego sezonu, bo po tak interesującym sezonie mam głoda na f1 i tytuł Alonso. Ciekawe czy Red Bull ponownie będzie królował?
12. konradosf1
aż nie mogę sie doczekać żeby się dowiedzieć jak spiszą się te gumy i co powiedzą o nich kierowcy.
13. konradosf1
@9 przeszło
14. Jaro75
"9"
Przeszło? Kto tego chciał,kierowcy i zespoły czy "zarząd" F1 ?
15. 6q47
14 Jaro75
cytat z niezawodnej wiki
-...Od sezonu 2011 zespołom zostanie odgórnie narzucony stosunek rozkładu masy pomiędzy przednią, a tylną osią. Stosunek rozkładu masy przód do tyłu będzie ustawiony na 46:54 i jest podyktowany zmianą dostawcy ogumienia, którym od sezonu 2011 zostanie włoski Pirelli. Ekipy chcą w ten sposób uniknąć problemu, który pojawił się przed sezonem 2009, kiedy to Bridgestone dostarczyło nowe opony, a konstruktorzy zmuszeni zostali do znacznych zmian w rozkładzie masy bolidów...-
Pozdr.
16. karlito
15. to juz nie będzie można ustawiać balansu jako takiego? ciekawe którym kierowcom pomoże , a którym utrudni ustawienie dobrego setupu na wyścig. ale pewnie nadrobią w czym innym.
pozdro dla Jaro75 :) i fanów Roberta.
17. Zgred Zen
Czyli stosunek rozkładu masy ustalony,zabroniony F-duct,podwójny dmuchany dyfuzor,czyli wolny obszar przy przednich i tylnych skrzydłach plus kers plus nowinki techniczne zależne od innowacji konstruktorów.Podsumując po sezonie zostaje nam tylko czekać do testów i pasjonować się wyścigiem igiętkością umysłu powyższych.
18. 6q47
16. karlito
wygląda na to, że chyba tak. Dokładanie ciężarków przemieszczających punkt balansu dający odpowiedni komfort prowadzenia bolidu będzie w takim razie zakazany - nastąpiłoby zachwianie proporcji 46:54 podanej w artykule. Zapewne uzyskają to poprzez elementy aero, te nie zakazane oczywiście lub np. w grudniu pozwolą na dopisanie artykułów regulujących tę kwestię do przepisów ogólnych F1. Tu istnieje ryzyko trafienia lub nie trafienia z wydajnością aero. Znowu będzie się działo - McL już zapowiada walkę w tym obszarze.
Pozdr.
19. Jaro75
"16" Karlito.
Dzięki :) Również pozdrawiam !
Dobrze Cię "widzieć" :))
"16"-"18"
W sumie chłopaki to jakoś dziwne się wydaje ale może dla inżynierów już nie.
Teraz każdy szuka swojego balansu z oczywistego powodu jakim jest odmienny styl jazdy i sama waga kierowcy bo przecież w tym sporcie kilogram robi dużą różnicę.Jak teraz to będzie wyglądało?
Pewnie będą projektować bolid w taki sposób aby ten balans zastąpic czymś innym ale przecież mamy tyle różnych torów gdzie każdy wymaga innych ustawień.Dobrze,można wypośrodkować i wziąć średnią tak jakby wszystkich torów i starać się trafić z blodiem.Ale czy to się uda i czy to jest dobre to już raczej "oni" wiedzą.Jeszcze większy problem to kierowcy jak mi się wydaje.Przecież bolidy będą identyczne a każdy ma inny styl jazdy i każdy szuka swojego balansu.Pewnie będzie można inaczej to regulować ale ciężko chyba trafić tak z bolidem aby odpowiadał obojgu kierowcom i był w takim samym stopniu łatwy do ustawienia.Chyba że się mylę bo co ja mogę wiedzieć o tym :)Wydaje mi się że na pewno będzie ciekawie i nie mogę się doczekać przyszłego sezonu.Tyle zmian .
Oczywiście CAŁYM SERCEM ZA ROBERTEM :))
Pozdrowienia dla Fanów Robsa :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz