WIADOMOŚCI

Poprawki Renault dobrze działają
Poprawki Renault dobrze działają
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy Renault, po pierwszych treningach w Walencji jest bardzo zadowolony z nowych poprawek R30. Inżynier Renault potwierdził także, ze ekipa użyje nowych poprawek w trakcie reszty weekendu.
baner_rbr_v3.jpg
Warunki na torze: „Podczas pierwszej sesji tor był nieco brudny, a my widzieliśmy normalne zachowanie na torze, gdyż nikt nie chciał na niego wyjeżdżać. Po południu tor był zdecydowanie lepszy: nieco cieplejszy i znacznie czystszy, więc nie możemy narzekać na warunki w drugiej sesji. Widzieliśmy dzisiaj sporo aut wyjeżdżających po za tor, ale prawdopodobnie było to spowodowane tym, że kierowcy próbowali jechać na limicie, wykorzystując duże strefy wyjazdowe, aniżeli przez słabą przyczepność.”

Podejście do ustawień: „Bolidy rozpoczynały dzień z bardzo podobną aerodynamiką i obydwa były wyposażone w nową podłogę z charakterystycznym wydechem. Pod koniec dnia oba bolidy jeździły także z podobnymi ustawieniami, mimo że Robert sprawdzał inny poziom siły dociskającej, który mu bardziej mu odpowiada. Przyjrzymy się danym, aby zdecydować czy użyjemy go również jutro w bolidzie Witalija.”

Nowe poprawki: „Mieliśmy dzisiaj dobry obraz nowych części, włączając w to naszą pierwszą wersję nowej podłogi. Dane są zachęcające i wygląda na to, że wszystko pracuje tak jak to przewidziały symulacje CFD i dane z tunelu aerodynamicznego. Zamierzamy korzystać z nowych poprawek podczas reszty weekendu.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
tomiirow

25.06.2010 17:36

0

To dobrze :)


avatar
fabian

25.06.2010 18:05

0

Jak zwykle poprawki udane a miejsce w wyścigu będzie odległe... bo inni też wprowadzili poprawki :D


avatar
realface

25.06.2010 18:38

0

Tyle nowych gadżetów a strata do mclarena taka sama jak wyścig wcześniej, kiedy mclaren nie zmienił nic w bolidzie. Ja się pytam gdzie tu sens?? Mam nadzieję że będzie bardziej konkurencyjny w trakcie sesji.


avatar
zbkie1

25.06.2010 19:02

0

@3 realface z treningu trudno wyciąg tak daleko idące wnioski. Kwalifikacje pokażą gdzie jest RK a gdzie Mcl. Trzymajmy kciuki!!!


avatar
piotrek74

25.06.2010 19:08

0

3. realface> a nie pomyślałeś że z tamta skorupa nie była już reformowalna i dlatego wprowadzili tyle zmian, które przynajmniej nie cofnęły ich w rozwoju , a przy okazji dają jakąś perspektywę .


avatar
grzes12

25.06.2010 20:09

0

Co tu gdybać , jutro okaże się jaka jest rzeczywista siła Renault ;)))


avatar
nomadwcm

25.06.2010 20:16

0

3. realface Strata taka sama? Co ty tu wypisujesz? Skąd wiesz czy Robert jechał na max? Ciekaw jestem czy powiesz to po kwalifikacjach...


avatar
leo_

25.06.2010 20:21

0

Wydaje mi się że Renault wprowadziło skuteczniejsze poprawki, niż np. takie Ferrari. W Kanadzie w kwalifikacjach Robert był na poziomie Alonso (jeśli nawet nie lepiej), biorąc pod uwagę twardsze (gorsze) opony, które był wtedy użył. Czyli teraz jest szansa że wyprzedzą Ferrari. McLaren psioczy na brak poprawek, z kolei nieźle do przodu poszedł chyba Merc. RedBull pewnie znowu będzie w pierwszej dwójce, ale generalnie stawka się wyrównała i Robert może być zarówno ósmy, jak i pierwszy. W końcu wychodzi na to, że przepaści nie ma, a ci bardziej z przodu mogą przecież popełnić jakiś malutki błąd. A przy niewielkich różnicach to wystarczy, żeby wypadli nawet poza pierwszą piątkę. Oczywiście, cały czas mówię o kwalifikacjach, bo to one zdają się decydować o kolejności na mecie. Jest to gdybanie, ale znowu nie tak całkiem bezpodstawne. Tak realnie, to liczę na 5-8 miejsce (w Q i w wyścigu). Chociaż strata czasowa Renault do najlepszych powinna być raczej mała.


avatar
karlito

25.06.2010 20:40

0

dla mnie bry-lan-to-wo :)


avatar
arek2k

25.06.2010 21:46

0

@3 - taka sama? dobrze to zauwazyl 7. nomadwcm. Spiesze z wyjasnieniem. Otoż weź sobie kolego drogi czas jednego okrązenia z Montrealu (albo długość co wolisz - obie wartosci są miarodajne) i czas okrązenia toru obecnego GP (ok. 1.13 do 1.40), wiec jesli strata czasowa jest taka sama na dłuższym torze i to sporo to chyba jednak zespół zyskał co?


avatar
tomspoon

25.06.2010 22:27

0

relatywna strata jest oczywiście mniejsza i poczekajmy co przez noc zespół renault "zrozumie" z nowych części oby pozytywnie


avatar
realface

25.06.2010 23:23

0

Dobra, luz chłopaki poczekajmy do sesji wtedy zobaczymy co będzie. Obym się mylił.


avatar
tomek1973

26.06.2010 01:20

0

Rozwoj Renault jes imponujacy jednak nadal brakuje im 0,5-0,6 sek.do najlepszych....i choc bardzo widzialbym Rob.na p1-p2 to realnie ocweniam na p5-p6


avatar
beret

18.03.2012 16:12

0

ale sliczny dzieciak


avatar
PionaS

18.03.2012 17:19

0

Szacunek dla ojca, który już w tak młodym wieku uczy zamiłowania do formuły 1.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu