WIADOMOŚCI

Brawn: Problemem W01 jest rozkład masy
Brawn: Problemem W01 jest rozkład masy
Ross Brawn, szef zespołu Mercedes GP, przyznał że głównym problemem w bolidach W01 jest rozkład masy, a planowane na najbliższy weekend wyścigowy modyfikacje są nacelowane na rozwiązanie tego właśnie problemu. Ekipa z Brackley pracuje również nad w pełni wydajnym systemem „F-duct”.
baner_rbr_v3.jpg
„Problemem nie jest właściwie sam rozstaw osi, jest nim rozkład masy” - przyznał Brawn. „Gdy przyszło nam testować nowe opony, zdaliśmy sobie sprawę z faktu, że rozkład masy nie jest właściwy. Osiągnęliśmy limit tego, co można wyciągnąć z naszego samochodu”.

„Opony różnią się dość znacznie... my nie mieliśmy okazji do ich przetestowania, a nasze przypuszczenia nie były równie trafne jak innych zespołów. Będziemy mieli więc modyfikacje w Barcelonie, które pozwolą nam na lepsze rozłożenie masy”.

Kolejną zmianą w bolidach W01 ma być w pełni wydajny system „F-duct”. Szef zespołu Mercedes GP przyznał jednak, że wprowadzenie obsługiwanego przez kierowcę systemu jest bardzo skomplikowane.

„W Chinach dysponowaliśmy prostym, pasywnym systemem. Nie był on sterowany przez kierowce, więc również jego wydajność była niższa”.

„Nadal pracujemy nad odpowiednim systemem, który będziemy mieli w Barcelonie lub Stambule. Trudno zabrać się do tej pracy odpowiednio, ale nasi eksperci od aerodynamiki pracują nad tym”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

57 KOMENTARZY
avatar
piotrek74

24.04.2010 22:33

0

35. beltzaboob >mnie też wk-wia pisanie banałów ,nie porównuj Williamsa i Toyoty do czołowych zespołów tym bardziej że Honda kleciła ten bolid przez większe pół sezonu .MCL, Ferrari musieli go zaadaptować do swojej konstrukcji pomijając już Kerrs


avatar
grzes12

24.04.2010 22:38

0

34 Piotrek74 Masz rację . Przewagą już na samym starcie Brawn GP , Toyoty i Williamsa był , zresztą nielegalny wówczas, podwójny dyfuzor ... jedynie tylko RBR dzięki Adrianowi N. mogło rywalizować z gangiem dyfuzorów na początku sezonu ;/ Przewagą Rossa B. , był fakt ze najszybciej zaczęli pracować nad konstrukcją na sezon 2009 r , więc siłą rzeczy mieli najbardziej wydajny ten że dyfuzor ... dlatego też mieli aż tak dużą przewagę nad resztą stawki ;/


avatar
lechart

25.04.2010 05:23

0

Każdy zespół startujący w tegorocznych wyścigach ma jakieś problemy. Pieniądze, zawodna technika, kierowcy, pogoda......etc..etc. Ale to bardzo dobrze, bo gdyby nie było problemów, to by nie było rozwoju. Całe szczęście, ze Mercedes ma tylko jeden problem......))))))))


avatar
nomadwcm

25.04.2010 09:39

0

Panowie komentatorzy Andrzej B. i Maurycy K. będą w studiu czy na torze ? Porsche Supercup też będzie za 2 tyg.


avatar
beltzaboob

25.04.2010 11:14

0

@36-poniosło mnie-ok. Tylko jedna uwaga, nie widzę powodu, żeby sięgając do początku sezonu 09 traktować Brawna jako czołowy zespół, bo miał czas i spadek po Hondzie. Honda to była porażka i Ross o tym doskonale wiedział zlewając konstrukcję na sezon 08. Poza tym nie widzę najmniejszego powodu, żeby uznawać Toyotę i Williamsa jako zespoły potencjalnie na starcie poprzedniego sezonu nie czołowe, a Brawna tak... Logika. Czyż nie? Pozdro.


avatar
marioblondi

25.04.2010 12:51

0

20. MontyF!F! Nie pisze się chłopcze tylko chłepcze ;p . Tak na marginesie to jest to chyba kobieta z tego co czytałem wcześniej. 29. beltzaboob Dokładnie. Szumi jest głównie dla marketingu. Chociaż jak tak dalej będzie jeździł to i marketing ucierpi. A tak ogólnie to ... Szumi wielkim kierowcą był i basta. Kibicowałem mu swego czasu bo jeździł świetnie mimo szwindli i Barichello pilnującego mu reszty stawki i dzielnie blokującemu peleton w bezpiecznej odległości. To, że Rossowi nie wyszedł w tym roku bolid najlepiej to jasne, ale ... nie wyszedł mu aż tak źle skoro laleczka dojechał na trzeciej pozycji. Sam nie wiem czy to Szumi się skończył czy tylko faktycznie podsterowny bolid mu nie leży. MSC jak na wielokrotnego exmistrza jeździ na razie żałośnie, ale mam nadzieje, że może w Europie tory mu lepiej "podejdą" i pokaże się z lepszej strony.


avatar
gedzior

26.04.2010 06:42

0

To Massa sie rozklada w Mercedesie ?


avatar
cizemkaszczecin

26.04.2010 10:26

0

Złej baletnicy rąbek spódnicy itd. -No tak paliwo im się w zbiorniku falami przemieszcza i podczas jazdy i wtedy maja problem z masą. Klaun -Braun.


avatar
atomic

26.04.2010 10:33

0

dla lepszego rozkładu masy mogą do bolidu włożyć nicka h. na jedno gp celem testu tego balansu


avatar
Marti

26.04.2010 18:21

0

kur...!!! Dlaczego znowu nie wkleja komentarza i dlaczego znowu mnie to spotyka?!?!


avatar
Marti

26.04.2010 18:22

0

I dlaczego to wyżej wkleiło a to właściwe poszło w eter???


avatar
Marti

26.04.2010 18:29

0

@ 20. MontyF!F! - mój nick jest żeński i nie jest zmyłką odnośnie płci :) Właściwie to @ 22. pjc odpisał za mnie, sprawę widzę identycznie. Skoro twierdzisz, że zasługi Schumachera w Ferrari nie są jakoś szczególnie wielkie, to proszę powiedz mi, dlaczego od 1979 roku aż do przyjścia Schumiego Ferrari nie zdobyło żadnego tytułu?? I to w czasach, w których przez F1 przewinęło się wielu bardzo dobrych jak i wybitnych kierowców. Owszem, bez odpowiednich ludzi u swego boku MS nie święcił by tak wiele sukcesów w Scuderii, ale jesli ktoś uważa, że MS nie miał wielkiego znaczenia w tym zespole, to chyba oglądał inną Formułę 1, albo oglądał ją przez specjalne okulary, lub specjalny telewizor, albo przez jedno i drugie :) @ 22. pjc - odpozdrawiam :)


avatar
Antoni

26.04.2010 19:17

0

42. gedzior - Massę niedawno poskładali, tak, że pewnie nie chodzi o jego rozkład. ;-) Swoją drogą, wydaje mi się, że Massa jeździ tak na 98% swoich poprzednich wartości. Sorry za OT.


avatar
gedzior

26.04.2010 20:08

0

Odważyłbym się postawić na 90% jego przedwypadkowej skuteczności. Ciekawy jestem jak długi ma kontrakt z Ferrari, bo ja go w 2011 w pomidorze nie widzę.


avatar
dziarmol@biss

26.04.2010 21:39

0

Na sukcesy Scuderii, Schumachera złożyło się kilka czynników. Odszedł Senna, Williams popadł w" kałabanie",Mclaren też jakby nie ten sam ;-)) no i Todt, Brawn oraz Schumacher. Team order z którego profitował tenże no i FIA która wspierała czerwonych dzielnie. Ale uczciwie trzeba przyznać że tamten Schumacher był o niebo lepszy od obecnego ;-)) pozdrawiam fanów Schumiego ;-)) @Marti nie używaj brzydkich słów bo Cię admin "wyklnie" ;-))


avatar
Jacu

26.04.2010 22:52

0

@50. dziarmol@biss - kurde, muszę się nauczyć takich , krótkich i celnych ripost zamiast poematów ;). Słowem, nic dodać, nic ująć - taka prawda jak napisałeś.


avatar
theadzik

27.04.2010 00:35

0

Nie rozumiem, co im przeszkadza rozkładający się Massa. On jeździ dla Ferrari!


avatar
Anteaus

27.04.2010 13:31

0

Nie rozumiem czemu niektórzy tak bronią Szumiego. Człowiek - Historia tak można go określić. Jego forma w tym sezonie mówi wszystko . Ok można powiedzieć ,że długo nie startował i musi się zaadoptować i pewnie to jest racja tylko czy uważacie ,że nikt o tym nie wiedział ? Chyba żadna osoba znająca się na F1 nie uważała ,że od razu będzie wygrywał. Dla mnie tak jak pisałem jego forma jest rozczarowująca ponieważ uważałem ,że będzie bliziutko Rosberga w punktacji a okazało się ,że jest to przepaść Marketing i jeszcze raz marketing a dopiero na końcu wiara ,że Szumi uciuła kilka punkcików. Ktoś napisał ,że w tym sezonie jeszcze wygra wyścig. Powiem tak w sumie to szczerze mu życzę aby choć raz stanął na podium bo na pewno jest urozmaiceniem F1 (można by rzec maskotką F1)


avatar
dziarmol@biss

27.04.2010 16:00

0

51. Jacu - He he he Piwo jest dobre na wszystko ;-)) Ale Twoje wpisy to czysta nauka;-)) którą się czyta z przyjemnością. pozd.


avatar
Marti

27.04.2010 17:44

0

50. dziarmol - sukces zawsze jest zależny od kilku czynników :) Odpozdrawiam nie-fana Schumiego ;) W razie "w" przydzieję przydomek z @biss :D ;)


avatar
Jacu

27.04.2010 23:50

0

@54. dziarmol@biss - w kwestii Piwa - faktycznie trudno przecenić to jedno z największych dobrodziejstw ludzkości :) hehe. Jestem mile zaskoczony i pełen podziwu, że komuś jeszcze się chce czytać moje wypociny ;) :P - poza moją odwieczną oportunistką Marti :) oczywiście. Pozdro 2 P.S Swoją drogą ciekawe jaka będzie ta wersja B Mercedesa bo już szumi w prasie i zapowiedzi są wyniosłe. Ponoć - jakby to kogoś dziwiło ;) - zdecydowanie pod Schumachera auto ma być przeprojektowanie. Zobaczymy jak na tym mocno ucierpi NicoPiko :) i czy Ross i spółka nie powinni już postawić na wyraźnie lepszego w tej chwili konia, bo może czekać ich porażka w stylu BMW, na którą Mercedes nie może sobie pozwolić. Wkrótce się przekonamy.


avatar
Marti

28.04.2010 00:05

0

56. Jacu - "poza moją odwieczną oportunistką Marti" - i vice versa :P


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu