WIADOMOŚCI

Toyota oficjalnie wycofuje się z F1
Toyota oficjalnie wycofuje się z F1
Dzisiaj z Tokio nadeszła oficjalna informacja o wycofaniu się zespołu Toyoty z Formuły 1 wraz końcem sezonu 2009. Plotki o odejściu japońskiego producenta trwały praktycznie od czasu ogłoszenia wycofania się Hondy rok temu.
baner_rbr_v3.jpg
Toyota zadebiutowała w mistrzostwach świata F1 w sezonie 2002, 13 razy zdobywając podium jednak w 139 dotychczasowych startach ani razu nie udało jej się wygrać wyścigu GP.

„Toyota Motorsport Corporation (TMC) ogłasza, że planuje wycofać się z mistrzostw świata Formuły 1 FIA z końcem sezonu 2009” napisano w oficjalnym oświadczeniu. „TMC, które uważało swój udział w F1 jako wkład w dobrobyt kultury motoryzacyjnej, pozostało oddane rywalizacji w królowej sportów motorowych w obliczu nagłej zmiany warunków ekonomicznych, które rozpoczęły się w ubiegłym roku.”

„Niemniej, rozważając aktywność TMC w spotach motorowych w przyszłym roku i dalszych z ogólnego średnioterminowego punktu widzenia, biorąc pod uwagę obecną rzeczywistość ekonomiczną, TMC zdecydowało się odejść z F1.”

Dzisiejsza decyzja powoduje, że w ostatnich 12 miesiącach z F1 pożegnało się już trzech producentów (wcześniej F1 opuściły zespoły Hondy oraz BMW), a kilka dni temu Bridgestone ogłosiło, że z końcem sezonu 2010 także zrezygnuje z udziału w projekcie jakim jest Formuła 1.

Wycofanie się zespołu Toyoty otwiera drzwi ekipie Petera Saubera, która po ogłoszeniu wycofania się BMW ze sportu zyskała wsparcie finansowe grupy Qadbak, jednak nie miała zagwarantowanego miejsca w stawce w przyszłym roku.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

293 KOMENTARZY
avatar
ris

04.11.2009 19:49

0

175. strong1 - niewiadomo bo ciotka do dziś się nie znalazła ;-))))))))))


avatar
strong1

04.11.2009 19:53

0

176ris To Ty tak z każdym "niewygodnym" członkiem rodziny tak robisz? Uważaj,bo ktoś na Ciebie naśle jeszcze CBD:) (Centralne Biuro Detektywistyczne)


avatar
ris

04.11.2009 19:55

0

177. strong1 - e tam ... sama zaginęła ;-)))))


avatar
ron230

04.11.2009 20:01

0

I dobrze że Robert wybrał renault a nie toyote. Wiedział chłopak co robi. Co do newsa na wp o wycofaniu renault to tym wogle się nie sugerujcie. Ogólnie to onet i wp słyną z podawania przedwczesnych i niepotwierdzonych info (szczególnie w dziedzinie F1). A co do fabrycznych teamów to zgadzam się z 147. bizi . Moim zdaniem w F1 powinny znajdować się fabryczne zespoły. Nie mówie "nie" innym zespołom ale jakoś mi do F1 nie pasują takie zespoły jak Lotus itd


avatar
ris

04.11.2009 20:02

0

Dowiedzieliśmy się o wycofaniu Toyoty teraz czekamy na info czy będą próbowac sprzedać team czy tak poprostu odejdą. Tak więc ciąg dalszy serialu "czy Sauber będzie startował ?"


avatar
witek70

04.11.2009 20:04

0

A mnie nie szkoda Toyoty. Dużą kasę łądowali, ale wyniki mizerne. Ostatni sezon był niezły, ale mimo wszystko nie będę za nimi tęsknił. Wolę Saubera, który wskoczy w ich miejsce. To druga sensacyjna wiadomość w ostatnich dniach. Co do pierwszej, czyli wycofania Bridgestone, to wydaje mi się, że Renault może na tym skorzystać. Gdy było dwóch dostawców opon, Ferrari preferowało Bridgestone (McLaren chyba też), natomiast Renault lepiej jeździł na Michelinach. Ciekawe kto zostanie dostawcą opon. Może Michelin? Oby


avatar
ris

04.11.2009 20:09

0

181. witek70 co do opon to podobno nikt ze topowych producentów opon czyli Michelin, Pirelli czy Good Year nie przejawiają chęci pojawienia sie w F1.


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 20:13

0

181.witek70 - Oby nie było tak , że Michelin zostanie dostawcą opon na następne sezony a Reni w tym czasie już nie będzie w F1 !


avatar
xdomino996

04.11.2009 20:15

0

170. Misio990 po 1 to baczek byl przez to ze buemi go wypchnął na kraweznik po 2 o Kamuim nic nie wiadomo bo po 2 wyscigach jest dobry ale co dalej nic nie wiadomo a co do zespołów to ja nigdy nie lubiałem Toyoty.


avatar
ris

04.11.2009 20:35

0

Jeszcze co do opon. Nie wiem na co czeka FIA z wdrożeniem przetargu na dostawę opon, e tym dostyawcę rezerwowego. Bo co się stanie jak Bridgestone zdecyduje się na wcześniejsze odejście przed przyszłorocznym sezonem ???


avatar
devious

04.11.2009 20:39

0

@orlo po prostu to była identyczna sytuacja - Kamui nie musiał walczyć z Alonso a Button nie musiał walczyć z Kamuim więc naprawdę nie wiem czym się podniecacie - jakby Kamui próbował się bronić jak Button to byście też pisali o "genialnym" manewrze Alonso? wątpię... tak samo nei ma co robić jakiegos totalnego szału z tego wyprzedzania - OK chłopaki fajnei powalczyli ale manewr Sato vs. Alonso to to nie był... a nawet Sato po takim wprzedzeniu mistrza nie dostał super kontraktu w żadnym zespole więc czemu nagle Kamui ma dostać? @ris ale ja przecież nie mówię, ze Kamui jest słaby albo że słabo wypadł - wypadł naprawdę super i pokazał, ze slabe wyniki z niższych serii mogą czasami mylić (btw. Kubica w F3 też nei miał ekstra wyników) ale ja poprostu tonuję nastroje bo tutaj jakaś Kamui-mania wybuchła - co 2 post teraz to jakiś wpis typu "Kamui do Renault" "Kamui do Saubera" co jeszcze, moze do Ferrari? aż tak dobrze nie wypadł, zeby go wszyscy rozchwytywali - nawet nie było pewne, czy będzie jeździł w Toyocie... i nie ja tutaj rozdzieram szaty tylko fani Kamuiego pisząc, że on musi koniecznie jeździć, że to będzie wielka strata jak nie trafi do innego zespołu... jak dla mnie to fajnie by było go zobaczyć w F1 ale jak nie będzie jeździł to dramatu nie będzie - skoro z F1 mogli odejść Villeneuve czy Montoya to i bez Kamuiego sobie F1 poradzi ;)


avatar
da kub

04.11.2009 20:41

0

właśnie


avatar
piotrek74

04.11.2009 20:41

0

a może nam CHINA zawita do F1jako dostawcy opon-Gudraidy (nie wiem jak to się czyta ale na takich jeździłem i żyje )


avatar
ris

04.11.2009 20:46

0

186. devious - chyba mnie mylisz z kimś o mentalności onetowca. Ja takich bzdur nie piszę. Zauważam tylko , że może być z japończyka matriał na niezłego kierowcę. A ostatnio wśród "furmułowej" młodzieży talentów jak na lekarstwo ;__)


avatar
ris

04.11.2009 20:55

0

188. piotrek74 - Ty tu już nie eksperymentuj z Chińskich rzeczy to najwyżej trampki. ;-)))


avatar
Dr Prozac

04.11.2009 20:56

0

Teraz człowiek wchodzi na strony związane z F1 oczekując kolejnego takiego newsa jak wycofanie się Bridgestone i Toyoty..


avatar
ris

04.11.2009 21:01

0

191. Dr Prozac - Bad news travels fast. ;-)))


avatar
masmisbl

04.11.2009 21:02

0

@devious "ale ja przecież nie mówię, ze Kamui jest słaby albo że słabo wypadł - wypadł naprawdę super", a później - " aż tak dobrze nie wypadł, zeby go wszyscy rozchwytywali" ;]


avatar
loko

04.11.2009 21:12

0

wycofywanie sie duzych firm jest spowodowane dzialaniami fia oraz berniego ktorzy od dlugiego czasu walcza z silnymi firmami o wplywy w organizacji. biedne i male zespoliki latwiej kontrolowac a firmy smialy stawiac jakies warunki. moslejek i bernie swiadomie rozwalaja ten sport . na stronie ferarki napisali : "In reality the steady trickle of desertion is more the result of a war against the big car manufacturers by those who managed the sport, than the effects of the economical that affected Formula 1 over the last years," it read. coz 100% prawda. I jakos rozsmieszaja mnie te krokodyle lzy fia na odejsciem toyoty. wiadomo ze limit wydatkow byl przeciwko duzym firmom skierowany, ktore bez problemu wyda pare setek milionow aby tylko odniesc sukces.


avatar
Janosoprano

04.11.2009 21:15

0

Ja Devious-owi racje przyznaje.Kob raz czy dwa cos pokazal-i teraz poprostu jest mega zamieszanie i szum wg mnie o nic.Dobrze ze ten sezon sie skonczyl bo teraz co wyscig realizator by go pokazywal a polowa ludzi tutaj by go we FERRARI najchetniej umiescila.Bez przesady.Co do TOYOTY to ja chcialbym tylko widziec miny tych co tak bardzo negowali wybor KUB i nie byli zadowoleni bo do Renault przeszedl,a nie do Toyoty.Kazdt moze tu wielkiego znawce "rznac" a i tak pozniej szczeki opadaja.Pozdrawiam


avatar
Marti

04.11.2009 21:22

0

Najpierw Honda, potem BMW, teraz Toyota, następne będzie Renault (nie chcę krakać, ale coraz więcej przesłanek w tym kierunku). Sądzę, że wycofanie sie Toyoty było juz zaplanowane wcześniej (nie przedłużyli kontraktów Trullemu i Glockowi). Cóż byl team, nie ma teamu. Startowali przez 7 lat, budżet zawsze mieli jeden z największych w stawce (jesli nie największy) a sukcesów ciągle nie było. Nie dziwi więc mnie takie posunięcie. Piszecie, że Robert miał nosa, wg mnie Toyota od razu jemu powiedziała, że nie będą startować od 2010, po co mieliby wpuszczać go w maliny. I faktycznie stracili Kubicę, konkretnie mozliwość pozyskania tego kierowcy, skoro już wiedzieli, że odchodzą. Uważam, ze Kobayashi otrzyma angaż w innym zespole. Niektórzy piszą, że Sauber zajmie teraz miejsce Toyoty i bez niczego znajdzie się znowu w stawce. Otóż ja mam tutaj wątpliwości, ponieważ wydaje mi się, że skoro Toyota podpisala CA, to ewentualy ich kupiec będzie mial od razu prawo startu. Tymże Sauber stoi dalej w kolejce, wejdą tylko w przypadku nie pojawienia się któregoś z nowych zespołów. To jednak tylko moje zdanie, moge się mylić.


avatar
Marti

04.11.2009 21:24

0

*Tym że sposobem


avatar
Janosoprano

04.11.2009 21:28

0

Niebawem F1 to bedzie seria dla bogatych majacych wlasne "garaze" godzacych sie na wszystkie warunki FIA hobbystow (czyt.biznesmenow) i to bedzie wstyd dla mega wielkich koncernow nie mogacych wytrzymac presji finansowych.Jakos to dziwne.


avatar
ris

04.11.2009 21:34

0

196. Marti - co do ostatniej myśli masz rację ;-))) dlatego FIA tak ochoczo się zinteresowwała tematem ;-)


avatar
Marti

04.11.2009 21:51

0

196. Marti - oczywiście startowali 8 lat, nie 7 198. Janosoprano - tak to wygląda, no i wyścigi będą sie odbywały na bliskim i na dalszym Wschodzie ;-) 199. ris - sądzę, że Todt znajdzie jakąś lukę, tj. nie dopuści któregoś z nowych zespołów. Zresztą na tym całym USF1 chyba nie można polegać, mówi się nawet, że do ich fabryki przychodzi codziennie max. 20 osób (wraz z sekretarką i sprzątaczkami). To bardzo prawdopodobne :)


avatar
gucioF1

04.11.2009 21:57

0

Co za sezon. Najpierw "gang" dyfuzorów potem afera "Singapurska", odejście BMW. Teraz Toyota. Ciekawe co będzie dalej ? Mam nadzieję że Renault zostanie przynajmniej przez najbliższy sezon.Z niecierpliwością czekam na info.Ciekawe o czym rozmawiali na tym nadzwyczajnym posiedzeniu. Będzie mi ciężko zasnąć :P


avatar
ris

04.11.2009 21:58

0

200. Marti - USF1 podobno twardo twierdzą, ze wszystko OK. FIA podobno tez nic nie mówi na ich temat więc ???


avatar
ris

04.11.2009 22:04

0

Francuskie media milczą na temat Renault. Nie ma totalnie nic.


avatar
redlum

04.11.2009 22:10

0

nie ma co płakać - skończy się kryzys - duże koncerny się skrzykną i założą własną serie w której będą panami i będą sami ustalać reguły


avatar
ris

04.11.2009 22:17

0

A szefem będzie Flavio ;-))))


avatar
gucioF1

04.11.2009 22:18

0

205. ris szefem wszystkich szefów :P


avatar
alert119

04.11.2009 22:27

0

"Wycofanie się zespołu Toyoty otwiera drzwi ekipie Petera Saubera, która po ogłoszeniu wycofania się BMW ze sportu zyskała wsparcie finansowe grupy Qadbak, jednak nie miała zagwarantowanego miejsca w stawce w przyszłym roku." Czyżby? Gdy Toyota sprzeda zespół jakiemuś "x" to ten "x" bedzie w lepszej sytuacji, gdyż oni maja podpisane CA a sauber-qadbak już nie !


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 22:28

0

203.ris - może cisza przed ....... ? 201.gucio - teź się troche niepokoje , ale z zaśnięciem nie będe miał problemu , bo jestem w pracy na nocce he he .


avatar
strong1

04.11.2009 22:31

0

Słuchajcie wiem jakie macie zdanie o onecie generalnie-i słusznie.Natomiast wbrew pozorom można spotkać tam kilka osób bardzo dobrze zorientowanych w temacie. Z przecieków jakie wyczytałem wynika,że budżet "Reni" na przyszły rok to 80 melonów. Koncern swoje zaangażowanie uzależnił od miejsca w generalce na przyszły rok. Krótko mówiąc Renault F!,aby startować w sezonie 2011 musi być przynajmniej trzecie w konstruktorach.Natomiast Bella nie dopuszczono do rozmów,gdyż dyskutowana była też sprawa szefa zespołu na przyszły rok Przynajmniej będzie można trochę spokojniej zasnąć....


avatar
gucioF1

04.11.2009 22:32

0

208. mariusz-f1 ktoś musi pracować żeby inni mogli spać :) Dzisiaj pewnie już się niczego nie dowiemy więc trzeba będzie czekać do jutra. pozdrawiam


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu