WIADOMOŚCI

Specyfikacja techniczna Hungaroringu
Specyfikacja techniczna Hungaroringu
Tor Hungaroring charakteryzuje się brakiem szybkich zakrętów, co zmusza zespół do użycia najwyższej możliwej siły dociskającej, podczas gdy główną obawą ekipy odpowiedzialnej za silnik jest zapewnienie dobrego chłodzenia układu, gdyż na Węgrzech, gdy rozgrywany jest weekend F1 panują zazwyczaj wysokie temperatury. Warunki atmosferyczne utrudniają także życie kierowcom, którzy muszą być w szczytowej formie, aby sprostać wymaganiom wyścigu, w którym ze względu na brak długich prostych niewiele można odpocząć.
baner_rbr_v3.jpg
Aerodynamika
Kręty tor Hungaroring o 14 zakrętach charakteryzuje się jedną możliwością wyprzedzania- na pierwszym zakręcie. Poza tym posiada prostą o długości nieco ponad 700 metrów, sekwencje wolnych i średnich zakrętów z krótkimi strefami dohamowań, co sprawia, że wyprzedzanie jest prawie niemożliwe. Wynikiem tego jest to, że wszystkie zespoły używają tu maksymalnej siły dociskającej, podobnej, jeżeli nie identycznej jak w Monako, w celu nie tylko zoptymalizowania prędkości na zakrętach, ale także hamowania i trakcji. Maksymalne prędkości na głównej prostej rzadko osiągają 300 km/h przy silnikach V8.

Zawieszenie
Przyczepność mechaniczna jest ważnym czynnikiem na wolnych torach takich jak Hungaroring, a zespoły w ogólności będą starały się dobrać bolid z miękkimi ustawieniami po to, aby poprawić przyczepność mechaniczną. Kierowcy chcą czułego bolidu na wolnych sekcjach, z dobrą trakcją na wyjściach z zakrętów, co zazwyczaj prowadzi do ustawienia przedniego zawieszenia sztywniejszego niż tylne. Niemniej zużycie tylnych opon musi być bacznie nadzorowane, w szczególności, aby nie przeciążyć bardziej miękkiej mieszanki dostępnej w ten weekend.

Opony
Bridgestone przywiezie miękkie i super miękkie mieszanki dostępne w sezonie 2008, takie jak używaliśmy w Monako i w Kanadzie. Niska przyczepność toru w połączeniu z brakiem szybkich zakrętów sprawia iż jest to dobry wybór. Jak zwykle wyzwaniem dla zarządzania oponami będzie kontrolowanie łuszczenia się najbardziej miękkiej mieszanki, co powinno się poprawić wraz z nagumowaniem toru w ciągu weekendu. Dane zebrane podczas sesji treningowych określą czy super miękka mieszanka jest odpowiednia do użycia przez większość wyścigu, podczas gdy niższe od spodziewanych temperatury lub nocny deszcz, który zmyje z toru całą gumę może dalej skomplikować sprawę.

Chłodzenie
Kolejnym ważnym parametrem bolidu będzie zapewnienie dobrego chłodzenia części mechanicznych. Mimo iż zdolność chłodzenia bolidu jest teraz dobrze znana, uwaga musi być zwrócona na zapewnienie dobrego chłodzenia radiatorów, podczas gdy używa się wysokiego poziomu docisku przedniego skrzydła. To było obiektem pracy w tunelu aerodynamicznym i zostanie ostatecznie dostrojone podczas weekendu, tak aby zapewnić, że wymagany poziom chłodzenia przynosi minimalną stratę w osiągach.

Silnik
Z najdłuższym odcinkiem spędzanym na pełnym gazie ledwo przekraczającym 10 sekund oraz z zaledwie 56-procentowym współczynnikiem pełnego gazu na okrążeniu (znacząco poniżej średniej), to nie jest wymagający tor dla silnika. Z 14 zakrętów, pięć jest branych na drugim biegu z prędkością około 100 km/h. W przeciwieństwie do Monako, gdzie bolidy osiągają wyjątkowo wolne prędkości na nawrotach, minimalna prędkość na Hungaroringu wynosi około 90 km/h. To oznacza, ze silnik spędza większość czasu w relatywnie wąskim oknie operacyjnym pomiędzy 100, a 250 km/h, a krótkie przełożenia są dobrane, aby zapewnić optymalne osiągi w tym zakresie. Jak zwykle, na torze charakteryzującym się duża liczbą wolnych zakrętów, dobry moment jest ważny, aby pomóc bolidom wychodzić z zakrętów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
orinocoPL

30.07.2008 11:42

0

czyli bedzie podobnie jak w Monaco... tyle tylko ze moze nie beda sie zawodnicy rozbijac o bariery, no chyba ze którys hamsko przeszarzuje... oby nie


avatar
Voight

30.07.2008 12:04

0

Witam orinoco. Nie wiem czy zauważyłeś jeden szczegół na forum. Co do newsa to wreszcie porządna analiza techniczna. Tylko nie dawajcie już gościa od bridgestone


avatar
orinocoPL

30.07.2008 12:43

0

nie zwrócilem uwagi-stalo sie cos szczególnego? równiez witam


avatar
alecc

30.07.2008 13:03

0

b.fajny artykuł. Pozdrawiam :)


avatar
Voight

30.07.2008 13:42

0

To spójrz na swoją kłótnie z bacardi jeszcze raz


avatar
yarzyna

30.07.2008 13:57

0

taka szczegółowa analiza powinna być teraz przed każdym GP... Skoro piszą że GP Węgier na Hungaroringu jest podobne do GP Canady to mam nadzieję że na podium będzie taki sam skład jak na GP Canady... Pozdrawiam... ;)


avatar
renault f1

30.07.2008 14:13

0

Nie moge się doczekać w czwartek wyjazd na Węgry :-)


avatar
orinocoPL

30.07.2008 15:06

0

a, ze go zablokowali... szczerze powiedziawszy jestem bardzo zaskoczony. i wcale mnie ten fakt nie cieszy-forum nie zostalo stworzone do klótni i walk tylko do wymiany pogladów i nie powinno tak byc, ze ktos wchodzi tutaj po to by to robic BEZ WZGLEDU NA POWÓD. a faceta szkoda, bo zawsze mozna dyskutowac tylko trzeba znac umiar i w zartach i w faktach... POWAZNIE TO SIE LEZY W TRUMNIE. ja zreszta tez mam zamiar ograniczyc zarty-po co znowu ma byc awantura?


avatar
lania01

30.07.2008 15:16

0

Tez bym sie przejechal na GP Wegier ale jak narazie kwitne w UK. Jestem bardzo ciekawy jak BMW sie spisze na Hungaroringu bo Toyota wraz z Red Bulem lapie pomalu wiatr w zagle. BMW na Wegrzech powinno miec teoretycznie udany wyscig.


avatar
5 5 5

30.07.2008 16:14

0

Szykuje się ciekawy wyścig.


avatar
Voight

30.07.2008 16:24

0

Kto mieczem wojuje...


avatar
sivshy

30.07.2008 16:27

0

Robert na pewno będzie się starał o jak najlepszy rezultat na Hunaroringu. niestety nie zależy on tylko od niego, więc obawiam się że w najlepszym wypadku będzie on mógł powalczyć z RedBullem, Toyotą i Renault,


avatar
wojtek_g

30.07.2008 17:37

0

sivshy: chyba w najgorszym wypadku ...


avatar
orinocoPL

30.07.2008 17:40

0

2008-07-30 16:24:53 Voight -to fakt, ale nie wracajmy juz do tego. chryja byla i tak za duza


avatar
miska2

30.07.2008 18:37

0

w końcu coś nowego-brawo kempa! filmik + analiza toru to świetny pomysł TAK TRZYMAĆ!:)


avatar
bacardi2

30.07.2008 18:41

0

heh, dostałem blokadę nie z powodu kłótni między mną a orinoco, tylko za to że zamieściłem w jednym z tematów link do ściągnięcia pełnego GP Niemiec (którego administrator zdążył szybko usunąć). Co do samej kłótni, to cóż, rzeczywiście mogłem troche łagodniej zwrócić uwagę, żałuje że stało się jak się stało. Tak, proponuje nie wracać już do tego. Pozdrawiam.


avatar
darecky3

30.07.2008 20:16

0

bacardi, ja zdazylem sciagnac, dobra robota. Przelecialem kilkarazy fragment z guzikiem i wiecie co..Ron niczego nie wciska, trzyma tak palce i to zmyla, guziki sa obok, pozniej odrywa palce i tam nie ma zadnego przycisku, pelna powaga, nie wciskam kitu....pozdrowka


avatar
vernisage

31.07.2008 08:20

0

Tor ma łuki na których trzeba dohamowywać (T2,T13,T14) czyli to co Robert uwielbia najbardziej :) Jednak to może nie wystarczyć na przyspieszenie Ferrari i McLarenów po wyjściach z wolnych zakrętów.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu