Podczas dzisiejszych testów w Barcelonie zespół Toro Rosso ujawnił publicznie swój nowy bolid oznaczony jako STR3.
Nowa maszyna jest bardzo podobna do bolidu zespołu Red Bul Racing – RB4.Sebastien Bourdais spędzi resztę dzisiejszej sesji treningowej na dopracowywaniu ustawień nowego bolidu, przed przekazaniem go jutro do testów swojemu koledze z zespołu - Sebastianowi Vettelowi.
STR3 był już testowany miesiąc temu na torze Vairano we Włoszech. Giorgio Ascanelli – dyrektor techniczny zespołu powiedział podczas Grand Prix Australii, iż ma nadzieję, że nowy bolid weźmie po raz pierwszy udział w wyścigu podczas GP Turcji.
Toro Rosso jest zadowolone z pomyślnego rozpoczęcia sezonu 2008 w zeszłorocznym bolidzie. Zespół zdobył dwa punkty w Australii. Bourdais mógł zakończyć wyścig nawet na czwartej pozycji, niestety jednak miał trochę problemów technicznych ze swoim bolidem podczas wyścigu.
16.04.2008 12:16
0
i tak nic im to nie da
16.04.2008 12:33
0
??????????? zróbcie konkurencyjny bolid tego życzę;d
16.04.2008 12:37
0
kamil wyjdź.
16.04.2008 12:49
0
Ciekawy kształt nosa i w ogóle takie trochę bardziej futurystyczny od pozostałych bolidów a Honda to chyba od BMW "odgapiła" te skrzydełka nad nosem chyba że nie zauważyłem wcześniej
16.04.2008 13:17
0
Red Bull 2 - a potem do odstrzału i sprzedaży....
16.04.2008 13:34
0
może bolid będzie lepszy ale o 0001 sekundy na okrążeniu
16.04.2008 13:45
0
sydemon Honda nie mogla odgapic bo on juz rok temito mila
16.04.2008 13:53
0
te skrzydełka to raczej BMW od Hondy odgapiło, kubicomaniacy :I
16.04.2008 14:14
0
Chciałbym aby model STR3 właczył sie do rywalizacji o punkty, byłoby to lepiej dla rywalizacji.
16.04.2008 14:30
0
Ciekawe czy ten bolid też będzie tak awaryjny jak poprzednik? :)
16.04.2008 14:41
0
Jak na razie chyba żaden zespół odkąd gdy się zaczął sezon nic szokującego nie zrobił. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie. A jeśli jest podobny do bolidu RedBulla to zbyt super to on nie jest.
16.04.2008 14:44
0
podajcie linka jak to mozliwe ze zdjecmi nowego bolidu toro rosso
16.04.2008 14:48
0
Jak podobny do RedBulla to pewnie będą mu koła odpadały
16.04.2008 15:02
0
To prawie taki sam jak nie taki sam.... http://www.f1today.nl/foto/2711/ to jest zdjecie BMW tylko nie wiem czy na ten czy na nowy sezon:)
16.04.2008 15:07
0
Dużo się nie różni.. tył się troche zmienił. ale nie brzydki.zobaczymy czy będzie skuteczny.
16.04.2008 16:02
0
lubie placki wyjdz
16.04.2008 16:28
0
płetwa za kokpitem jak u rekina, w innych konstrukcjach nie widziałem chyba takiego rozwiązania.
16.04.2008 16:45
0
a ja widziałem tą płetwe rekina także u Renault
16.04.2008 16:58
0
Podobno Arabom proponuje szef Red Bulla 50% akcji Tolo Roso..... tym z Kuwejtu...
16.04.2008 17:15
0
sawekrs jeżeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia to lepiej się nie odzywaj. A jeżeli chodzi o nowy STR3 to nie ma co się dziwić że to kopia bolidu Red Bula przecież to ich satelicki zespół
16.04.2008 17:50
0
zobaczymy co pokaże na torze,wtedy będziemy komentować.
16.04.2008 19:12
0
Co tam osiągi... niech koniecznie niezawodność poprawią, bo w tym na razie wypadają fatalnie.
16.04.2008 19:16
0
Nie wyglada źle, zobaczymy jak będzie jeździł.
16.04.2008 19:59
0
@rfz & @sawekrs: na onecie wieje nudą?? :D :D Red Bull jest klasycznym przykładem zespołu, który służy do reklamowania konkretnej marki produktów przy pomocy bolidu zbudowanego z komponentów innych producentów :( są bez szans na walkę o liczącą się w klasyfikacji liczbę punktów ;)
16.04.2008 21:46
0
niech któryś z was zaprojektuje a wtedy będziemy oceniać (każdy potrafi krytykować )
16.04.2008 22:31
0
haha, a Ty - piotruś, na pewno wyłożysz na to kasę.. :D po to jest miejsce na komentarze, żeby je pisać, oceniać, dyskutować.. a jak nie pasi, to czemu je czytasz?? ;D
16.04.2008 23:04
0
tewumoto>zobaczyłeś zdjęcia-- i już nie podoba się !!--poczekaj na GP a później krytykuj -- powiedz coś konkretnego, bo wszystkie zespoły to robią(Reklamują Się )
17.04.2008 00:34
0
ok, chcesz konkretów, proszę: największą nowością jest tzw. płetwa rekina (wzdłużny spoiler, zabudowany w tylnej części bolidu, stanowiący przedłużony profil wlotu powietrza), więc na niej się skupię. Do zalet (wg mnie) należy zaliczyć lepsze prowadzenie bolidu w trakcie opuszczania tunelu aerodynamicznego bolidu poprzedzającego oraz podczas jazdy na prostych. Wadą na pewno będzie nieprzewidywalność podczas pokonywania zakrętów (efekt podobny do jazdy tramwajem w zakrętach o niewielkim - poniżej 6m - promieniu skrętu). Z jednej strony mogłoby się wydawać, że taka powietrzna "szyna" umożliwi łatwiejsze pokonywanie zakrętów z większą prędkością dzięki niwelowniu siły odśrodkowej i przeciwdziałaniu momentowi obrotowemu (gdzie r=odstęp między zewnętrznymi krąwędziami skrajnych przednich i tylnych opon, natomiast F=siła odśrodkowa), jednak należy pamiętać o tym, że usztywnienie prowadznia tylnej osi może doprowadzić (a właściwie na pewno doprowadzi, pytanie brzmi tylko: przy jakiej prędkości??) do zerwania przyczepności tylnich opon wskutek przewyższenia tarcia momentem obrotowym (tylko nie pomyl z momentem obrotowym, oddziałującym na wał napędowy i przekazywanym na ogumienie). Pomijam wpływ podmuchów wiatru bocznego na stabilność toru jazdy, bo wierzę, że w Europie nie będziemy mieli wietrznych GP. Moim zdaniem konkurencyjność kierowców RB4 pogorszy się w związku z tym, że obecnie wyprzedzanie odbywa się podczas GP najczęściej w zakrętach. Co o tym sądzisz?? :)
17.04.2008 01:57
0
woohoo! wreszcie maja nowe auto.
17.04.2008 07:37
0
jeżeli dzięki tej płetwie bolid będzie bardziej stabilny na prostych , to zmniejszą my trochę docisk a w tedy będzie większy Vmax i przyspieszenie . Prawdopodobnie przy do hamowaniach przed zakretami też będzie lepiej się zachowywał .To jest już pierwszy krok do wyprzedzenia bolidu przed tobą .J chyba to jest ten krok do przodu w rozwoju?(Poczekamy na kwalifikację i zobaczymy )
17.04.2008 12:38
0
nie do końca, na prostych bolidy i bez płetwy nie odlatywały.. :D przy dohamowaniu może być poprawa dzięki "szynie powietrznej", ale ta "szyna" na pewno będzie przeszkadzała w ciasnych zakrętach, o czym już pisałem.. :) wszystko, każde rozwiązanie ma zawsze zalety i wady.. w tym przypadku, po analizie wad i zalet, nie jestem dobrej myśli, tym bardziej, że takie samo ustrojstwo inżynierowie wstawili do bolidu Alonso.. :(
17.04.2008 12:43
0
ach.. zapomniałem napisać o jeszcze jednej, ogromnej wadzie, może nawet największej: "płetwa" podnosi środek ciężkośi bolidu, co powoduje problemy z prowadzeniem w łukch, nie mówiąc już o jeździe ze stosunkowo dużą prędkością w zakrętach.. ale masz rację, co z tego wyniknie, zobaczymy dopiero w kwalifikacjach, po prostu martwię się trochę o Alonso.. bo jakoś obaj kierowcy RB4 są mi obojętni.. ;)
17.04.2008 13:28
0
tewumoto a jeżeli to jest kolejny trik i np ta płetwa ugina się oto może być bardzo duża pomoc właśnie w zakrętach. Np przy zakręcie w prawo, płetwa wygnie się w lewo dzięki czemu uzyskamy pewien profil. Cząstki powietrza po prawej stronie płetwy będą miały większą prędkość, a jak wszystkim chyba wiadomo ciśnienie maleje wraz ze wzrostem prędkości przepływu, wynika z tego że po prawej stronie płetwy będzie mniejsze ciśnienie, więc bolid będzie ''spychany'' na prawo. co może ułatwić pokonanie tego prawego zakrętu, a co za tym idzie prędkość bolidu może być odrobinę większa. Wiem że zakazane jest używanie elastycznych elementów aero, ale to jest pewna nowinka, na którą może nie być jeszcze norm testowania i teamy mogą trochę oszukiwać.
17.04.2008 13:31
0
To o czym piszę to po prostu równanie Bernouliego
17.04.2008 19:28
0
niedługo zobaczymy czy płetwa jest dobrym rozwiązaniem bo NOS - MCL chyba sprawdził się (większość zespołów to kopiuje ) a ostatnio z BMW ściąga Honda(rogi)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się