WIADOMOŚCI

De Vries wybrał numer startowy, a Honda wraca oficjalnie do F1 (akt.)
De Vries wybrał numer startowy, a Honda wraca oficjalnie do F1 (akt.)
Międzynarodowa Federacja Samochodowa opublikowała pełną listę zgłoszeń na sezon 2023, a w niej klasycznie znalazło się kilka ciekawostek. Ta najważniejsza dotyczy nazwy silnika Red Bulla, ponieważ ponownie pojawi się tam Honda.
baner_rbr_v3.jpg

Czwartkowego przedpołudnia FIA ujawniła pełną listę zgłoszeń na sezon 2023, w skład której zawsze wchodzą m.in. numery kierowców, pełne nazwy zespołów czy silników. Zazwyczaj można znaleźć w tym dokumencie kilka ciekawostek i nie inaczej było dziś.

Największa zmiana jest związana z nazwą motorów Red Bulla. Po niewycofaniu się Hondy pod koniec 2021 roku formalnie stały się przedmiotami spółki do tego wyznaczonej byków i w minionych miesiącach były one oznaczone literami RBPT (czyli Red Bull Powertrains).

Teraz uległo to zmianie, a to za sprawą działań Japończyków odnośnie pełnego comebacku do F1 w sezonie 2026. Z tego powodu ogłoszono zacieśnienie relacji z Red Bullem, w wyniku czego logotypy Hondy miały powrócić na austriackie i włoskie bolidy. Jak się okazuje, dotknie to także ich jednostek napędowych. W 2023 roku będą nosić one nazwę "Honda RBPT".

Kilka nowinek pojawiło się w rubryce dotyczącej pełnych nazw ekip i ich sponsorów tytularnych. Zgodnie z zapowiedziami, firma MoneyGram będzie stale towarzyszyć Haasowi. Z komunikatu FIA wynika też, że Alfa Romeo została ze swoim obecnym sponsorem, czyli Orlenem. Oznacza to, że polski koncern musiał w tajemnicy przedłużyć umowę ze Szwajcarami, gdyż formalnie tego nie ogłoszono.

Czujne oczy obserwatorów zwróciły również uwagę na to, iż żaden partner nie znalazł się przy Alpine. Jest to o tyle zaskakujące, zważywszy na współpracę z BWT. Austriacka firma przed startem kampanii 2022 związała się z Francuzami długoterminową umową i miała być ich tytularnym sponsorem. Tak było w tym sezonie, ale zanosi się na to, że nie będzie już tak w następnym.

Pomijając kwestie zespołowe, wyjaśniła się ostatnia niewiadoma związana z numerami kierowców. Dotyczyła ona Nycka de Vries, natomiast już wiadomo , że nowy kierowca AlphaTauri będzie ścigał się z "21". Z takim wyróżnikiem rywalizował w sezonach 2014 i 2016 Esteban Gutierrez.

Już wcześniej swoje numery wybrali za to inni przyszłoroczni debiutanci. Logan Sargeant z Williamsa postawił na "2", zaś Oscar Piastri z McLarena "81".

Lista startowa F1 na sezon 2023

Aktualizacja: 16.12 - 21.37

FIA szybko naprawiła swój błąd, publikując właściwą wersję listy zgłoszeń na sezon 2023. W niej przedrostek BWT ponownie znalazł się w nazwie zespołu Alpine. Usunięto również "0" przy numerze Logana Sargeanta.

Lista startowa F1 na sezon 2023

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
ekwador15

15.12.2022 14:40

0

to była ustawka, że Honda rezygnuje. w momencie kiedy udało im się w koncu zbudowac dobry silnik, nagle chcieli odejść. wiedząc też, że będzie zamrożenie, więc koszty zostaną zmniejszone. to jakaś ustawka, żeby trudniej było dojść może w kwestii limitów budżetowych. nie było w tym nic racjonalnego w tym odejściu. a mimo, że odeszli na rok, to wciąż angażowali się w Japonii mimo, że RB zbudował w UK jakąś pseudofabrykę silników, która sama nie jest wstanie nawet w 100% przejąc projekt i nim zarządzać. nie mówiąc o budowie nowej jednostki na 2026...


avatar
Frytek

15.12.2022 14:42

0

Nie wiem czy w tej Hondzie piją za dużo sake czy za mało? Może gdy nie piją to mówią że trzeba odejść, później się napiją i mówią że trzeba wrócić. Burdel to mają tam większy niż w Ferrari. Plan B, C, D, X, Y, Z. Gorszych decyzji to chyba nikt nie podejmował. Najpierw wtopili miliony żeby oddać mistrzowski projekt Brawnowi. Później wtapiami miliony żeby tułać się z Mclarenem I gdy naprawdę te miliony zaczęły się zwracać to odeszli przed zdobyciem kolejnego tytułu z Redbullem. Ot tak dwa tytuły poszły w pi..du


avatar
giovanni paolo

15.12.2022 14:59

0

Jeżeli Honda wróciła oficjalnie ze swoją nazwą to możemy brać w ciemno, że "ograniczenie czasu dostępnego w tunelu aerodynamicznym" szczęśliwie i przypadkowo okaże się na tyle "skuteczne", że RBR nie zdobędzie mistrzostwa konstruktorów w 2023 roku.


avatar
Raptor Traktor

15.12.2022 15:04

0

Coś mało oryginalni ci kierowcy w kwestii numerów. Jeden bierze 2, drugi 21, tylko jeden Piastri wybrał coś mniej pospolitego.


avatar
Krukkk

15.12.2022 17:09

0

Honda Racing!


avatar
Przemrock

15.12.2022 17:34

0

Honda powerrr


avatar
Werter

15.12.2022 19:46

0

Mercedes AMG!


avatar
Duke_

16.12.2022 12:19

0

@.2 oni nie piją już Sake, oni teraz piją Red Bulla a Red Bull doda ci skrzydeł i jak widać, już całkiem odlecieli :D


avatar
Slazak

17.12.2022 16:30

0

redbull=fiabull,


avatar
marcinek99

17.12.2022 18:28

0

9 czy ty naprawę za każdym razem, musisz pokazywać swoje ograniczenia ?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu