WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do USA?
Co nowego zespoły przywiozły do USA?
Przyjazd na tor Circuit the Americas nie skusił za bardzo zespoły do wdrożenia większych poprawek do swoich samochodów. Jedynie trzy ekipy dostarczyły aerodynamiczne aktualizacje na teksański obiekt, a wśród nich najbardziej wyróżniają się te przygotowane przez Mercedesa.
baner_rbr_v3.jpg

Drugi weekend wyścigowy w USA to tak naprawdę ostatnia okazja w tym sezonie, aby wypróbować większe poprawki. Po nim do zakończenia sezonu pozostaną jeszcze bowiem trzy rundy. Mimo to aż siedem ekip zdecydowało się nie przywozić nic nowego do Austin. Najprawdopodobniej ma to związek z limitem budżetowym, który utrudnia pracę kilku zespołom.

Mercedes

Zgodnie z zapowiedziami Andrewa Shovlina, ekipa z Brackley przywiozła ostatni pakiet ulepszeń w 2022 roku. Jest on jednak naprawdę duży i ma związek z przygotowaniami pod kątem następnego sezonu. W oczy najbardziej rzuca się przednie skrzydło, na którym pojawiło się pięć nowych wsporników. Dzięki temu strumień powietrza ma być jeszcze bardziej wyrzucany poza znajdujące się tam koła.

Z innych istotnych modyfikacji - warto zwrócić uwagę na zmianę kształtu krawędzi podłogi. W związku z tym Mercedes zmniejszy wagę swojej maszyny, która teraz ma oscylować w granicach wagi minimalnej. Oprócz tego przeprofilowano końcowy płat tylnego skrzydła, żeby poprawić przepływ powierza.

Alpine

Francuska stajnia zamierza jak najszybciej rozstrzygnąć tegoroczną walkę o 4. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, o które rywalizuje z McLarenem. Brytyjczycy nic nowego nie dostarczyli do Teksasu, natomiast Alpine przywiozło odnowioną podłogę. Będzie ona jednak testowana tylko przez Estebana Ocona i ma za zadanie ulepszyć przepływ powietrza wokół tylnych opon oraz dyfuzora.

Alfa Romeo

Szwajcarzy muszą bronić 6. pozycji w zestawieniu konstruktorów i z tego powodu na Austin przygotowali najprawdopodobniej największą modyfikację w tym sezonie. Chodzi o zmienioną geometrię przedniej części podłogi, gdzie pojawiły się nowe wycięcia. Ma to zapewnić lepszą siłę docisku i poprawić stabilność samochodu w końcówce tegorocznej rywalizacji.

Red Bull, Ferrari, McLaren, Aston Martin, Haas, AlphaTauri, Williams

Te siedem teamów nie zgłosiło żadnych aktualizacji do FIA w Austin. Warto jednak zaznaczyć, że wśród nich mogą pojawić się nowe elementy silnikowe. Takowe na pewno zostaną zamontowane w samochodzie Charlesa Leclerca. Haas natomiast nieco odświeżył kolorystykę swoich bolidów oraz kombinezonów kierowców, co oczywiście jest związane z jego domową rundą.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
xandi_F1

21.10.2022 21:04

0

RedBull na zeszyt coś przywiózł. Potem odpiszą. Za rok w sensie.


avatar
wons

21.10.2022 21:38

0

@1 Zawsze mogą się zgłosić do Mercedesa po małą darowiznę "kierowniku pożycz 2 mln na bułki, pić się chce"


avatar
carrera 2013

21.10.2022 21:47

0

Ważne, aby ta darowizna mieściła się w budżecie. Raczej by nie chcieli zostać okrzyknięci oszustami z którymi FIA nie wie co zrobić....podobnie zresztą jak po kompromitacji MM, który podarował tytuł papierowego mistrza, który do dziś słowem o tym nie Zająknął.... Zgadnijcie kto.


avatar
berko

21.10.2022 21:48

0

@2 Słabe :)


avatar
wons

21.10.2022 21:52

0

@4 Staram się trzymać poziom FIA, ale nie jest łatwo.


avatar
hubertusss

22.10.2022 08:34

0

@1 nie zdziwił bym się jak się okaże że wielu robi "na zeszyt" bo może jest taka luka w przepisach. Mercedes nagle tyle poprawek Ferrari poprawiony silnik. I wszystko na przyszły rok szykują ponoć.


avatar
Mleko

22.10.2022 14:01

0

@2 ewentualnie Toto może się zapytać koleżanki w FIA jakie zmiany będą w przepisach, żeby, zawczasu mogli się przygotować


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu