WIADOMOŚCI

  • 07.01.2008
  • 5965
Pierwsze testy Ferrari, Raikkonen zadowolony
Pierwsze testy Ferrari, Raikkonen zadowolony
Kimi Raikkonen wykonał dziś pierwsze testy w nowym bolidzie Ferrari, który wczoraj został oficjalnie zaprezentowany. Fin na włoskim torze Fiorano na mokrej nawierzchni wykonał 55 okrążeń, jego najlepszy czas to 1.00.897.
baner_rbr_v3.jpg
„Pierwsze wrażenie na temat nowego bolidu jest bardzo pozytywne” – przyznał aktualny mistrz świata.

„Nie wydaje mi się, aby potrzeba było teraz wprowadzać jakieś poprawki. Były dziś pewne problemy, wciąż nie używaliśmy ostatecznych opon, ale wrażenie było dobre. W przyszłym tygodniu będziemy mieli kolejną okazję przekonać się, jak spisuje się bolid.”

Fin zapytany o wpływ braku kontroli trakcji na zachowanie bolidu odpowiedział:

„Nie mam wielu punktów odniesienia. Mogę porównać tylko ten bolid do poprzedniego. Wykonałem testy bez kontroli trakcji przed Świętami Bożego Narodzenia, i przede wszystkim trzeba powiedzieć, że teraz musisz prowadzić bolid bardziej ostrożnie. Z kontrolą trakcji bolid jest szybszy i może trochę szybciej reagować. Zdecydowanie pierwsze wrażenie jest pozytywne, bo bez kontroli trakcji również można panować nad bolidem. Pogoda mogłaby być dziś lepsza ale naprawdę dobrze mi się dziś jeździło.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
Tvey

07.01.2008 20:23

0

Ma rację-niby TC dużo zmienia, ale dobrzy kierowcy nie odczują większej różnicy.Niedługo kolejne testy.


avatar
Filipek4

07.01.2008 20:35

0

no i tak mówi prawdziwy mistrz nie boi się jeżdzić bez TC


avatar
dziarmol

07.01.2008 21:07

0

blebleble. Poczekamy do 16.03.08. Pierwszy wyścig pokaże kto nie potrzebuje TC


avatar
shav

07.01.2008 21:13

0

dziarmol dokladnie ;) Cyrki na starcie to będzie to:P


avatar
jan55

07.01.2008 21:18

0

ciekawe co raikonnen miał powiedziec wiadomo ze powiedział ze bolid jest wyje**ny w kosmos, największe cyrki mogą być na starcie jak jeden kierwca juz ruszy a ten przed nim bedzie jeszcze palił gume, albo bez wspomagania kierownicy ciekawe co sie stanie jak kierowca wypadnie na trawę, raczej bolid bedzie trudny do opanowania


avatar
przesio

07.01.2008 21:43

0

szybko nieco powyzej minuty. Niezly rezultat. Ciekawe czy pobija jakis czas okrazenia na zawodach micahela shumahera czy innych kierowcow. Ale jechali przecierz w 2003-2004-2002. to wtedy bolidy powinny byc wolniejsze i gorsze niz te a jednak malo rekordow zostalo pobitych. Niestety nie mam zrodla na ten temat . Pozdro


avatar
Porky2

07.01.2008 22:05

0

wszystko sie wyjasni podczas pierwszego gp, do tego czasu mozna tylko gdybac


avatar
milanista22

07.01.2008 22:08

0

W tym sezonie zobaczymy kto jest dobry ponieważ wielu słabszych kierowców może mieć problemy z dostosowaniem się do braku kontroli trakcji wtedy będzie można zobaczyć kto jest dobrym kierowcą. Będzie na pewno więcej wypadków. Bo raczej nie sądzę że takie Force India z najsłabszym bolidem w stawce od razu będzie dobrze jeździć będzie tak samo jak rok temu ze Spykerem, a może gorzej.


avatar
AndrzejOpolski

07.01.2008 22:30

0

Hmmm... dla mnie wypowiedzi Kimiego są trochę "szare" i asekuranckie. Wiadomo, Raikkonen nie powie, że coś jest nie tak lecz zachwytu czy pewności nie ma.


avatar
jan55

07.01.2008 22:50

0

przesio ty chyba nie wiesz ze jednak bolidy są wolniejsze powinienes to wiedzieć, bo w sezonie 2003, 2004, 2005 były silniki blisko 1000 koni ale w sezonie 2005 jezdzili na jednym komplecie opon więc opony były raczej dostosowane do wytrzymałości a nie do szybkości chyba ze w kwalifikacjach bo wiadomo ze inne opony, w sezonie 2006 pojemnoś i ilośc cylindórw sie zmniesjszyła wiec moc taakze a w tym sezonie niedośc ze moc sie nie zwuiększyła to opony brdigestona nie sa juz takiej jakości jak w zeszłych seoznach. Zobacz sobie w jakiejs encyklopedi na czasy gp, patrząc na ten sezon i np 2005 gp trwają dłużej czasami o nawet 5 min albo v-maxy w usa czasami przkraczali nawet 340 a na monzy 360 (tylko w monaco nie było powyżej 300) a teraz na monzy po ledwo 345


avatar
geniula1

07.01.2008 23:00

0

No bo nie wiedzieć czemu ale FIA dąży do spowolnienia bolidów ( głównie podczas pokonywania zakrętów)


avatar
jan55

07.01.2008 23:40

0

bo boją sie sytuacji z wypadku senny


avatar
Pieter

07.01.2008 23:45

0

W czołówce brak TC i tak pewnie nic nie zmieni, ale z drugiej strony być może dobry kierowca w nieco słabszym bolidzie będzie bardziej konkurencyjny w stosunku do kogoś w szybszym bolidzie... z resztą niedługo się okaże


avatar
jan55

07.01.2008 23:49

0

chociaz z drugiej strony teraz byc moze własciciele mocniejszych silników zacznną lepiej weykorzystywać moc silników i beda jesze wieksze róznice w szybkosci miedzy lepszymi a gorszymi, zobaczcie sobie filmiki z 70-80 lat jak bolidy wychodziły z zakrętu, a no właśnie ma ktoś jakieś inforamacje o bolidach tzw ery turbo lat 80, bo nic nie moge znaleźć


avatar
Pieter

08.01.2008 00:05

0

Różnice w mocy silników nie są zbyt duże a bez TC przeniesienie tej mocy na asfalt będzie trudniejsze, poza tym ci z większą mocą mogą szybciej zużywać opony, jeżeli będą za mocno przyciskać. Ale o tym będzie można cokolwiek powiedzieć po pierwszych testach.


avatar
zuczek

08.01.2008 00:43

0

Ktos wie kiedy sa pierwsze testy z udziałem większej ilości ekip ?


avatar
yaneq

08.01.2008 08:03

0

od 14 stycznia. nowe bmu wyjedzie 15'ego na tor.


avatar
walerus

08.01.2008 08:24

0

no i dobrze Kimi!


avatar
s_4

08.01.2008 12:40

0

Kimi mówi tak bo inaczej sponsorzy by odeszli... taka prawda o F1... Tutaj macie stone toru w jerez http://www.circuitodejerez.com/ są tam wszystkie daty testów


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu