WIADOMOŚCI

Pirelli rozważy możliwość zwiększenia liczby mieszanek opon
Pirelli rozważy możliwość zwiększenia liczby mieszanek opon
Firma Pirelli rozważy możliwość zwiększenia w przyszłym roku liczby mieszanek opon do sześciu, ale decyzja w tej sprawie zapadnie dopiero po zakończeniu testów opon na sezon 2018.
baner_rbr_v3.jpg
Zespól Ferrari nie do końca może udać się jeszcze na przerwę wakacyjną, gdyż w tym tygodniu na torze pod Barceloną kontynuuje testy nowych opon z firmą Pirelli. Dla włoskiego producenta ogumienia jest to ostatni test przed zamrożeniem prac nad konstrukcją opon na sezon 2018.

W Hiszpanii za sterami bolidu SF70H zasiada Antonio Giovinazzi. Firma Pirelli także pierwszego dnia testów na Hungaroringu sprawdzała swoje nowe opony wraz z Valtterim Bottasem i ekipą Mercedesa.

Testy te są ostatnim przed ostatecznym terminem złożenia w FIA szczegółowej specyfikacji konstrukcji nowego ogumienia, który wypada na 1 września.

Włoski producent może jednak wstrzymać się jeszcze do 1 grudnia z nominacją liczby mieszanek na sezon 2018.

Do tego czasu Pirelli odbędzie jeszcze testy a torze Paul Ricard z Mercedesem (7-8 września), w Mexico City z Sauberem i Force India (31 października i 1 listopada), a także na Interlagos z McLarenem (14-15 listopada).

Wzorem ubiegłego roku po zakończeniu mistrzostw w Abu Zabi wszystkie zespoły przeprowadzą tzw. test walidujący nowe opony na sezon 2018 (28-29 listopada).

Obecnie zespoły Formuły 1 w sezonie mają do dyspozycji pięć mieszanek: ultra-miękką, super-miękką, miękką, średnią oraz twardą.

Szef działu F1 Pirelli, Mario Isola przekonuje jednak, że decyzja o liczbie dostępnych mieszanek w sezonie 2018 zapadnie dopiero po tegorocznych testach.

"W zależności od wyników zdecydujemy o liczbie mieszanek [na sezon 2018]" wyjaśniał. "W mojej opinii powinniśmy pójść w kierunku sześciu mieszanek, co jest możliwe."

"Jeżeli przyjrzymy się regulaminowi, liczba mieszanek to nasza propozycja dla FIA, a Federacja zazwyczaj ją akceptuje, gdyż nie ma powodu, aby ją odrzucać."

"Tak naprawdę w tym roku homologowaliśmy 10 mieszanek-pięć podstawowych i pięć zapasowych [na wypadek problemów z nowymi bolidami]."

"Nie potrzebujemy ku temu porozumienia z zespołami. Po wyścigu w Abu Zabi mamy dwa dni testów ze wszystkimi zespołami. To ma być test sprawdzający nowy produkt, aby zespoły miały szansę przetestować go wcześniej."

"Pod koniec listopada musimy więc być gotowi z dostarczeniem ostatecznej wersji opon na sezon 2018."

Chwilę później włoski producent będzie musiał już nominować konkretne mieszanki na pierwsze zaoceaniczne wyścigi sezonu. W myśl regulaminu musi to uczynić na 14 tygodni przed takim wyścigiem.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
iceneon

03.08.2017 13:58

0

Wystarczy przejść o jeden poziom w dół (na bardziej miękkie), zostawić nazwy i liczbę mieszanek.


avatar
JS73 PorcoTiago

03.08.2017 17:18

0

Żeby tylko nie wprowadzali ekstra-hiper miękkiej mieszanki.


avatar
s1986seba

03.08.2017 18:56

0

To teraz będą jeszcze Hipersofty. W 2019 MegaTubrboSofty itp Trochę to chyba przesada, moim zdaniem max 3 rodzaje by wystarczyły. Zresztą kiedyś były tylko dwie (te rowkowane, z białym paskiem na bieżniku miękka, a bez paska twarda) i też było dobrze. Aktualna twarda mieszanka jest chyba do skasowania, prawie nie używana, a to by było nawet ciekawie, gdyby na torze mocno niszczącym opony (np. Barcelona) trzeba by było min. 3-4 pit stopy by dojechać.


avatar
TheTrain

03.08.2017 19:24

0

@s1986seba. No niezupełnie były 2 mieszanki na sezon. Owszem. Jeżeli spojrzymy na erę Bridgestona to punktu widzenia przeciętnego kibica faktycznie były tylko 2 mieszanki na wyścig, ale tak na prawdę na każdy wyścig sezonu przygotowywana była specjalnie dobrana para mieszanek, zapewniających podobne zachowywanie się na każdym torze. Obecnie jest 5 mieszanek, które są niezmienne przez cały sezon ( chyba, że ze względów bezpieczeństwa, ale i tak są one "pobierane" z homologowanych przed sezonem rezerwowych mieszanek/typów opon. Prawdopodobnie Pirelli czeka na Suzukę z decyzją, czy należy pozbyć się opon "Hard" w obecnej specyfikacji, czy nie. Poza tym warto pamiętać, że samochody w 2018 znowu przyspieszą. nikt nie stoi w miejscu i każdy chce ulepszyć, czyli przyspieszyć swoje auto. Jak ? Przez zwiększenie mocy z jednostki napędowej i zwiększeniem docisku z mechanicznego i z aero, który przenoszony jest na asfalt właśnie przez opony. A większy docisk, to większe tarcie, czyli szybsze zużycie ogumienia. W mojej opinii pozostawią praktycznie niezmienione opony na przyszły sezon w obawie przed powtórką z 2013 roku, gdzie pod naciskiem włodarzy stworzono bardzo agresywne mieszanki, w celu dużej ilości pitstopów. A dodatkowa alokacja opon zostanie dostarczona na tory typu Monako, Canada, Singapur i nie zdziwię się, jeżeli będzie nazwana w stylu " PirelliStreet" W Baku pewnie jej nie zobaczymy z racji ogromnych przeciążeń wzdłużnych na hamowaniach do pierwszego i trzeciego zakrętu.


avatar
s1986seba

03.08.2017 20:41

0

@4 Do pierwszego akapitu - sorry, nie wiedziałem że tam było więcej niż dwie mieszanki, a może wiedziałem, tylko zapomniałem :) A co do reszty to się ogólnie zgadzam, jedyne co mi się obecnie nie podoba, to zbyt twarde opony na których można spokojnie przejechać cały wyścig, a jedyna zmiana jest wymuszona przepisami. Górna granica twardości powinna być taka by za cholerę nie dało się zrobić wszystkich kółek na jednym zestawie


avatar
veterynarz

03.08.2017 20:43

0

Niedługo skończą im się kolorki do oznaczania mieszanek.


avatar
Panorafix

04.08.2017 06:00

0

Mam lepszy pomysł. Niech Pirelli wybór opon zostawi zespołom. Każdy zespół z istniejących 5 wybiera 2 według własnego "widzimisie". Dopiero będą ciekawe strategie wyścigowe :) 1 zespół bierze miękkie i Super miękie, drugi Ultra miękkie i Hardy. Byłoby ciekawie :D


avatar
Fanvettel

04.08.2017 08:51

0

Po co nowa mieszanka jak i tak wszyskich nie używają.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu