WIADOMOŚCI

Renault zapłaciło za Lotusa symbolicznego funta
Renault zapłaciło za Lotusa symbolicznego funta
Według dokumentów księgowych Renault za przejęcie Lotusa przed Świętami zapłaciło symbolicznego funta.
baner_rbr_v3.jpg
Może to jedynie świadczyć o tym jak byli właściciele byli skłonni znaleźć finansowanie i nowego inwestora, który spłaci długi zespołu.

Księgi rachunkowe potwierdzają jednak również, że Genii Capital oraz jej spółka córka, Gravity Motorsports, zatrzymały w swoim portfelu 10 procent zrestrukturyzowanej firmy.

Przejęcie Lotusa stanowiło karkołomną operację finansową. Genii Capital najpierw nabyło 6,744,444 udziały od Whiterock Alliance Ltd, dodając je do 60,700,000 udziałów, które już posiadało. Po pozyskaniu pełnych udziałów, 90 procent z nich sprzedano spółce Grigny (UK) Ltd, która to wcześniej była właścicielem zespołu z Enstone jeszcze z lat, gdy istniał Benetton i Renault.

Grigny to spółka córka Renault, której bezpośrednim właścicielem jest Renault Developpement Industriel et Commercial, w skrócie RDIC.

Została założona w 1977 roku, a w latach 1979 – 2000 znana była jako Benetton (UK) Ltd.

Gdy Renault nabyło zespół Benettona, francuski producent wykorzystywał Grigny do prowadzenia własnego zespołu F1 do czasu sprzedaży go Genii Capital.

W erze silników V8 Renault poprzez spółkę Grigny dzierżawiło systemy KERS dla swoich klientów w F1, generując w 2013 roku około 7 milinów funtów wpływów. W 2014 roku, gdy układy KERS stały się integralną częścią systemów napędowych, Grigny zarobiło tylko 432,000 funtów na współpracy inżynieryjnej z Renault Sport F1.

Od teraz Grigny ponownie znajduje się w bezpośrednim posiadaniu zespołu F1.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
Manonfire

28.12.2015 18:20

0

Jest jeszcze jakiś team do kupienia? Po Świętach zostało mi trochę kasy, nawet z 5 funtów bym wysupłał. Myślicie, że np. Mercedes byłby zainteresowany sprzedażą? Ostatecznie zapłaciłbym 5x więcej, niż Renault za Lotusa. A tak poważnie to mam mieszane uczucia co do tego transferu. Obydwa brandy są bardzo zasłużone dla motosportu, natomiast Lotus jakoś bardziej m się kojarzy z wyścigami, niż Renault. Mam świadomość o udziale i wynikach tej francuskiej firmy we wszelakich wyścigach samochodowych, ale nazwa Lotus lepiej brzmi... Poza tym na ulicach renówek widzę mnóstwo, a Lotusów jakby trochę mniej.


avatar
CzarnyKret22

28.12.2015 18:22

0

To i tak nie był ten Lotus co kiedyś. Kiedyś pamiętam te czasy Jim Clark, Emerson Fittipaldi i oczywiście Colin Chapman ach to były czasy ;-)


avatar
przesio

28.12.2015 21:34

0

Jeżeli to prawda , i Reno odzyskało zespół który wcześniej sprzedali to są do przodu wiele kasy ( Dlatego tyle zwlekali ) . Nie wiadomo czy nie będą musieli spłacać długów Lotusa ( nie jestem za bardzo w temacie ) . A tak naprawdę to chyba mimo wszystko stracili na tym biznesie bo teraz będą musieli zainwestować ogromne pieniądze by dogonić stawkę i zarobić pieniążki w tym biznesie :)


avatar
lobuzer

28.12.2015 23:24

0

Ciekawe ile to jest symboliczny funt w realiach F1 :)


avatar
silvestre1

01.01.2016 22:51

0

F1 to końcówka mocy. Ciekawe, czy Renault dorzuci kolejnego funta do stajni Lotusa, czy po prostu ich sprzeda...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu