Zgodnie z ostatnimi doniesieniami Red Bull dzisiaj oficjalnie potwierdził iż silniki dostarczone mu w przyszłym roku przez Renault będą obrandowane marką słynnego producenta szwajcarskich zegarków, TAG-Heuer.
Po otrzymaniu kwitka od Mercedesa, Ferrari oraz Hondy, ekipa z Milton Keynes nie mając innego wyboru powróciła do współpracy z firmą Renault jednak na znacznie zmienionych warunkach niż dotychczasowe.Przyszłoroczny bolid Red Bulla będzie nosił pełną nazwę Red Bull Racing – TAG Heuer RB12.
Informacja ta została potwierdzona tuż po oficjalnym komunikacie ze strony Renault, które zdecydowało się ostatecznie powrócić do roli fabrycznego zespołu F1, przejmując Lotusa.
Informacja o ściągnięciu do Red Bulla wieloletniego sponsora McLarena odbiła się szerokim echem w Formule 1 już kilka tygodni temu. Wtedy jednak nikt jeszcze nie przypuszczał, że współpraca obu marek może przybrać znany już z początku lat ’80 styl współpracy McLaren –TAG Heuer.
Informacja ta ma podwójny wymiar, gdyż jeszcze nie tak dawno to Ron Dennis, szef McLarena, zablokował ewentualną możliwość współpracy Red Bulla z Hondą.
„TAG Heuer jest ikoną Formuły 1 od wielu lat i jesteśmy zaszczyceni, że wybrali kontynuację zaangażowania się w ten sport poprzez nasz zespół” mówił Christian Horner, szef Red Bulla. „Wspólne wspieranie innowacji oraz chęć wybicia się z tłumu sprawiają, że jest to jedna z najbardziej ekscytujących form współpracy w F1.”
„Jesteśmy również zadowoleni z faktu, że Renault potwierdza swoje długoterminowe zaangażowanie w F1 i chcielibyśmy podziękować im za wkład do naszego zespołu od sezonu 2007.”
„Ich technologiczna współpraca z Ilmorem daje nam pewność i nie możemy się już doczekać sezonu 2016.”
Red Bull mimo iż jego silniki będą nosiły inną nazwę prawdopodobnie otrzyma od Renault dokładnie takie same jednostki napędowe jakimi dysponował będzie jego zespół fabryczny.
04.12.2015 17:21
0
Marketing nie jeździ, ale z drugiej strony, co innego im pozostało? Ferrari czy Merc topowego silnika nie da, Renault też powoli będzie marginalizować RBR i wspierać swój fabryczny team, pomysł z alternatywnym upadł, budowy v6 turbo żaden niezależny producent się nie podejmie, po aferze ze spalinami VW raczej do F1 nie da się wciągnąć więc o kolejnych majstrach RBR może zapomnieć. Jedyne, co mogą zrobić to wyciągać ile się da od sponsorów aby jak najmniej dokładać do interesu.
04.12.2015 17:56
0
Berni i Todt dostali teraz trochę więcej władzy z tego co piszą więc sprawa wprowadzenia alternatywnego silnika może wrócić
04.12.2015 18:04
0
Przyznam, że nie do końca rozumiem, dlaczego Renault nie chce dostarczać silników Red Bullowi pod własną nazwą ... Owszem, mają obecnie w F1 swój fabryczny zespół, ale to nie jest żadną przeszkodą. Dodatkowo, ( tak hipotetycznie ) jeśli Red Bull w przyszłym sezonie by wygrał mistrzostwa, to oficjalnie na jakich silnikach Renault, czy TAG-Heuer ... ?
04.12.2015 18:30
0
Też tego nie rozumiem, ale... gdy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.
04.12.2015 18:34
0
było już o tym mówione i pisane
04.12.2015 21:00
0
Mam pytanie - gdzie i kiedy odbędzie się wręczenie pucharu Hamiltonowi za zdobycie tytułu?
04.12.2015 22:02
0
Dzisiejszego wieczoru odbywa się gala FIA.
05.12.2015 00:54
0
Tak bo RBR jest biedny i kasy od sponsorow potrzebuje BRAVO! Oni maja dwa zespoly w F! Grzesio odejdź od kompa i zrob sobie przerwę, bo chyba cie cos .......
05.12.2015 09:45
0
Teraz w Red Bullu wszystko będzie chodzić jak w zegarku... Tak, wiem, że to suchar w stylu Familiady.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się