Pod Barceloną rusza ostatni i chyba najważniejszy dzień przedsezonowych testów F1. Jeżeli wierzyć prognozom pogody ma on być jednym z cieplejszych z niewielkim zachmurzeniem.
Już za dwa tygodnie o tej porze poznamy zwycięzcę tegorocznego GP Australii. Zanim to jednak nastąpi za stery Mercedesa W06, który ponownie wydaje się najlepszą konstrukcją wyścigową w stawce powróci Nico Rosberg.W Red Bullu przedsezonowe testy zamykał będzie Daniel Ricciardo a w Williamsie Valtteri Bottas.
Ferrari SF15-T sprawdzał będzie Sebastian Vettel, a za stery McLarena MP4-30 powróci Jenson Button. Po relatywnie udanym piątkowym dniu, ekipa McLarena wczoraj również miała problemy techniczne, pokonując zaledwie 39 okrążeń.
Po dwóch dniach testów z Nico Hulkenbergiem, zespół Force India w końcu powinien zacząć sprawdzać nowy bolid, VJM08 wraz z Sergio Perezem. W Toro Rosso ponownie zasiądzie Max Verstappen, a w Lotusie pojawi się Pastor Maldonado. Saubera C34 sprawdzi natomiast Felipe Nasr.
01.03.2015 09:25
0
Obecnie temperatura powietrza wynosi +9 , a temperatura toru +13 stopni.
01.03.2015 09:34
0
Cy ktos mógłby nakreślić po krótce charakterystykę tych opon " zimowych" ? One znajdują się pomiędzy twardą a medium, czy raczej między medium a soft?
01.03.2015 09:46
0
@2 Jest to opona twarda która ma pracować w niskich temperaturach ;)
01.03.2015 10:28
0
adam40- uważaj o co prosisz bo jest tu taki jeden i jak Ci odpisze to nie przeczytasz do wieczora ;)
01.03.2015 10:30
0
Kalor666 Właśnie na tego jegomościa liczę. :)
01.03.2015 10:39
0
Rosberg - 34 Vettel - 24 Nasr - 24 Bottas - 22 Verstappen - 18 Perez - 16 Maldonado - 14 Ricciardo - 10
01.03.2015 10:46
0
Dlaczego McLaren jeszcze nie wyjechał ? wie ktoś ?
01.03.2015 10:58
0
Czesc jestem tu nowy sledze was od 3 lat wkoncu zarejstrowalem.sie )) ten rok bedzie dla mercedesa z tego wzgledu na ze maja znowy nowinki ukryte pod maska czego brakuje innym ) szkoda mi M.C ze znowu maja problemy juz myslalem ze staneli na nogi a tu klapa. Pozdrawiam fan f1)
01.03.2015 11:28
0
1 Valtteri Bottas Williams 1m25.076s 2 Nico Rosberg Mercedes 1m25.186s +0.110 3 Max Verstappen Toro Rosso 1m26.267s +1.191 4 Sergio Perez Force India 1m26.414s +1.338 5 Sebastian Vettel Ferrari 1m26.501s +1.425 6 Daniel Ricciardo Red Bull 1m26.587s +1.511 7 Felipe Nasr Sauber 1m27.353s +2.277 8 Pastor Maldonado Lotus 1m28.272s +3.196
01.03.2015 11:57
0
1 Valtteri Bottas Williams 1m23.839s 2 Nico Rosberg Mercedes 1m25.186s +1.347 3 Sergio Perez Force India 1m26.074s +2.235 4 Max Verstappen Toro Rosso 1m26.267s +2.428 5 Sebastian Vettel Ferrari 1m26.501s +2.662 6 Daniel Ricciardo Red Bull 1m26.587s +2.748 7 Felipe Nasr Sauber 1m27.353s +3.514 8 Pastor Maldonado Lotus 1m28.272s +4.433
01.03.2015 11:57
0
1 Valtteri Bottas Williams 1m23.839s 2 Nico Rosberg Mercedes 1m25.186s +1.347 3 Sergio Perez Force India 1m26.074s +2.235 4 Max Verstappen Toro Rosso 1m26.267s +2.428 5 Sebastian Vettel Ferrari 1m26.501s +2.662 6 Daniel Ricciardo Red Bull 1m26.587s +2.748 7 Felipe Nasr Sauber 1m27.353s +3.514 8 Pastor Maldonado Lotus 1m28.272s +4.433 Bottas na opanach SS
01.03.2015 12:04
0
Nasr - 52 Rosberg - 45 Perez - 37 Bottas - 34 Perez - 37 Vettel - 36 Maldonado - 27 Ricciardo - 10
01.03.2015 12:06
0
@adam40. Jakoś niedawno pisał o tym dexter. Opis jest bardzo dokładny więc wystarczy, ze wejdziesz w historie profilu dextera i znajdziesz tam odpowiedź. Ale z tego co pamiętam to opona zimowa ma zastosowanie w chlodniejszych warunkach więc twarda to ona nie jest.
01.03.2015 12:14
0
Koledzy czy dzisiejsza sesja testów jest gdzieś streamowana w necie?
01.03.2015 12:15
0
Co z z MC nie ma dalej
01.03.2015 12:53
0
No, McHonda na torze.
01.03.2015 12:58
0
1 Valtteri Bottas Williams 1m23.063s 2 Sebastian Vettel Ferrari 1m23.469s +0.406 3 Felipe Nasr Sauber 1m24.023s +0.960 4 Sergio Perez Force India 1m25.113s +2.050 5 Nico Rosberg Mercedes 1m25.186s +2.123 6 Max Verstappen Toro Rosso 1m26.267s +3.204 7 Daniel Ricciardo Red Bull 1m26.587s +3.524 8 Pastor Maldonado Lotus 1m28.272s +5.209
01.03.2015 14:04
0
TRACK STATUS: Lunch Break WEATHER: CLOUDS To czekamy na koniec przerwy ;)
01.03.2015 14:15
0
Mam propozycje do redakcji. Zaproponujcie dexterowi podstronę na jego artykuły i przemyślenia. Nie każdy czyta komentarze pod wszystkimi aktualnościami, a czasem jest w nich bardzo wiele przydatnych informacji. On sam chyba lubi się dzielić swoimi przemyśleniami skoro tak często produkuje długie komentarze. Z kolei są też tacy którzy nie lubią go czytać - bodaj w komentarzach pod czwartkowymi testami była takie głosy - i wtedy kogo nie będzie to interesowało zwyczajnie nie będzie tam wchodził.
01.03.2015 14:19
0
Dzien dobry, dzisiaj F1 na torze Circuit de Barcelona-Catalunya zaczyna swoj ostatni z 12 dni testow. Czyli, mniej wiecej ostatnia szansa dla zespolow aby przygotowac bolidy do nowego sezonu. W McLarenie Honda z pewnoscia najwazniejszym punktem bedzie niezawodnosc bolidu. Czyli wykrecone kilometry i jeszcze raz kilometry. Jesli auto stoi w garazu to jak mozna punkty programu odhaczyc? W takiej sytuascji zawsze goni sie program, a konkurancja jest duzo dalej z przodu. Kierowca tez potrzebuje troche czasu aby auto do swojego stylu jazdy dopasowac, a nie mozna zapomniec ze McLaren ma troche inna filozofie aerodynamiki. W piatek Buttonowi udalo sie pokonac 101 okrozen. Patrzac z punktu niezawodnosci mozna bylo zobaczyc pierwszy promien slonca. I tak jak to w zyciu niekiedy bywa, na nastepne rozczarowanie nie trzeba bylo dlugo czekac. W sobote licznik zatrzymal sie na 39 okrazeniach. Wyciek oleju zatrzymal kierowce rezerwowego. Caly uklad napedowy sklada sie z roznych systemow i celem jest zawsze aby te systemy ze soba zgrac. Z podobnymi problemami walczyl Red Bull w ubieglym roku. Sek w tym, ze maly przebieg okrazen utrudnia rowniez rozwoj bolidu. McLaren Honda jezdzi „dzisiaj“ mniej wiecej na pakiecie podstawowym. W takiej sytuacji nie ma wiekszego sensu aby nowe czesci na auto zalozyc przetestowac. Najpierw musza zostac wyeliminowane inne choroby dzieciece. Wczoraj Kevin Magnussen powiedzial ze bolid ma taze dobre cechy: „Podstawy sa dobre, auto jest bardziej stabilne i przewidywalne niz w ubieglym roku. Wlasciwosci jezdne sa dobre. Szczegolnie na przedniej osi. A ubiegloroczny bolid ciezej sie prowadzilo. W sumie bolid od strony aerodynamicznej i mechanicznej jest bardziej stabilne.“ Ale co ciekawego jeszcze powiedzial Magnussen? „Auto prawdopodobnie ma mniejsza przyczepnosc, a ja nie jezdzilem z pelnym bakiem i nie wiem jak bolid w pelni zatankowany bedzie sie w zachowywal“. Takze zobaczymy... Jesli dzisiaj zespol McLaren Honda nie bedzie mial niespodzianek. To po przerwie przejedzie swoj pierwszy prawdziwy test symulacji wyscigu A niespodzianek nie zabraklo... Podczas uruchamiania silnika McLaren odkryl problem z elektryka. Silnik musial zostac wybudowany, aby mechanicy mogli dostac sie do kabli. Taka rzecz z pewnoscia kosztowala troche drogocennego czasu. @adam40 Na temat charakterystyki opon jest tutaj troche informacji. Jesli troche poszukasz, gwarantuje ze znajdziesz. Apropos opon przy okazji mozna napisac ze ze strony Mercedesa nie mozna dzisiaj oczekiwac jakiegos „mega“ czasu . Dlaczego? Przydzial opon zostal zuzyty, a super miekka mieszanka nie zostala w ogole zarezerwowana. Dlatego tez Rosberg jezdzi dzisiaj m.in. na oponach zimowych. Pozdr.
01.03.2015 14:49
0
i po co ta epopeja narodowa ???
01.03.2015 14:54
0
@brain87pl Skad, takie mysli?! PS. Musze przyznac ze troche logiki calej dyskusji nie rozumiem. Osobiscie nigdy by mi do glowy nie przyszlo aby innemu uzytkownikowi zwracac uwage na temat dlugosci jego postow?! Nie wiem moze sie myle, ale dla mnie zawsze wazna jest zawartosc wpisu. Ja sam z checia przeczytalbym tutaj ciekawy wpis. Obojetnie krotki czy dlugi Zreszta, na swiecie sa z pewnoscia ciekawsze i wazniejsze tematy niz taka dyskusja...
01.03.2015 14:55
0
@ 21. Po to, że każdy normalny fan F1 z chęcią czyta to, co pisze dexter. A po co ta twoja marna prowokacja ?
01.03.2015 14:56
0
Uważaj kolego bo jak ostatnio zwróciłem dexterowi uwagę że piszę wypracowania na pół strony to mało mnie kilku kretynów nie zlinczowało....oni zrobili sobie z niego Bożka i wierzą we wszystko co gość napiszę i broń cie Panie Boże coś napisać na dextera....ogólnie zlewam na tych co szczekają na moją osobę....kundle jesteście i szczekajcie dalej:-)
01.03.2015 15:04
0
Usunięty
01.03.2015 15:09
0
1 Valtteri Bottas Williams 1m23.063s 2 Sebastian Vettel Ferrari 1m23.469s +0.406 3 Felipe Nasr Sauber 1m24.023s +0.960 4 Daniel Ricciardo Red Bull 1m25.103s +2.040 5 Sergio Perez Force India 1m25.113s +2.050 6 Nico Rosberg Mercedes 1m25.186s +2.123 7 Max Verstappen Toro Rosso 1m26.267s +3.204 8 Jenson Button McLaren 1m26.832s +3.769 9 Pastor Maldonado Lotus 1m28.272s +5.209
01.03.2015 15:23
0
dexter. Poszperam troszkę , choć z drugiej strony byłem ciekawy Twojego zdania na ten temat. Rosberg dzisiaj na "zimówkach " kręcił przyzwoite czasy , totez tak się zastanawiałem jak te opony maja sie do innych.
01.03.2015 15:40
0
Patrzac na Live Timing Mercedesa wyglada na to ze z powodu braku opon miekkich robia teraz tylko kolka na cwiczenia pitstopow (PIT-TRACK-PIT)
01.03.2015 16:38
0
@19, @21, @21. Wchodze na ten portal od wielu lat wlasnie po to by przeczytac posty takich fachowcow jak pan dexter, ktorzy maja wiedze i sie nia dziela. Jak bym chcial plotki to wszedlbym na pudelka, co wam polecam. ;)
01.03.2015 16:40
0
@19,@21 I @24 mialo byc;)
01.03.2015 16:49
0
Podajcie jakąś strone z wynikami proszę
01.03.2015 17:18
0
Podobno Mercedes przez całe testy użył uwaga tylko jednego silnika
01.03.2015 17:52
0
@32 Ciekawe spostrzeżenie, ale bulwersujące jest coś innego. Ten silnik będzie potem sprzedany Force India jako nowa jednostka (!) @luk626, nie bądź samolubem - pan dexter nie pisze tylko dla ciebie. Mając na uwadze problemy z przyswajalnością długich tekstów wychodzę na przeciw wszystkim wykluczonym i przedstawiam autorską, syntetyczną wersję technicznego raportu pana dextera w łatwych to ogarnięcia 10 punktach. Zamiast wchodzić na pudelka czytajcie poniższe fakty, których nigdzie indziej nie znajdziecie: 1. Niezawodność bolidu, to wykręcone kilometry i jeszcze raz kilometry. 2. Aby odhaczyć punkty programu auto nie może stać w garażu. 3. W piątek można było zobaczyć pierwszy promień słońca. 4. Wyciek oleju zatrzymał kierowcę rezerwowego. 5. Cały układ napędowy składa się z różnych systemów. 6. McLaren Honda jeździ mniej więcej w pakiecie podstawowym. 7. Najpierw muszą wyeliminować inne choroby dziecięce. 8. Magnussen powiedzial ze bolid ma także dobre cechy. 9. Podczas uruchamiania silnika McLaren odkryl problem z elektryką. 10. Aby dostać się do kabli trzeba "wybudować" silnik, co z pewnością kosztuje trochę drogocennego czasu. Lajkujcie moje techniczne raporty, ale ponieważ nie ma jak, to wpisujcie "Lubię to" a ja jakoś się domyślę o co wam chodzi. Pozdro!
01.03.2015 18:01
0
@ 33. " Nie lubię tego ", a potem się dziwić, że wszystkie mądrze piszące osoby, odchodzą z tego forum ...
01.03.2015 18:04
0
@34 Moria, nie kracz, bo zostaniemy tu sami we dwoje, a ja na pewno nie będę pisał komentarzy na trzy ekrany.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się