Po bardzo udanych dla zespołu BMW rundach rozgrywanych poza Starym Kontynentem, czas na stawienie czoła wyzwaniom w europejskiej części sezonu. Mario Theissen i Willy Rampf liczą, że modernizacje bolidu F1.07 - dokonane podczas ubiegłotygodniowych testów na torze Catalunya - pozwolą ich zespołowi umocnić się na pozycji trzeciego najsilniejszego zespołu w stawce.
Mario Theissen, szef BMW Motorsport"Nasze osiągi w pierwszych trzech rundach Mistrzostw Świata dały nam bardzo dobry start do sezonu, a czas po GP Bahrajnu wykorzystaliśmy na intensywne prace rozwojowe. Nasi rywale z pewnością zrobili to samo, mimo to pozostaje pytanie, czy balans siły podniósł się dzięki temu."
"Nasz cel jest oczywisty - utrzymać naszą pozycję, trzeciego najlepszego zespołu w stawce. Tor Catalunya jest obiektem, który stawia wiele różnych wymagań bolidom, a to często sprawia, że jest używany do oceny ogólnej konkurencyjności zespołów."
"Pierwszy wyścig w Europie jest także z drugiej strony tak jakby kolejnym startem sezonu. Po raz pierwszy w sezonie 2007 Mistrzostwa Świata Formuły 1 rozwiną w pełni swoje skrzydła. Ciężarówki i zaplecze wygląda bardzo imponująco, ale co ważniejsze odciążają trochę pracę zespołom. A to jest to z czego wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni."
"Jak ogłosiliśmy po zaoceanicznych wyścigach, przyjrzeliśmy się bliżej składowi kierowców w piątek poprzedzający weekend GP. Do kolejnej informacji, obaj kierowcy wyścigowi będą teraz na torze przez cały piątek."
"W Barcelonie będzie druga, po Kuala Lumpur, okazja zaoferować fanom i kibicom wizytę w Parku Pit Lane BMW Sauber. Podobnie jak w ubiegłym roku, park ten zostanie ustawiony w okolicy portu, koło ulicy Rambla w centrum Barcelony."
Willy Rampf, dyrektor techniczny
"Barcelona to jedno z najbardziej popularnych miejsc do testowania dla większości zespołów - co może pozwalać sądzić, że automatycznie wszystkie bolidy będą dobrze przygotowane. Jednak prawda jest taka, że olbrzymi wpływ mają tu wahania temperatur, również podmuchy wiatru nie są bez znaczenia. Wszystko to oznacza, że ten tor raz za razem może stawiać odmienne wymagania."
"Modernizacja ostatnich dwóch zakrętów odczuwalnie zmniejszyła szybkość bolidów w tej sekcji toru - co pozwoliło z kolei zredukować bardzo wysokie obciążenia na lewym-przednim kole."
"Na testach wypróbowaliśmy szereg nowych rozwiązań aerodynamicznych, oraz nowe części nadwozia. Zmodyfikowaliśmy również elektronikę bolidu - dało to bardzo obiecujące rezultaty. W związku z tym, na wyścig czekam w dobrym nastroju."
09.05.2007 15:36
0
Red Bull Racing jest zainteresowane pozyskaniem Kubicy!
09.05.2007 15:48
0
dobry kierowca zawsze bedzie chętnie pozyskiwany :) Dlatego Kubica ma przed soba przyszlość :)
09.05.2007 16:20
0
Jeśli będzie miał takiego "pecha" do końca sezonu to może stracić dobrą opinię. Ja wiem że Robert to ścisła czołówka kierowców F1, dajcie mu tylko bolid który będzie jechał dobrze.
09.05.2007 17:42
0
Ja najbardziej obawiam się pogody, ponieważ jak będzie padać to....Polsat mi nie odbiera :(
09.05.2007 19:24
0
Serdecznie zapraszam na bloga o Robercie www.robertkubica.blog.onet.pl
09.05.2007 19:32
0
A tam bajki gadają...Willy szczególnie :) Nic takiego nie dało się zauważyć w jeździe BMW podczas ostatnich testów co pozwalałoby oczekiwać polepszenia konkurencyjności BMW. Chciałbym zostać mile zaskoczonym w ten weekend!:)
09.05.2007 20:10
0
panowie jak to jest ,jeśli Robert w poprzednim wyścigu jechał rezerwowym bolidem,czy w Barcelonie tez musi nim jechac to znazcy na tym samym silniku i skrzyni??????
09.05.2007 22:08
0
Napewno na tym samym silniku.Co do reszty to już sam jestem tak skołowany.Może ktoś lepiej wie,niech powie.Pozdr.
09.05.2007 22:23
0
Przerażają mnie te radosne wypowiedzi na temat modernizacji. Wolałbym aby ta radość miała Miejsce po niedzielnym wyścigu . Pozdrówka.
10.05.2007 00:01
0
bo to jest tak,że jak mu zabrali wóz , to mu muszą oddać samolot,bo to taka tradycja tam jest.
10.05.2007 10:22
0
liczy się tylko wyścig - reszta to zasłona dymna - która na razie kopciła jak się dało .... WYŚCIG rulez!
10.05.2007 11:35
0
@Kazik - Robert musi jechać na tej samej skrzyni, bo jak zmienią to "kosztuje" to pięć pozycji na starcie
10.05.2007 13:15
0
Czyli silnik+skrzynia z T-cara musi się znależć w bolidzie podstawowym na GP Hiszpanii.(kara to raczej 10 oczek na starcie).Pozdr.
10.05.2007 16:26
0
Silnik+ ewent. skrzynia to 10 oczek, sama skrzynia to 5 pól w plecy. ps. "silnik+skrzynia z T-cara musi się znależć w bolidzie" DOKŁADNIE ! ale wciąż mam obawy czy jednak nie będzie musiał jechać całym T-carem, bo jazda swoim nominalnym bolidem z napędem z T-cara to w/g mnie jednak wymiana silnika, ale jak to jest to zapewne już jutro się wyjaśni
10.05.2007 22:40
0
Dokładnie,czekamy fezuj do jutra.
18.01.2008 20:30
0
w tym sezonie musi być lepiej
19.01.2008 09:52
0
oby bolid nie nawalał, to Kubica da czadu
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się