Gerard Lopez, współwłaściciel zespołu Lotus uważa, że ostatnie poprawki jednostki napędowej Renault dały ekipie aż dwusekundową poprawę na torze.
W Chinach ekipa Lotusa w końcu otrzymała pakiet silnikowy identyczny jak ten, którym dysponował Red Bull.Romain Grosjean wykorzystał to do awansu do Q3, a podczas wyścigu ścigał się o pierwsze punkty w sezonie dla zespołu, do czasu kiedy w jego bolidzie nie pojawiła się awaria skrzyni biegów.
„W Chinach zauważyliśmy wyraźny postęp po stronie Renault” mówił Lopez. „Chłopaki mówią nawet o dwóch sekundach poprawy. To bardzo dużo. Stoper nie kłamie- poprawiliśmy się o dwie sekundy jeżeli chodzi o osiągi.”
„Bolid jest dobry. Romain w sobotę miał problemy z dyfuzorem, ale bazując na czasach okrążeń i ich pochodnych, gdyby nie ten problem prawdopodobnie bylibyśmy na szóstej pozycji podczas kwalifikacji.”
„To miejsce na jakie zasługuje nasz bolid, mimo że wiemy iż bolidy korzystające z silników Mercedesa nie muszą nawet używać systemu DRS, aby nas wyprzedzić.”
Lopez przyznał, że jego ekipa była zaskoczona stopniem trudności nowego sezonu 2014: „Nie spodziewaliśmy się takich problemów z silnikami. Wychodziliśmy z tunelu aerodynamicznego wiedząc, że mamy naprawdę dobry bolid.”
„Problemem jest jednak to, że gdy zaczyna się wszystko składać do kupy na torze, do czasu wykonania okrążenia nie można w zasadzie popracować przy ustawieniach.”
„Mieliśmy więc ogromne problemy i opóźnienia ze względu na brak możliwości pokonywania okrążeń.”
„Podczas testów po Bahrajnie osiągnęliśmy szczyt negatywnych emocji po tym jak oba silniki odmówiły pracy a my nic nie mogliśmy na to poradzić.”
Lopez wierzy w kolejną poprawę Renault podczas europejskiej części sezonu F1.
„Renault zapowiada ciekawą poprawę w Barcelonie” mówił. „Mamy nadzieję, że zaczniemy regularnie awansować do czołowej dziesiątki i zaczniemy walkę z reszta stawki.”
„Jak tylko zobaczyłem nasze problemy z jednostką napędową, powiedziałem, że naszym pierwszym właściwym wyścigiem będzie Barcelona i dalej to podtrzymuję.”
22.04.2014 11:30
0
MAL dały troche mniej .
22.04.2014 12:11
0
Dobrze chociaż, że kasa od Maldonado sprawia, że budżet na ten rok mają jakoś zabezpieczony.
22.04.2014 13:45
0
ciekawe czemu lotus dostał dopiero teraz nową specyfikację silnika ? zalegają z kasą czy nieuprzywilejowana pozycja w przeciwieństwie do RBR i STR
22.04.2014 14:27
0
Lotus musiał przygotować bolid żeby móc wprowadzić te usprawnienia.
22.04.2014 14:42
0
Niech podziękują inżynierom ze Styrii. Austriacy to nie Niemcy, ale zawsze lepiej niż Francuzi.
22.04.2014 17:58
0
No to jeszcze ze dwie by się przydały !
22.04.2014 20:01
0
Wszyscy zaczęli tak samo i wszyscy idą do przodu. Lotus jest cienki w tym sezonie i nie doskoczy do reszty stawki.
22.04.2014 20:06
0
Lotus cienki? To co powiedziec o Raikkonenie i Ferrari, ktorzy az do awarii Grosjeana przegrywali z Lotusem...
22.04.2014 20:47
0
Nie Lotus jest cienki, tylko silnik reno cienki :D Tylko zobacz Lotus w ciągu tygodnia z P17 wskoczył na P10, a Ferrari Raikonnena dalej tuła się na końcu pierwszej dziesiątki :D
22.04.2014 22:46
0
„Mieliśmy więc ogromne problemy i opóźnienia ze względu na brak możliwości pokonywania okrążeń.” Jakim trzeba być nieskończonym głupcem by pleść takie bzdury. Lub też co trzeba mieć w głowie, by tak kłamać, jak najęty. Mieli możliwość pokonywania okrążeń - tylko z niej nie skorzystali. DOBROWOLNIE. Ale nie. Najlepiej najpierw sadzić farmazony, jak to testy w Jerez są niepotrzebne, a zresztą i tak "wiele teamów się nie wybiera", a miesiące później płakać, że zabrakło im kółek do "okiełznania" bolidu. Moja szczera nienawiść do Księgowego tylko rośnie.
22.04.2014 23:37
0
Usunięty
23.04.2014 10:38
0
Przydałoby się odrobić jeszcze raz tyle... ;/
23.04.2014 11:14
0
10. Dexterus - zluzuj poślad człowieku
24.04.2014 12:14
0
Mam prośbę, żeby nie pokazywać zdjęć Lopeza z gołą głową - ta jajogłowość przywodzi na myśl Włodzimierza L. Myślę, że w czapce byłoby mu lepiej (byle nie w "leninówce").
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się